Spring naar bijdragen

Ook ik wil me voorstellen


Fabienne1985

Aanbevolen berichten

Pff heb het best moeilijk. Vooral het onbegrip van mijn partner nekt me enorm. 
 

hij dacht gister iets te ruiken, terwijl ik al dagen niet drink, ja toen raakte ik geïrriteerd en hij weer op mij want ik moest zijn angsten toch begrijpen en waarom kon ik me niet inleven in hem. Nou ja gevolg er werd van alles bij gehaald en nu dus ruzie. 
 

Merk dan nu echt dat de trek dan juist opspeelt, gelukkig moet ik nu werken en kan het niet. Maar jee ik dacht ik stop zo even geen probleem, zo werkt het dus niet 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lastig   he die  partners  '   wat is precies  zijn grootste  angst ?   Heb je vervelende  dingen gedaan  onder invloed ?    Ik veranderde  onder invloed en heb daarbij  een aantal keren flink  de rock bottoms behaald .

In mijn  geval heb ik ook mijn partner  meegetrokken in verslaving  hij  ging ook juist  drinken in zijn onmacht  naar mij toe ' want ook ik manipuleerde  en maakte vele beloftes  .. zo zijn we samen de fout  in gegaan alleen is hij gewoon  niet  echt verslaafd zoals ik ben of ben geweest .

Maar ook ik heb veel  wantrouwen  gehad  naar mijn man toe ..  

Ja  en dan duikt de trek  énorm  op als je er ruzie om krijgt  ik ging hier juist vaak op drinken op zijn gedrag  geen excuus natuurlijk  maar  het triggerde.

En nee ff stoppen  no problem   doen we ff ' helaas werkt  dit niet zo .

 

 

bewerkt door Lieke7777
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Lieke7777:

Lastig   he die  partners  '   wat is precies  zijn grootste  angst ?   Heb je vervelende  dingen gedaan  onder invloed ?    Ik veranderde  onder invloed en heb daarbij  een aantal keren flink  de rock bottoms behaald .

Nee ik heb nooit dingen onder invloed gedaan, alleen misschien met dubbele tong gepraat als we een gesprek hadden. Maar geen “gekke” dingen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Bor:

Nou dit klopt natuurlijk niet helemaal he. De partners zijn niet lastig maar jij/ ik heb het zelf lastig gemaakt voor onszelf en onze partners door drank te misbruiken.

Daar zijn dit o.a. de gevolgen van.

Ik snap wat je zegt in ons geval ligt het misschien net wat anders geen idee hoor, zover ben ik nog niet in het proces 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei bumperjim:

Myep @Fabienne1985 je hebt nu de schijn tegen je, zo gaat het. Vertrouwen moet je langzaam terugverdienen, dag voor dag. 

Dat klopt inderdaad zo voelt het inderdaad ook. En juist daardoor krijg ik de drang om het te doen. Maargoed zit iedere avond tot nu toe aan de kamille thee 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal, 

ik ben er weer vooralsnog:)
 

Hoe gaat het met mij? Nou niet zo fantastisch 
 

Ik wil ook wat verheldering geven in mijn drank probleem, mijn man heeft al jaren eigenlijk vanaf begin ons relatie een libido probleem, eerst dacht ik altijd dat het aan mij lag want ja ik was te zwaar, ik ben met behulp van maagverkleining 55 kilo afgevallen dus ik dacht dat helpt vast wel, niets was minder waar. Ons jongste dochter is geboren 1,4 jaar geleden en dat was gelijk de laatste keer ook. Ik voel me ontzettend ongelukkig met de problemen die ik heb met de middelste die lijkt veel op haar vader en veel gemene opmerkingen maken. 
 

Ik weet het trek hebben naar alcohol is mijn eigen keus, Maar ja ik heb het moeilijk, ik voel iedere dag dat ik 2-0 achter sta en dan wil ik nog harder grijpen naar iets. Ik voel me gewoon erg ongelukkig met vooral mijn man. Voel me niet gesteund, doet me pijn om te zeggen. Hij begrijpt het niet 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Fab, goed dat het hoge woord eruit is. Dit is wat je steeds verzuipt denk ik te begrijpen. Je kan ofwel dit blijven verzuipen tot je 80ste (als je dat haalt) of er nu wat aan gaan doen. Stoppen met alcohol kan leiden tot belangrijke keuzes. Lijkt me dat je het zou moeten aansnijden me je man en zien wat er gebeurt. Sterkte :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gefeliciteerd  met 55kg afgevallen  te zijn.

Hier ook van 139 kg af gekomen  '  echter  niet  herkenbaar dat man libido  probleem heeft .

