Spring naar bijdragen

Ook ik wil me voorstellen


Fabienne1985

Aanbevolen berichten

Op 19-8-2020 om 09:56 zei Fabienne1985:

Pff heb het best moeilijk. Vooral het onbegrip van mijn partner nekt me enorm. 
 

hij dacht gister iets te ruiken, terwijl ik al dagen niet drink, ja toen raakte ik geïrriteerd en hij weer op mij want ik moest zijn angsten toch begrijpen en waarom kon ik me niet inleven in hem. Nou ja gevolg er werd van alles bij gehaald en nu dus ruzie. 
 

Merk dan nu echt dat de trek dan juist opspeelt, gelukkig moet ik nu werken en kan het niet. Maar jee ik dacht ik stop zo even geen probleem, zo werkt het dus niet 

 

 

Dat had ik ook,  ik kreeg verwijten dat ik gedronken had, hoewel het niet waar was.  Op een bepaald moment was het ook wel een trigger om er die middag eens 2 te drinken.  Dat is eigenlijk nooit uitgekomen, maar wel de aanleiding om er dagelijks terug te drinken.  Zo ben ik stomweg terug hervallen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Fabienne1985:

Ja ze waren dusdanig hoog 520 dus ben me kapot geschrokken, ik heb daar opzich geen klachten van althans niet dat ik door heb. Maar zo kan het echt niet langer dat besef is er wel. 
 

vannacht drijfnat bed alle wasgoed zit er alweer in ook echt van dat koud zweet of je ziek bent. Vanochtend kwart voor 9 opgestaan lekker gedoucht en opgemaakt, ontbijt klaar gemaakt en zometeen een frisse wandeling maken. 
 

Het is echt per dag bekijken, ik ben nu wel begonnen met alles opschrijven dat doet me ook goed en is confronterend. Vraag me echt af hoe heb ik het in godsnaam zover kunnen laten komen dat ik compleet afhankelijk ben van alcohol en daardoor zelfs als moeder niet kan zijn wie ik wil. 

@Fabienne1985 Valt ook niet mee! Het is doorbijten en nadenken over wat je echt wilt. Ik schrijf ook alles op, niet zozeer hier maar vaak een mail naar mezelf. Sommige stukken deel ik als ik er aan toe ben of als ik denk dat het meerwaarde heeft. Hoeft niet zo te zijn zolang het mij helpt :lol: Ik heb ook eens gelezen over het sturen van een mail naar jezelf in de toekomst. Dat kan hier https://www.futureme.org/   

Hoop dat je je snel wat beter in je vel voelt. Het gaat over! Bekijk het per dag , per uur of de komende 10 minuten. Zolang je de eerste slok maar niet neemt. Sterkte.

Vandaag geen alcohol.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Johan54:

@Fabienne1985 Valt ook niet mee! Het is doorbijten en nadenken over wat je echt wilt. Ik schrijf ook alles op, niet zozeer hier maar vaak een mail naar mezelf. Sommige stukken deel ik als ik er aan toe ben of als ik denk dat het meerwaarde heeft. Hoeft niet zo te zijn zolang het mij helpt :lol: Ik heb ook eens gelezen over het sturen van een mail naar jezelf in de toekomst. Dat kan hier https://www.futureme.org/   

Hoop dat je je snel wat beter in je vel voelt. Het gaat over! Bekijk het per dag , per uur of de komende 10 minuten. Zolang je de eerste slok maar niet neemt. Sterkte.

Vandaag geen alcohol.

Ja het is pittig, vandaag toen ik 7 km gelopen had ging er steeds door mijn hoofd straks een lekker wijntje zoveel zin in. Maar heb het niet gedaan. Ook niet toen mijn middelste dochter hard gebroken was omdat ik straks naar een kliniek ga ( dat weet ze op die manier niet) en ja het schrijven helpt echt enorm. Straks lekker vroeg op bed 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou dat was me het nachtje wel zeg :(. Hoop toch dat dit snel vertrekt maar goed als je zolang stevig drinkt moet je lichaam wennen. Zit toch nog redelijk fit beneden, hete douche genomen daarna middelste dochter naar school gebracht, de jongste dochter overgenomen van haar papa, zitten nu lekker juf roos te kijken. Zo een hele koude wandeling maken, en weer hopen dat ik niet in de verleiding val. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Baal gewoon van mezelf had zo gehoopt dat het kwartje echt gevallen zou zijn. En toch bij een tegenslag koop ik het. Mijn lichaam heeft er nu ook behoorlijk last van, tja 1,5 fles wordt niemand vrolijk van. 
 

