Spring naar bijdragen

Ook ik wil me voorstellen


Fabienne1985

Aanbevolen berichten

Hallo lieve allemaal, 

vind het het heel moeilijk om mezelf voor te stellen maar ik ga het wel doen. 
 

ik ben een vrouw van nu 34 jaar en moeder van 3 dochters, 8,6, en een dreumes. 
 

ik ben begonnen op mijn 20e met wijn drinken en gek genoeg beviel dat wel, op den duur werd dat steeds meer, mijn ouders hadden een nare scheiding gehad en ik was net bij mijn ex weg. Het is toen een maand of 2 zo geweest dat ik echt dagelijks tegen het randje van dronken aanzat. Daar ben ik zelf toen mee gestopt toen ik mijn huidige partner ben tegengekomen. 
 

Daarna is het altijd wel regelmatig geweest voornamelijk bij het koken vind ik het heerlijk om een wijntje te drinken, maar ja het blijft niet bij 1 ik moet nu zelfs toegeven dat het soms gewoon 1 fles is. Opzich genomen voel ik daar nog niet eens heel veel van, alleen dat ik minder van de kinderen kan hebben rond die tijd ( etenstijd dus) de gewoonte is er nu ook ingeslopen zodra kids op bed liggen nog een wijntje of 2 te pakken omdat ik vind dat het ontspant ( onzin natuurlijk) anyway dit begint me nu allemaal op te breken ik merk nu lichamelijke ongemakken, steken in mijn zij, soort duizelig gevoel vaak, vroeg wakker zijn, slecht slapen, ongeduldig. Ik ben nu 3 dagen compleet gestopt heb me aangemeld bij ggz voor een traject. En toch blijft dat stemmetje in mijn hoofd, maar je hebt het goed voor elkaar, je huis is schoon, je kinderen netjes verzorgd, dat ben ik zelf ook, mijn werk is op orde, zo erg kan het niet zijn. Pff erg moeilijk om dit zo toe te geven aan mezelf :( 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

41 minuten geleden zei Fabienne1985:

En toch blijft dat stemmetje in mijn hoofd, maar je hebt het goed voor elkaar, je huis is schoon, je kinderen netjes verzorgd, dat ben ik zelf ook, mijn werk is op orde, zo erg kan het niet zijn. Pff erg moeilijk om dit zo toe te geven aan mezelf :( 

Welkom Fabienne! Zo begrijpelijk en herkenbaar is dit. Alcohol als troost en beloning omdat je de rest van je leven weer goed op orde hebt. Wat mij heeft geholpen is te zoeken naar andere dingen die je op den duur ook als beloning gaat ervaren: een lekkere alcoholvrije cocktail, 0.0 biertje, 's avonds in bad of vroeg naar bed met een goed boek. Het is in ieder geval belangrijk om een moment voor jezelf te houden na een drukke dag.

En...als je wilt aansluiten bij ons weekpact, kun je kijken bij Ditjes en Datjes. Op zaterdag sluiten mensen aan die zich voornemen om ook in het komende week niet te drinken. Al dit soort dingen hier helpen je om het gevoel te krijgen dat er meer mensen zijn met dezelfde problemen.

Succes! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Fabienne1985:

Hallo lieve allemaal, 

vind het het heel moeilijk om mezelf voor te stellen maar ik ga het wel doen. 
 

ik ben een vrouw van nu 34 jaar en moeder van 3 dochters, 8,6, en een dreumes. 
 

ik ben begonnen op mijn 20e met wijn drinken en gek genoeg beviel dat wel, op den duur werd dat steeds meer, mijn ouders hadden een nare scheiding gehad en ik was net bij mijn ex weg. 

Fabienne! Zo begint bij bijna iedereen het 'drinken'. Ook bij mij was dat het geval. Beetje problemen hier, beetje problemen daar, nog meer stress erbij enz. , en de bodem is rijp om alles 'weg te drinken'. Hoeveel wijn dronk je? Als het maar één fles per dag is kun je het zelf wel , anders via de huisarts naar .....? Succes en kom hier regelmatig. Het zijn hier allemaal mensen met hetzelfde probleem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Myep inderdaad zo beginnen velen. 34, je bent er nog tamelijk vroeg bij. Hoe stel je jezelf voor over 10-20 jaar? Een fles per dag? Twee? Of liever iets sterkers? Want meestal wordt het steeds meer. Je lichaam is er niet blij mee, dat merk je nu al schreef je. Spontaan minder drinken is er niet bij. Bewust minder drinken is al lastig genoeg, vrijwel onmogelijk zelfs.

