Spring naar bijdragen

Maandag 4 januari 2021


Lika

Aanbevolen berichten

Goedemorgen !
@ikkanhet beterschap! Ben je al getest ? 

Nieuwe 'normale' week weer begonnen, laatste uurtjes om een opdracht af te maken en vanmiddag weer vergaderen.
Een van de dochters online les al vandaag, de ander pas vanaf woensdag. 
Net bij dierenarts geweest met gewond konijn, we vangen hier al jaren konijnen op in de tuin .. 3 weken terug is de op-1-na-laatste overleden en we waren al zoekende naar een nieuwe plek voor deze lieve laatste. Alleen is niet leuk, maar weer een nieuwe erbij willen we ook niet meer.
Helaas zagen we van het weekend dat deze laatste gewond is aan ogen, net dus naar dierenarts en die gaf aan dat zij wel een plek heeft voor haar! 
Zó blij mee! Het oog kan behouden worden waarschijnlijk, zij gaat vanaf vandaag de zorg overnemen en als het genezen is kan ze bij haar 4 andere konijnen lekker naar het grote buitenverblijf ! Konijn genezen, niet meer alleen en wij met gerust hart 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Jopie:

adres onbekend

 

Dat moet gewoon kunnen vind ik. Ze hebben toch je sofinummer? Dan geef je ze een mobiel nummer en evt een email adres als ze je nodig hebben, is verder toch geen adres bij nodig? Ik zie de moeilijkheid niet. Maar ik ben dan ook geen ambtenaar :) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Jopie:

Teleurstellend bezoekje aan de gemeente..... verkeerde moment, verkeerde onderwerp.  Ik moest bewijzen dat ik wel woningzoekend ben. Ingeschreven 2008, nu voor de woning waar ik het meest voor in aanmerking kom nr 88 op de lijst. Voor mij geen nieuws meer, gewoon een stukje werkelijkheid waar ik allang voorbij ben, en een andere weg in heb gevonden. Voor haar verbazing, verbijstering, ontzetting, verontwaardiging. "Is het echt zó erg???"

Net als bij de toeslagenaffaire: natuurlijk is erkenning prettig, maar de maatschappelijke ontzetting en verontwaardiging nu pas leidt (bij mij, bij ons) meer tot verdriet en boosheid, vooral ook het gevoel van eenzaamheid en isolatie, dan het feit zelf toen ooit deed. Ben je dan zó blind geweest, muts? En dat gebeurde nu weer. Ik begon zo te janken daar. 

Geen briefadres geworden, heb me nu gewoon uitgeschreven. Overigens óók weer met een trucje, want zelfs dát kan niet zomaar. Ik vind t goed zo, ik zwerf, laat t dan ook maar zo in de systemen staan.  Ik ben niet zo van de verzorgingsstaat....

Tijd voor een dut. En dan vanaf morgen gewoon weer verder.

 

Jopie ik had een heel stuk geschreven maar het is weg geloof ik. 
 

ik heb ook zo ontzettend veel gezeik gehad met me postadres. 
 

om het in het klein even terug te schrijven 

Ik dacht ook bekijk het allemaal maar als jullie zo moeilijk zijn met een briefadres een aantal jaar geleden. 
 

dat heeft me duizenden euro’s gekost 

moest me zorgtoeslag over jaren terug betalen. heel stuk aow/pensioen kwijt. 
Paspoort niet kunnen verlengen etc...

ik kan er een boek over schrijven

steek je kop niet in het zand

ik weet wat het voor een gevecht is met de gemeente,geloof me. 
 

ik wil je de alende die ik toendertijd had besparen. 
 

ze moeten meewerken aan een briefadres 

wij hebben gewoon recht om in onze boot en jij in je camper te wonen. 
 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toen ik een tijdje een soort van illegaal woonde, heb ik ingeschreven gestaan bij een vriendin. Is dat geen optie? Iemand vragen of je daar ingeschreven mag worden en je post (als die al komt) er laten bezorgen? Diegene moet er dan wel mee akkoord gaan om aan de belasting op te geven dat jij er woont.

