Spring naar bijdragen

Donderdag 17 december


ikkanhet

Aanbevolen berichten

@Renaldo61 sterkte! Heel naar voor jou en jouw moeder.

@Lieke7777 nog 1 nachtje! Wat ben ik blij voor jullie als gezin.

Droge afmelding al stond ik niet op het dagpact.

Nog bedankt voor de reacties op mijn posting een paar dagen geleden.

@lady jane ik weet dat bepaalde dingen die mij gezegd werden destijds(en ook soms verafschuwde en mij tegen heb verzet) dezelfde dingen zijn die ik nu ook ervaar. Vind het ook bijna hypocriet van mezelf dat ik het nu zo ervaar en het mij zo best goed afgaat. Maar je moet er aan toe zijn, zaken die triggeren moeten aangepakt worden. Levens misschien wel omgegooid worden etc. Wat ik bedoel is dat je er aan toe moet zijn anders gaat het niet werken, althans niet, of zeker niet bij mij. Dat tikkende blijf ik elk respect behouden voor forummers die matig, gecontroleerd drinken of nog niet willen stoppen. Dwingen, forceren, boos erop worden, heeft allemaal geen zin. Dan is de basis om te stoppen en gestopt te blijven er niet en misschien is dat ook wel niet het doel van bepaalde mensen. Snap dat heel goed, heb ik zelf ook gehad. En alcohol de baas wil idd niet per se zeggen dat je helemaal moet stoppen. De baas zijn over hetgeen jezelf wil kan ook de baas zijn over. Dat wilde ik nog even verduidelijken.  

Fijne avond nog en sterkte voor degenen die het kunnen gebruiken:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

voor mij is adb ook de drank (matig gebruikend) de baas zijn
en een stopper is niet eens altijd drank de baas, door niet te drinken
ik doelde dus niet op de definitie daarvan Smaragd
meer de nadruk op de omwenteling die zelf jij hebt gemaakt hier
de knop lijkt om, die bedoelde ik
houden zo!!

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb  ook wel eens met mijn behandelaar  erover gehad waarom  ik niet  eerder  gestopt  ben of kon stoppen  ... elke keer  die voornemens  elke keer jezelf  beloven  mijn  behandelaar beloven dat  ik zal stoppen   .. 

 

Maar toch  op de terug  weg drank kopen  de keer daarop  glashard  liegen  niet vertellen  dat je gedronken  hebt .

En jezelf te gek vinden maar de onder  buik invloed ..bleef  .

Ik wist eenvoudig  niet  hoe  ik moest  stoppen ' omdat ik niet eerlijk  was  naar mijzelf.  Pas toen ik eerlijk was en rechtvaardiger  beseffende  dat  het echt niet  meer  zo verder kon is het mij gelukt.   De prijs  is hoog  geweest.  Maar nu ik de weg  gevonden  heb om nuchter  te blijven  wil en kan ik niet  meer terug. 

Mbt mijzelf ben ik er nog niet maar sinds  ik bij mijn  behandelaar  mij  meer kwetsbaar  heb kunnen opstellen  leerde ze mij dit ook meer in de echte  wereld  open te zetten  en deze staat  op een kier.  Soms doodeng en wil ik liever mijn vlucht  gedrag inzetten  maar dat hoeft  niet  altijd  ..  op dit  punt  sta ik nu.

Deur  zal steeds verder open gaan daar ben ik van  overtuigd  en drank  hoort daar niet  meer bij .. getriggerd  zal ik zeker  blijven  in situaties  maar  blijf lerende deze om te zetten  . 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Jannigje:

En er komen nog een paar bij?
Dan zal ik maar niet zeggen hoeveel dozen ik had. 

  Succes, het gaat jullie lukken, samen, 

15 is ook nog wel weinig. Maar het gaat even niet anders. Werk was te druk. En ik wil niet alles mee. Dus sorteer goed. Kinderen ook. Man ook. 

We gaan over met wat we mee willen en nodig hebben. De rest is misschien en de volgende weken te bepalen, op te halen, of op te laten halen. Komt ook goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...