Spring naar bijdragen

Zondag 6 december 2020

Lika

Aanbevolen berichten

Och, lieve Cleo, ik heb ook geen idee waar die foto gemaakt is. Maar ergens waar Jopie ook komt, ergens waar een relnicht in huis is en ergens
waar ze een jong poesje hebben. Dat haal ik er uit. En ik sla ook heel vaak de plank mis, hoor. Maar je kunt aan de foto wel zien dat
het niet in haar bus is. Ik vond je berichtje daarom wel heel lief en ook leuk, misschien wel omdat je af en toe, net als ik, ook maar een gooi doet
naar hoe het allemaal zou kunnen zitten en dan, zoals je dat zelf zegt, de plank in alle onschuld mis slaat..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 minuten geleden zei Lieke7777:

@Cleo66   dit is een onafhankelijk  plaatje gewoon van internet geplukt  door jopie   ..  niks geen bedoelingen  mee lijkt  mij  ..

Kijk, @Cleo66, als het zo is zoals Lieke zegt, dan ga ik hier dus ook de boot weer in. Ik las namelijk 'Kroeskopje', haar kleinkind, en
dan denk ik weer dat het ergens bij haar dochter in huis is. Die relnicht kan ik ook niet plaatsen, maar ja, er is, zoals gezegd, wel meer
dat ik niet zie. Of zo. :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Kohtje:

Kijk, @Cleo66, als het zo is zoals Lieke zegt, dan ga ik hier dus ook de boot weer in. Ik las namelijk 'Kroeskopje', haar kleinkind, en
dan denk ik weer dat het ergens bij haar dochter in huis is. Die relnicht kan ik ook niet plaatsen, maar ja, er is, zoals gezegd, wel meer
dat ik niet zie. Of zo. :blush:

Of ik lees het verkeerd  :blink:    dacht  plaatje  een grapje  was haha...  ach  maakt niet uit  toch verder..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag @Adrian. Hoe gaat het me je beruchte trek? Nog steeds zo'n last van? Je houdt het toch wel droog met de feestdagen, hè?
Je bent ondertussen 'getraind' genoeg in het droog staan. Ik hoop dat je ooit iets vind om van die craving af te komen want dat
maakt het droog staan een stuk makkelijker en daardoor 'gewoner'.

12 minuten geleden zei Yvonne:

[...]
Ik denk dat de redenatie van Koh klopt betreffende de kerstboom...
[...]

Echt? Goh...:blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei takeiteasy:

DAGPACT:
Yvonne
ikkanhet

Takeiteasy

Vandaag dag 8. Het ergste is geweest. In mijn terugvalperiode hield ik het niet langer dan 2 tot 3 dagen vol. Gelukkig zaten er wel dagen tussen, dat ik wel wat heb kunnen eten en heb ik veel van die theamine geslikt tussendoor. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Kohtje:

Dag @Adrian. Hoe gaat het me je beruchte trek? Nog steeds zo'n last van? Je houdt het toch wel droog met de feestdagen, hè?
Je bent ondertussen 'getraind' genoeg in het droog staan. Ik hoop dat je ooit iets vind om van die craving af te komen want dat
maakt het droog staan een stuk makkelijker en daardoor 'gewoner'.

Echt? Goh...:blush:

Ach nog steeds he.! Dry drunk syndroom noemen ze dat. Ik kom er maar niet vanaf. Als iemand tips of medicatie weet, graag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Adrian:

Ach nog steeds he.! Dry drunk syndroom noemen ze dat. Ik kom er maar niet vanaf. Als iemand tips of medicatie weet, graag!