Maar wel dat ik mijn eetverslaving  ingeruild heb voor alcohol  welliswaar zijn hier wel meerder  jaren overheen  gegaan  kon het immers niet meer wegeten . 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...
Op 15-8-2020 om 10:26 zei Fabienne1985:

En toch blijft dat stemmetje in mijn hoofd, maar je hebt het goed voor elkaar, je huis is schoon, je kinderen netjes verzorgd, dat ben ik zelf ook, mijn werk is op orde, zo erg kan het niet zijn. Pff erg moeilijk om dit zo toe te geven aan mezelf :( 

Ik had precies hetzelfde gevoel, ook ik had alles voor elkaar.  Na 4 jaar droog heb ik dat stemmetje nog steeds..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Hallo allemaal. 
 

er is veel gebeurd de afgelopen tijd. Ik ben inmiddels gescheiden en woon met mijn 3 dochters in een andere woning. Helaas heeft alles zo’n impact gemaakt dat mijn drink gedrag juist is verergert. Sterker nog ik moet nu echt concluderen dat ik echt NU moet stoppen. Ik heb dan ook besloten om intern te gaan om mijn probleem aan te pakken. Ook is het zo dat mijn leverwaardes dus danig hoog zijn dat ik mag hopen dat ik hier nog van herstel. 
 

Na de scheiding heb ik een paniekstoornis ontwikkeld of misschien beter gezegd verstrekt door de drank, ik tril heel veel ik voel me angstig en opgejaagd ook ben ik erg bang zaken alleen te doen. Maar de koek is nu op ik kan zo niet de moeder zijn die mijn dochters verdienen en ik zelf moet ook beter voor mezelf zorgen. Ik hoop dat jullie me willen steunen weer. Vandaag is dag 2 zonder alcohol ( deze week was het ook al radicaal minder, maar ik besef me nu dat echt alles de deur uit moest en ik niets meer mag hebben) 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou ik heb het echt behoorlijk lastig met name de pijn in mijn lichaam, voelt of er een trein over me heen gaat. 
 

Maargoed ik heb ook flink roofbouw op mijn lijf gepleegd, en dat terwijl je kinderen hebt. Voel me daar zo naar over en schuldig. Alchohol heeft zo lang alles verdooft. 
 

de opname zou zo snel mogelijk plaats moeten vinden, maar er zijn wachtlijsten dus het is niet 1,2,3 gedaan. Vind het ook doodeng weet ook niet wat me te wachten staat. Maar dit keer ontken ik mijn probleem niet meer. Zo kan ik echt niet verder. 
 

Mensen bekend met verhoogde lever waardes? En hoe ging het met jullie afkicken? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja ze waren dusdanig hoog 520 dus ben me kapot geschrokken, ik heb daar opzich geen klachten van althans niet dat ik door heb. Maar zo kan het echt niet langer dat besef is er wel. 
 

vannacht drijfnat bed alle wasgoed zit er alweer in ook echt van dat koud zweet of je ziek bent. Vanochtend kwart voor 9 opgestaan lekker gedoucht en opgemaakt, ontbijt klaar gemaakt en zometeen een frisse wandeling maken. 
 

Het is echt per dag bekijken, ik ben nu wel begonnen met alles opschrijven dat doet me ook goed en is confronterend. Vraag me echt af hoe heb ik het in godsnaam zover kunnen laten komen dat ik compleet afhankelijk ben van alcohol en daardoor zelfs als moeder niet kan zijn wie ik wil. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 uur geleden zei Fabienne1985:

Nou ik heb het echt behoorlijk lastig met name de pijn in mijn lichaam, voelt of er een trein over me heen gaat. 
 

Maargoed ik heb ook flink roofbouw op mijn lijf gepleegd, en dat terwijl je kinderen hebt. Voel me daar zo naar over en schuldig. Alchohol heeft zo lang alles verdooft. 
 

de opname zou zo snel mogelijk plaats moeten vinden, maar er zijn wachtlijsten dus het is niet 1,2,3 gedaan. Vind het ook doodeng weet ook niet wat me te wachten staat. Maar dit keer ontken ik mijn probleem niet meer. Zo kan ik echt niet verder. 
 

Mensen bekend met verhoogde lever waardes? En hoe ging het met jullie afkicken? 

Ik zit ook met verhoogde leverwaardes.de eerste keer dat ik stopte, zat ik op ong 1500.  Na 5 maanden had ik er nog rond de 490.  In ben in dec 2020 terug beginnen bier drinken..  maar niet meer in dezelfde mate en enkel vanaf 17 in de vooravond.  Op dinsdag 20 december zette ik om 7u een kopje koffie  en begon ik te verlangen naar 17u, om een biertje te drinken en wat tot rust te komen. Ik voelde me de hele dag onrustig en ellendig.  Ik heb uiteindelijk om 15 u besloten om mijn laatste blikje bier uit te drinken en daarna niets meer van alcohol te nuttigen.

Ik heb dan ook de huisarts langsgegaan, waar mijn gammawaarden terug gestegen waren naar 1200... wat een echte domper was.  Ik moest onmiddellijk een echografie van de lever daten ondergaan, maar die was gelukkig nog best goed.

 

Nu, na 5 weken nuchter, zijn de waarden gezakt naar 650.  Blijkbaar duurt dit herstel normaal een 3tal maanden.bij mij zal dit langer zijn.  Mijn lever zou nog onvoldoende hersteld zijn van de eerste keer en ik zou te kampen hebben met een chronische leverontsteking.  Zoals ik melde, ik was terug beginnen alcohol drinken, maar in veel mindere mate.  Toch heeft mijn lever terug zware gehad.   Probeer in eerste instantie zeker 6 weken nuchter te blijven,  mag langer ook he, en laat je dan terug eens testen.   Alles hangt immers af van het geslacht, de mate van drinken voordien en van hoelang je al drankmisbruik telde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...