Spring naar bijdragen

Zaterdag 22 augustus 2020


Lika

Aanbevolen berichten

2 uur geleden zei Kramie:

Vandaag... gisteren overwonnen.

Normaal had ik op de vrijdagavond DE drank avond..... heel wat kl... momenten gehad gisteravond, maar het is mij gelukt. 

Doorzetten! Wij hebben allemaal die kl.... momenten gehad, en ik na jaren nog steeds.

bewerkt door Adrian
Taalfoutje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

35 minuten geleden zei knakker:

 

Inderdaad chrisje, gewoon alle alcohol door de plee spoelen. Het lijkt soms allemaal erg ondoenlijk, leven zonder drank, maar het valt vaak best mee hoor. Beter dan dat gedonderjaag door drank dat je nu had bijvoorbeeld denk ik.

Ik vond deze week nog een fles jenever. Heb ik door de gootsteen gegooid! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Rustig dagje van maken vandaag
Bed verschoond, was in de machine, en de vogel heeft ook weer een schoon kooitje

gisteren barbeque gehad op de tuin, daarna nog een verjaardag
Teveel wijn gedronken, dus vandaag weer op 0
 

Lekker de deur en raam open gezet
wel steeds felle buien weer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei Adrian:

Ik vond deze week nog een fles jenever. Heb ik door de gootsteen gegooid! 

Ha, ja, die ken ik ook. Ik vond, toen ik al een paar jaar droog stond, ook nog een fles wodka waar al een beetje uit was, op een plek waarvan
ik niet eens meer wist dat die als verstopplek kon dienen... onder een los plankje onder de wastafel in m'n atelier.
M'n vrouw kende al m'n verstopplekjes wel, maar deze was té goed. ;)
Een soort van 'eekhoornsyndroom'.. voorraden aanleggen die je vervolgens vergeet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei chrisjelief:

 Als ik terug ben  in Nederland ga ik helemaal droog, misschien wel voor altijd. 

Dat klinkt misschien wel griezeliger dan het is. Altijd lijkt lang, maar vliegt voorbij als je het naar je zin hebt. Echter 'dag voor dag'
hakt 'altijd' in mooi behapbare brokjes zodat je het beeld van 'voor altijd' voor jezelf in menselijk voorstelbare proporties kunt gieten door er elke
dag een stukje aan te beslissen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben soms nog steeds  bang verstopplekken te vinden :lol:  nou  ja bang  ' denk dat het hele huis wel doorgespit  is .. mijn beste was in een boeddha  beeld in de woonkamer  die heeft een holte aan de binnenkant  paste precies  de fles in ... en idd soms meestal    dacht  ik dat ik een superplek had  ' en dan kon ik het zelf niet eens meer vinden  ook ..  

@rapilos   te veel gedronken  '  hoe voel je je nu ?   Anders idd de situaties  vermijden tot je stabieler  staat of wil je soms ff tot het gaatje gaan ? 

bewerkt door Lieke7777
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach, Takeiteasy, BBQ vermijden doe ik niet hoor
Heb het zelf georganiseerd voor dochter en kleinkinderen
Was harstikke gezellig ook
ik ben zelf zo stom om te drinken, daar moet ik niet de BBQ de schuld van geven

Lieke,

stond vanochtend een beetje brak op, maar voel me nu weer prima
Veel water gedronken en net op de fiets in de regen boodschappen gedaan
Nou, dan fris je vanzelf wel op :lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Kohtje:

Ha, ja, die ken ik ook. Ik vond, toen ik al een paar jaar droog stond, ook nog een fles wodka waar al een beetje uit was, op een plek waarvan
ik niet eens meer wist dat die als verstopplek kon dienen... onder een los plankje onder de wastafel in m'n atelier.
M'n vrouw kende al m'n verstopplekjes wel, maar deze was té goed. ;)
Een soort van 'eekhoornsyndroom'.. voorraden aanleggen die je vervolgens vergeet.

Heel herkenbaar he? Zo had ik ook mijn verstopplekjes. Ik heb nogal een grote schuur,  dus ik zal nog wel eens wat vinden.  Nu drink ik alleen maar koffie, thee en karnemelk..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee hoor takeiteasy, ben allang weer van het jaarpact geknikkerd

En nee, ben wel wat suffig, maar nooit last van mijn maag en ook geen hartkloppingen

Daar drink ik dan misschien weer net niet genoeg voor

Mijn kinderen kennen mij bijna niet anders als tijden niet drinken en dan weer wel

Maar ben eigenlijk nooit dronken , vervelend of laveloos

Toch hebben jullie wel gelijk, het blijft worstelen

Ene moment wil.ik honderd procent stoppen , twee dagen later denk ik, nou dat stoppen komt wel als ik weer echt gemotiveerd ben

Enfin, voor veel herkenbaar denk ik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@rapilos herkenbaar  in mijn actieve gebruik   en ik ben blij dat ik van die worsteling  af ben  in mijn hoofd   deze heeft de keus gemaakt 100 % stoppen en dat is nu op het jaarpact iig voor 1 jaar...  maar weet nu al dat het abbo verlengd  wordt maar er is nog veel tijd tussen.   

Ik hoop van harte dat je een keus maakt waar je  ' je  zelf prettig bij  blijft gaan voelen .  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...