Mezelf bij elkaar pakken vandaag gewoon door en niet zielig zitten doen, heb genoeg om voor door te gaan 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Belangrijk  is op de momenten  waarop  je getriggerd  wordt  dat je contact  met iemand  kan leggen die je even kan aanhoren  .

Is makkelijk gezegd  hoor  ' in gebruik  en in afspraak met mijzelf vloog ik ook met open armen  in de valkuil  en stond  ik weer bij de winkel .  

Flinke  oogkleppen  op ' en eigenlijk  maar 1 ding willen.

Ik heb geleerd  het moment  uit te zitten door afleiding  te zoeken  ' heb uren lang onder  de douche  gestaan  . 

Gewoonten  zitten ingesleten  net als een fles kopen en opdrinken ook al weet je dat het niet  goed voor  je  is  .

 

Idd   vandaag  een nieuwe  dag  ' en  probeer een plan te maken  wanneer  je getriggerd word wat ga je  doen .

Rechtdoor  de fles  nemen of ' ga je een keer linksaf  en kijk welke  mooie kansen  daar voor je liggen  .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Lieke7777:

Belangrijk  is op de momenten  waarop  je getriggerd  wordt  dat je contact  met iemand  kan leggen die je even kan aanhoren  .

Is makkelijk gezegd  hoor  ' in gebruik  en in afspraak met mijzelf vloog ik ook met open armen  in de valkuil  en stond  ik weer bij de winkel .  

Flinke  oogkleppen  op ' en eigenlijk  maar 1 ding willen.

Ik heb geleerd  het moment  uit te zitten door afleiding  te zoeken  ' heb uren lang onder  de douche  gestaan  . 

Gewoonten  zitten ingesleten  net als een fles kopen en opdrinken ook al weet je dat het niet  goed voor  je  is  .

 

Idd   vandaag  een nieuwe  dag  ' en  probeer een plan te maken  wanneer  je getriggerd word wat ga je  doen .

Rechtdoor  de fles  nemen of ' ga je een keer linksaf  en kijk welke  mooie kansen  daar voor je liggen  .

Zo is dat ook helemaal, ik wil weer echt leven en voelen en niet meer halfjes nee echt. Wie ben ik en wat wil ik, alcohol had ik een relatie mee maar het is tijd om te zeggen de groeten en tot ziens

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Fabienne, ik reageerde net op je op mijn eigen draadje, en lees nu je hele verhaal hier pas. Wat onwijs goed dat je intern gaat! Het is rot dat je dochter er zo tegenop ziet, maar je doet dit ook voor haar, hou daaraan vast!

Bij mij begon het drinken op precies dezelfde manier als bij jou. Ik ben een kleine 10 jaar ouder, en kijk waar ik nu ben. Alcoholverslaving is progressief; je gaat steeds meer drinken.

Na een flinke uitglijder maandag, ga ik er ook weer voor. Wat je zegt: de groeten aan die alcohol, we gaan ervoor!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 uur geleden zei Indre:

Hoi Fabienne, ik reageerde net op je op mijn eigen draadje, en lees nu je hele verhaal hier pas. Wat onwijs goed dat je intern gaat! Het is rot dat je dochter er zo tegenop ziet, maar je doet dit ook voor haar, hou daaraan vast!

Bij mij begon het drinken op precies dezelfde manier als bij jou. Ik ben een kleine 10 jaar ouder, en kijk waar ik nu ben. Alcoholverslaving is progressief; je gaat steeds meer drinken.

Na een flinke uitglijder maandag, ga ik er ook weer voor. Wat je zegt: de groeten aan die alcohol, we gaan ervoor!

Hoi hoi. 
 

Nou de plannen zijn toch wat gewijzigd, er was hier gister een hulpverlener samen met een stagiaire, heel lang gesproken maar hij was het helemaal niet eens met een opname, hij zei moet je eens kijken wat je allemaal nog wat doet en hoe je er bij zit qua huis etc ik denk dat je meer gebaad bent bij ambulante hulpverlening en dan komen ze bij mij, daarnaast ga ik schema therapie volgen. Ik heb ook tegen mijn ex gezegd vanaf volgende week weer het normale co ouderschap zoals het was. Op dit moment gaat het goed om niet te drinken. Ik bekijk het gewoon per dag en hoop dat heel langzaam het geen rol meer speelt, heb ook wat boeken besteld die komen vandaag binnen hoop ik. Ik loop ook heel veel probeer minimaal een uur per dag te lopen. Ik probeer daarnaast gewoon te accepteren dat ik een mens ben die ook fouten mag maken het zal vast niet alle dagen goed gaan, maar probeer nu wel duidelijk op te schrijven waarom ik bijv alcohol zou willen drinken en wat het dan op zou lossen  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Schema  therapie ga ik ook volgen morgen  heb ik de afspraak  . 