Als je hier uit wilt moet je echt geruime tijd stoppen. Helemaal de stekker eruit, uit deze verslaving. Alle wijn uit huis weg en lekker iets 0,0 drinken. 

Ben je genotiveerd om het te doen? Niet denken of je voor altijd gaat stoppen. Dat hoef je aan niemand te beloven. Dat werkt alleen maar contraproduktief op je motivatie. Bekijk het dag voor dag, das al lastig genoeg in het begin.

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn verder even uitgebreider vertellen misschien wel zo eerlijk ( of nou ja voor mezelf het is erg fijn om nu gewoon eerlijk te zijn) 

Ik heb het voor mijn gevoel altijd wel prima onder controle kunnen houden ja ik dronk wel regelmatig wat en vaak ( er zijn meer dagen dat ik wel drink dan niet ) sinds de komt van mijn jongste waar ik eigenlijk niet bewust helemaal achter stond ( begrijp me niet verkeerd ik ben nu meer dan dol op haar hoor ) heb ik na haar bevalling voor mijn gevoel de schade moeten inhalen. En sinds ik niet meer zo lekker in mijn vel zit door relatieproblemen ook, merk ik dat mijn grip op de alcohol weg is. Ik heb er aanvaringen over met mijn man omdat hij vind dat hij savonds kan horen dat ik gedronken heb. 

Wat drink ik dan zoal, het is gewoon echt alleen wijn, maar ik maak ook echt uitschieters naar 2 flessen wijn per dag, dit gebeurd eigenlijk sinds het corona verhaal, want nu ben ik verplicht om thuis te werken en hoef ik niet meer te autorijden dus ja de gelegenheid is er meer om wijn te pakken. 

- ik verstop stiekem flessen 

- ik koop stiekem wijn om ze de zelfde dag naar de glasbak te brengen 

- ik verzin smoesjes als mijn man vooral door heeft dat er iets weg is ( het is omgevallen bijv ) 

Omdat ik er nog prima verzorgd uitzie, en mijn huis ook de kinderen ook, hebben maar weinig mensen de werkelijke waarheid door. Ik ben geloof ik goed in het manipuleren en met dingen weg komen. Ik drink overigens sinds de laatste week ook weleens s'middags en dat was bij mij de druppel ( de letterlijke dan ) nu heb ik al de wijn die ik had, alles wat alcoholvrij is de deur uitgedaan ik heb helemaal niets meer, behalve thee en cola ( jippie ;)) 26 augustus heb ik mijn eerste intake gesprek, en aankomende maandag een gesprek met de huisarts. Tot nu toe gaat het wel redelijk oke en heb ik het niet aangeraakt ook niet super veel klachten nog, maar ik vraag me af of die niet nog harder gaan komen? Het is allemaal best pijnlijk om aan jezelf toe te geven. Ik heb niet eens een doel voor ogen ik denk iedere dag zonder is er weer eentje, en we zien wel of het voor altijd zonder gaat worden of alleen op feestjes, ik laat dat ook afhangen van de behandeling die gaat komen. Ik ben in iedergeval heel blij dat er een forum is zoals dit. Want echt begrepen door mijn man voel ik me niet, hij heeft namelijk niets met alcohol wel met sigaretten maar goed daar krijg je geen hersenbeschadiging van uiteindelijk en alcohol in deze mate wel. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei bumperjim:

Myep inderdaad zo beginnen velen. 34, je bent er nog tamelijk vroeg bij. Hoe stel je jezelf voor over 10-20 jaar? Een fles per dag? Twee? Of liever iets sterkers? Want meestal wordt het steeds meer. Je lichaam is er niet blij mee, dat merk je nu al schreef je. Spontaan minder drinken is er niet bij. Bewust minder drinken is al lastig genoeg, vrijwel onmogelijk zelfs.