Beste Adrian,

Ik meen me te herinneren dat je meerdere keren hier hebt aangegeven dat je vind dat je nooit echt te veel hebt gedronken en dat niemand ook
heeft aangegeven dat je te veel dronk. Je dronk om je te ontspannen na je werk maar niet om je "van de wereld te zuipen". Corrigeer me maar
als ik het verkeerd heb.
Voor je gezondheid leek het je echter beter om te stoppen met drinken. Heb je lichamelijke problemen die aan alcoholgebruik te wijten zijn?
In dat geval is het goed dat je gestopt bent met drinken. Het wordt echter wel moeilijk om de vinger te leggen op het 'waarom' van je drinken als
het werkelijk alleen maar om een klein beetje ontspanning gaat, want de meeste mensen die af en toe wat drinken drinken om die reden.
Daarom zou ik ook zeggen (hoezeer dit op dit forum als op z'n minst "raar" kan worden bestempeld) dat als je geen lichamelijke ongemakken
hebt van je drinken, dat je gewoon af en toe wat drinkt. (AF EN TOE) Je kunt je scharen onder de mensen op dit forum die hier minderaars genoemd worden
en die er in sommige gevallen goed in slagen om het bij af en toe een glaasje te houden. Ik heb het gevoel dat, zoals het nu gaat, het niet-drinken
je plezier in het leven wat aan het vergallen is terwijl dat in jouw specifieke geval misschien helemaal niet nodig is. Als jij af en toe wat drinkt
en je daar ontspannen bij voelt en je gezondheid laat het toe en niemand heeft daar verder ook last van, kwel jezelf dan niet zo met die
voortdurende cravings.

Maar nogmaals, als ik er in die eerste zinnen al helemaal naast zat dan zou ik zeggen: vervelend die cravings, maar hou vol!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Adrian:

@Kohtje, dat was heel goed bedoeld van je. Toch blijf ik er van af, want voor ik het weet drink ik toch weer teveel.! 

Als je dat van jezelf weet, dat je teveel gaat drinken, ja, dan is het heel verstandig om er vanaf te blijven.
Ik heb helaas nu zo één, twee, drie geen tips om je cravings op te heffen. Hoewel wat @Amalia zegt wel goed kan helpen: niet steeds aan
drank blijven denken. Hoe meer, hoe langer je er aan denkt, hoe groter het wordt.
Ik hoop echt dat er iemand een 'gouden tip' voor je heeft waar jij wat mee kunt.
Sterk dat je het nu zo al ruim drie jaar volhoudt. In jezelf geloven is daar wel belangrijk in.

bewerkt door Kohtje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ramen lappen is overal goed voor volgens mij. Zo....onze nieuwe flat heeft heeeeeeel veel ramen. En die zijn nu allemaal schoon. 

Buren zijn aardig. Ook de rokers hoor....Ik ben zo'n vreselijke ex-roker;-) Pas vier jaar gestopt, terwijl ik dacht echt niet zonder te kunnen. Heb het nog heel lang lekker vinden ruiken. Maar nu niet meer dus. 

De flat is 100 vierkante meter. Dus ja. Best ruim. Nu wonen we ietsjes groter. Anders.

We hebben een snoer kerstverlichting op het balkon gehangen. En ik had mijn boompje mee. Tevreden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Adrian
Je moet er niet zo'n punt van maken dat je er aan denkt. Je kan niet NIET ergens aan denken. Dus je denkt er wel aan. Daar moet je geen issue van maken. Je moet er ook niet steeds over schrijven alsof het iets ergs is, alsof je er wat mee moet, met die gedachten. Alsof je ze moet verslaan of zo. Dat kan helemaal niet. Denken is net als poepen en piesen. Kan je ook niet verslaan. Iedereen doet het. Denken ook. Iedereen hier denkt wel eens (vul maar in hoe vaak) aan alcohol. So what.

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Boswandeling gemaakt met vriendin vandaag, bijna 3 uur gelopen en nog een uur gefietst. Lekker gekookt vanavond, tapashapjes met salade en falafel. De sfeer in huis gelukkig wat opgeklaard. @Adrian wat @bumperjim schrijft, niet proberen om niet aan alcohol te denken, anders denk je er juist aan. Het leest als een enorme strijd terwijl je al 3 jaar niet drinkt, alsof je steeds het gevoel hebt iets te missen. Daar moet toch iets aan te doen zijn, dit is ook niet fijn. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...