Dit zal mij enorm gaan helpen volgens  huidige  behandelaar dus laat het over mij  heen komen  .

Begin wel  de principes  van de schema's  te herkennen  aangezien  ik met huidige  behandelaar  ook wel wat besproken  heb.

Fijn dat je ambulant  thuis krijgt ' ik ga zelf naar locatie  toe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Hoe gaat het nu met je, @Fabienne1985? Ik zit voor het eerst in tijden weer eens bij te lezen hier, ook hier is enorm veel gebeurd. Ook ik ben gestart met hulpverlening. Nu nog in de aanloopfase, volgende maand 2 dagen per week op locatie. Alleen dat vooruitzicht maakt het niet drinken al makkelijker. 

Alles met je co-ouderschap ook weer onder controle?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Fabienne1985, ik heb net je hele verhaal gelezen. Ook ik heb/had die gedachte altijd: huis is netjes, kinderen hebben alles wat hun hartje begeert, ik werk, dus hoe erg kan het zijn? Nou zo erg dus, dat alles in je brein om die k*t wijn gaat draaien. Mooi weer: roséetje. Drukke dag: wijn om te ontspannen. Moeilijke dag: nog meer wijn om te ontspannen. Volgende ochtend je van  je bed af slepen, dorst!, chagrijnig en met een rode kop weer naar het werk. Ben dr klaar mee. Ga nu een goede moeder voor mijn kinderen zijn, ze de aandacht geven die ze verdienen. :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 2-4-2021 om 12:08 zei Indre:

Hoe gaat het nu met je, @Fabienne1985? Ik zit voor het eerst in tijden weer eens bij te lezen hier, ook hier is enorm veel gebeurd. Ook ik ben gestart met hulpverlening. Nu nog in de aanloopfase, volgende maand 2 dagen per week op locatie. Alleen dat vooruitzicht maakt het niet drinken al makkelijker. 

Alles met je co-ouderschap ook weer onder controle?

Hoi @Indre @Gekko. Ik had al gezegd als je behoefte voelt om me privé een berichtje te doen altijd welkom. Dit geldt ook voor jou Gekko. 
 

Met mij gaat het echt heel goed ik drink al geruime 3 maand niet, en gek genoeg na de eerste antabuse pil heb ik het ook helemaal niet gemist of er een deur is dicht gegaan waarvan ik weet die gaat niet open. Ik kan het leven veel beter hebben en ook in combinatie met het alleenstaande ouderschap heb veel meer geduld voor mijn meiden. Ik wil misschien wel weer naar eens eentje drinken kunnen gaan maar misschien ook wel helemaal niet. Ik heb namelijk in de afgelopen maanden ook heel hard mijn brain aangepakt door middel van therapie en emdr. Dus dames als jullie het fijn vinden ik wil graag een steunend oor voor jullie zijn, ik heb me juist als moeder alleen super alleen gevoeld want he zo erg was het toch allemaal echt niet? Succes dames 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Fabienne1985:

Hoi @Indre @Gekko. Ik had al gezegd als je behoefte voelt om me privé een berichtje te doen altijd welkom. Dit geldt ook voor jou Gekko. 
 

Met mij gaat het echt heel goed ik drink al geruime 3 maand niet, en gek genoeg na de eerste antabuse pil heb ik het ook helemaal niet gemist of er een deur is dicht gegaan waarvan ik weet die gaat niet open. Ik kan het leven veel beter hebben en ook in combinatie met het alleenstaande ouderschap heb veel meer geduld voor mijn meiden. Ik wil misschien wel weer naar eens eentje drinken kunnen gaan maar misschien ook wel helemaal niet. Ik heb namelijk in de afgelopen maanden ook heel hard mijn brain aangepakt door middel van therapie en emdr. Dus dames als jullie het fijn vinden ik wil graag een steunend oor voor jullie zijn, ik heb me juist als moeder alleen super alleen gevoeld want he zo erg was het toch allemaal echt niet? Succes dames 

ik ben echt blij voor je fabienne. En bovenal vind ik het super knap dat je al 3 maanden niet drinkt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 minuten geleden zei Fabienne1985:

Hoi hoi. Nou ik weet niet of dat dit perse het geval is. Maar voor alsnog is die behoefte er niet. Dus ga lekker zo door  

Nee, echt nooit meer drinken hoor. Kan ik ook niet meer, want dat zou m'n ondergang worden..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...