Als je hier uit wilt moet je echt geruime tijd stoppen. Helemaal de stekker eruit, uit deze verslaving. Alle wijn uit huis weg en lekker iets 0,0 drinken. 

Ben je genotiveerd om het te doen? Niet denken of je voor altijd gaat stoppen. Dat hoef je aan niemand te beloven. Dat werkt alleen maar contraproduktief op je motivatie. Bekijk het dag voor dag, das al lastig genoeg in het begin.

Ik zie nu je bericht, ik schrijf onder jou toevallig iets soortgelijks. Nee ik merk nu al echt aan mijn lijf dat het flink protesteert, ik heb nooit de drang gehad in iets sterkers dus dat zie ik niet gauw gebeuren maar inderdaad wie weet. Het helpt overigens niet mee dat mijn vader ook een verslaving heeft en mijn broertjes ook, dus misschien ergens ook erfelijk bepaald? Ik het zelfs voor nu de 0,0 producten eruit gedaan omdat ik merkte dat ik zin bleef houden in echte alcohol. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei bumperjim:

Precies, elke dag zonder is er eentje.

En je denkt dat je het niet ziet...?? Let maar op als je gestopt bent, je haalt ze er zo uit de alcoholisten. En je ruikt het. Dat men niks zegt betekent niet dan men de ogen in de zak heeft.

Maar je kan er vanaf ;) 

haha ik denk inderdaad niet dat de buitenwereld echt weet hoe het zit, mijn huid is niet pafferig etc, maargoed ja zouden ze s’avonds bij me zitten misschien dan wel geen idee 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Fabienne1985:

haha ik denk inderdaad niet dat de buitenwereld echt weet hoe het zit, mijn huid is niet pafferig etc, maargoed ja zouden ze s’avonds bij me zitten misschien dan wel geen idee 

Geen bloeddoorlopen varkensoogjes en een paarse knol daar waar je neus zat? :D 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei maartje:

Welkom, en heel herkenbaar. Je hebt een heel belangrijke stap gezet, namelijk toegeven dat je een probleem hebt. Vanaf nu kun je er aan gaan werken, en geloof mij: het zal je heel veel gaan opleveren, hoe moeilijk het soms ook zal zijn:rose:

Ik volg je verhaal ook, wat ga je ontzettend goed zeg. 
 

we hadden vanavond barbecue bij vrienden, ik heb 1 wijntje en daar uren over gedaan, dat mijn wijn redelijk warm was haha, ik vond het lastig nee zeggen.  Dat moet ik nog leren 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei Fabienne1985:

we hadden vanavond barbecue bij vrienden, ik heb 1 wijntje en daar uren over gedaan, dat mijn wijn redelijk warm was haha, ik vond het lastig nee zeggen.  Dat moet ik nog leren

Wat is er lastig aan "nee" zeggen tegen een glas alcohol? Je eigen trek? De gewoonte? De verwachting? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja geen idee precies, gewoonte misschien ook om op feestjes en etentjes een wijntje erbij te drinken? Het ik vind het gezellig idee ook. Maar het is ook bij de ene gebleven, gek genoeg voelde ik me daar wel trots over want meestal zijn het er echt wel meer en vaak dan thuis ook. Dit is voor mij de aller eerste keer dus ja ik moet nog uitvinden voor mezelf wat wel of niet werkt 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo lieve allemaal..

nou zoals ik al zei ( tegen mezelf misschien;)) 1 wijntje gehad gister. 

Ik moet eerlijk zeggen dat ik vandaag om 13:00 de neiging al had om iets te pakken mijn middelste dochter is ontzettend vervelend en dwars al geruime tijd. Ze doet echt compleet waar ze zelf zin in heeft en als je nee zegt dan gaat ze door het dolle heen, nu heeft ze dit weekend een druk weekend gehad met weinig slaap dus ja ik snap het dan ook wel weer. Maar ze gaat de hele dag door los echt hysterisch doen. Dan weet ik echt niet goed hoe ik ermee om moet gaan en dan denk ik Pff doe me maar een borrel want dit kan ik niet de hele dag hebben. Ik heb het overigens niet gedaan.. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...