Spring naar bijdragen

Ook ik stel me voor


RianneC

Aanbevolen berichten

Ik ben een vrouw van 38 met een samengesteld gezin. 3 Kids van mezelf en 2 van mijn partner... Het teveel drinken begon al vroeg, met een avondje stappen in mn tienerjaren dronk ik altijd al teveel.... Waarschijnlijk ook een erfelijk iets, in de familie komt alcoholisme voor. Sinds onze zomervakantie van 2018, toen ik met mn gezin in Frankrijk was en het geoorloofd leek te zijn overdag wijn te drinken, is het er langzaam ingeslopen. Op dit moment drink ik zo'n 2 flessen wijn per dag weg, op de raarste momenten en voel me hier zo ontzettend slecht bij... en kan helaas nu zeggen hoe het voelt om verslaafd te zijn. Ik wil zo graag stoppen om weer de oude ik te worden en hoop hier wat steun en tips te ontvangen.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Rianne, welkom!

Het leven is zonder drank veel fijner, moet je kijken hoeveel meer plezier je met je kinderen hebt als je niet brak bent. Even doorzetten... Ik heb voor vandaag het dagpact gestart op de dagdraad bij ditjes en datjes, doe je mee?

bewerkt door Yana
Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei RianneC:

Sinds onze zomervakantie van 2018, toen ik met mn gezin in Frankrijk was en het geoorloofd leek te zijn overdag wijn te drinken, is het er langzaam ingeslopen. 

Myep dat is een bekende, "geoorloofd" maar minder en minder, en zeker niet door de week als je werkt. Sommigen doen het toch en daarom heeft Frankrijk ruim 40000 alcoholdoden per jaar ofwel bijna een Covid elk jaar, en niemand doet er iets aan onder invloed van de wijnlobby, want die is natuurlijk belangrijker dan de volksgezondheid ;) 

Heb je een plan om te stoppen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Yana:

Hoi Rianne, welkom!

Het leven is zonder drank veel fijner, moet je kijken hoeveel meer plezier je met je kinderen hebt als je niet brak bent. Even doorzetten... Ik heb voor vandaag het dagpact gestart op de dagdraad bij ditjes en datjes, doe je mee?

Dank je Yana!!! Ik ga zeker doorzetten!!! Ik heb mezelf er bij gezet voor vandaag....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei bumperjim:

Myep dat is een bekende, "geoorloofd" maar minder en minder, en zeker niet door de week als je werkt. Sommigen doen het toch en daarom heeft Frankrijk ruim 40000 alcoholdoden per jaar ofwel bijna een Covid elk jaar, en niemand doet er iets aan onder invloed van de wijnlobby, want die is natuurlijk belangrijker dan de volksgezondheid ;) 

Heb je een plan om te stoppen?

Goedemorgen.... ik.heb niet echt een plan, ben er helemaal klaar mee en laat de wijn vanaf nu staan. Ik weet dat ik het kan, en hopelijk helpt mn aanmelding op deze site me erbij....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Etty:

Welkom @RianneC,

Twee flessen wijn per dag, wat zul je opknappen als je daar mee zou stoppen!  Niet alleen fysiek (check de voor en na foto's na een maand), maar ook die schuldgevoelens...  Je kunt geen blije drinker zijn èn verantwoordelijk zijn voor de opvoeding van kinderen.  Dat schuldgevoel is er, altijd.  En terecht, want het is gewoon niet en op geen enkele manier fijn om een moeder te hebben die veel drinkt.  Ik weet uit eigen ervaring hoe dat is als kind. Toch heeft het me er niet van weerhouden mijn kinderen er zelf ook aan bloot te stellen. Dat valt niet goed te praten en dat weten we, ergens. En dat doet pijn.  En als je dan weet dat je dit je kinderen aandoet...  Reden om er gauw nog één te nemen... Morgen stop ik... Herken je dat?  Het goede nieuws is dat als je stopt, die schuldgevoelens verdwijnen.  Je eigenwaarde neemt toe en de ruimte die je voor jezelf nodig hebt, daar komt ook meer aandacht voor.  Doorbreek die transgenerationele cirkel,  kom hier, praat, deel,  

Succes!

 

Dank je wel voor deze woorden, weer een eye opener.... Dat schuldgevoel, die is verschrikkelijk en wil ik niet meer voelen. Dus ik ga ervoor!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei RianneC:

Goedemorgen.... ik.heb niet echt een plan, ben er helemaal klaar mee en laat de wijn vanaf nu staan. Ik weet dat ik het kan, en hopelijk helpt mn aanmelding op deze site me erbij....

Het is belangrijk om iets anders te drinken, dat je iig geen dorst hebt, en ook iets anders te gaan doen. Niet ontzettend gaan zitten "niet drinken" :) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 minuten geleden zei Lonster:

Van twee flessen wijn naar 0, dat is best een grote stap. Wil je geen begeleiding hierbij, van de huisarts bijvoorbeeld? 

Ook welkom van mij, zet um op Rianne. Helder door het leven voelt een stuk fijner.

Hoi Lonster... ja het is een grote stap en gemiddeld 2 flessen op een dag, er waren ook dagen dat het minder was.... Dus wil het graag op eigen houtje doen! Dank je wel voor jouw reactie!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Lonster:

Op een zaterdag stoppen met drinken, dat doen je niet veel na.

Hoe voel je je vandaag?

Ik voel me goed. Met de kids en mn vriend gisteren wezen shoppen in Duitsland dus mn gedachten ergens anders gehad... Gisteravond met een watertje erbij een film gekeken. Vanochtend uitgeslapen, leek alsof mn lichaam dat ook echt nodig had. Nu aan de opruiming in huis gegaan.... Bedankt voor het vragen!!! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...