Ik denk ook dat niemand jou gaat bellen, dat het ze niet interesseert maar dat je later wel de rekeningen kunt betalen.

Je kunt Nederland een *land noemen maar ik vermoed zo dat elk land zo zijn voor- en nadelen heeft, op het gebied van nationaliteit/gemeenteregels.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

42 minuten geleden zei Cleo66:

Moet zelf nog terugkijken.  

Laat maar weten of het interessant is dan ;) 

Cleo heb je al gekeken naar vacatures? Ik ben benieuwd of er iets passends voor je bij zit? Ik hoorde dat er weliswaar veel animo is voor de Zorgklas, maar dat de mensen daarna niet doorstromen naar een baan(tje). Ik ga morgen beginnen trouwens met de cursus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik moest maar bij het leger des Heils gaan slapen en me inschrijven als woningzoekende en weet ik veel wat voor een domme regeltjes ze nog meer verzonnen,terwijl ik helemaal niet dakloos ben/was en al helemaal niet in een stenen huis wil wonen. 

Ook moest ik elke maand invullen waar ik geslapen had dus 14 dagen op me werk en 14 dagen op me boot enz..

nou probeer ze dat maar eens uit te leggen

Echt me bloed begint elke keer weer te koken als ik er aan terug denk.  
Ik heb er uiteindelijk een straat advocaat op gezet die het met Gods gratie heb kunnen regelen  

Ik ben jaren van het kastje naar de muur gestuurd   
 

owja ik heb me briefadres bij mijn ex vrouw

Nou dat vonden ze al helemaal raar

dat je je briefadres bij je ex-vrouw wil vestigen en dat zij daar medewerking aan wou verlenen  

als je exen van elkaar ben moet je blijkbaar ruzie hebben ofzo

echt te belachelijk voor woorden allemaal

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Lonster:

Toen ik een tijdje een soort van illegaal woonde, heb ik ingeschreven gestaan bij een vriendin. Is dat geen optie? Iemand vragen of je daar ingeschreven mag worden en je post (als die al komt) er laten bezorgen? Diegene moet er dan wel mee akkoord gaan om aan de belasting op te geven dat jij er woont.

Ik denk ook dat niemand jou gaat bellen, dat het ze niet interesseert maar dat je later wel de rekeningen kunt betalen.

Je kunt Nederland een kutland noemen maar ik vermoed zo dat elk land zo zijn voor- en nadelen heeft, op het gebied van nationaliteit/gemeenteregels.

Een briefadres is een briefadres je staat dan niet ingeschreven als inwonend maar jullie tekenen er beide voor dat je post daar ontvangen word en dat je het afgeeft aan de briefadres hebbende. 
 

het heeft geen invloed op belasting deurwaarders uitkering subsidies of wat dan ook voor de huurder/eigenaar van het huis die medewerking verleent voor het briefadres. 
 

maar alsnog moet de gemeente hier goedkeuring voor geven en sommige gemeenten zijn hier heel moeilijk in

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Achh Jopie 

Ik weet tegen wat voor een muur je aanloop. 
 

ik wens je echt de kalmte en de moed om het toch niet op te geven. 
 

wat naar ook dat degene afgehaakt is waar je je briefadres wou vestigen. 
 

dan ben je afhankelijk van een adres op het gemeente huis,wat het allemaal nog ingewikkelder maakt. 
 

:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik snap wel wat een briefadres is. Als het zo'n gesodemieter geeft, zou ik als alternatief proberen om ingeschreven te worden op het adres van iemand die je kent en die daarmee akkoord wil gaan. Maar ja, dat wil ook niet iedereen. Dat snap ik wel. Als je niet in een bureaucratisch vakje past, geeft dat problemen en raken de ambtenaren van de leg.

Zo geen zin in werken vandaag. Ik heb al een eind gewandeld, patience gespeeld. Facebook, meditatie. Nu toch nog maar weer even aan de slag. Met op de koptelefoon concentratiemuziek voor adhd/add'ers. Daar word ik eerder slaperig van geloof ik, dan alert. Hop hop. Groot licht aan, groene thee erbij en gaan.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...