Spring naar bijdragen

Maandag, 10 augustus 2020


Lika

Aanbevolen berichten

Ik weet het niet hoor, van dat zaaien en oogsten.

Ik heb vaak het idee dat ik van alles “oogst” waar ik niet om heb gevraagd en waarvan ik zeker hoop dat ik het niet heb gezaaid. 
 

Inmiddels heb ik de balans opgemaakt in mijn tuin. Op mijn balkon had ik allerlei boompjes, die het prima deden. daarvan zijn er nu 3 die dood lijken te gaan. Mijn twee mooie krulhazelaartjes zijn allebei ziek. Daar was ik al sneu van, maar nu mijn mooie nieuwe boom ook ziek is, ben ik echt de kluts kwijt.

Heb ik een tuin, gaat alles dood!

Heb ik mijn droomboom, wordt hij ziek.

En dat is het ook nog zo heet.

Sorry, ik weet niet waar ik het zoeken moet deze dagen, ik ben fysiek en psychisch echt niet in goede doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei bumperjim:

Misschien gaan ze dood van de hitte?

Ik had een balkon op het zuidwesten waar het heel heet kon worden, dus dat kan het niet zijn. Er is hier wel veel meer wind, valwinden om de hoek zeg maar. Verder weet ik het niet.

Mijn nieuwe boom heeft meeldauw.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei Bor:

Sterkte dan Koh..ik vind dit ook niet leuk zulk weer. Zelfs mijn beide airco"s + plafondventilator kunnen dit niet aan.

Nu heb ik ook een warm huis moet ik erbij zeggen hoor..heb tuin en veel ramen op het Zuiden.

Alles dichtplakken van buiten met zilverpapier, moet jij eens zien hoe lekker koel het blijft :)

Dat heb ik altijd willen doen toen we in een appartement zaten maar mijn vrouw vond dat absurd dus die heeft de zaak geboycott. Maar ik weet zeker dat het werkt :P 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Bor:

Wow! Daar zullen de buren blij mee zijn Jim!B):lol:

Mijn man is naar ACtion, daar schijnen ze hondenzwembaden te hebben...? Nou, ben benieuwd.
Bor stikt bijna achterhuis, arm beest.

Die van ons die mag gewoon het zwembad in. Ik heb zo'n low cost bovengrondse stalen bak met een liner erin. Moest wel even een constructie maken dat ze er zelf in en uit kan. Dame helemaal blij. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deze heb ik: https://www.triganostore.com/piscine-metal-aspect-bois-trigano-canyon-6-35-x-3-90-m-1-20-m-de-haut.html

Zie daar val je je geen buil aan. Tis niet vreselijk mooi maar wel nat :) 

Zelf neergezet. Je moet wel een echt vlak terrein hebben of maken, ff sleuven graven, laag fijn zand onder de liner doen. Niet zo moeilijk alleen veel werk.

Jouw man doet t in een weekendje ;) Geeneens beton bij nodig. Elke poot op een stoeptegel.

Kraan open, badpak aan of even wachten tot het donker is :D 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Bor:

Ik vind hout mooier dan staal hoor..

Ik ook maar ik lees over dat het geleverd wordt en dan zijn er onderdelen kromgetrokken en dan past het niet meer, en je krijgt splinters in je vingers en zo.

We hebben hem nou een jaar of 3, prima ding ook al is ie lelijk.  In de winter zeil erover en dop in de terugvoer van het filter en filter/pomp goed leegmaken dat het niet stukvriest. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Luxe hoor, @bumperjim. Hier alleen een gammel balkon van 1 bij 8 meter. Zou je net een baantje kunnen trekken als ik daar een zwembad van zou make. Wel zwemmen dan
met ingetrokken armen... :D.

's Morgens achter alles dicht (zon) en voor alles open, 's middags alles potdicht omdat er alleen maar warme lucht binnenstroomt.
De garage onder ons huis is redelijk koel maar daar ga je voor je plezier niet zitten tussen alle troep in TL-licht. Dan moet het eerst wel heel
erg moorddadig warm worden. Hoewel?... daar zitten we niet zo heel ver meer van af, vind ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha, bumperjim. Nou, voor een Citrofiel is er eigenlijk sfeer genoeg. Er staan soms vier, meestal drie Citroëns in de garage. Eéntje mag er buiten met parkeervergunning.
We kunnen natuurlijk altijd nog in de garage in de koel geparkeerde camper gaan zitten. Daar zitten gezelliger lampjes in. En een koelkast.
Hmmmm.... zo kom je nog eens op ideetjes die de moeite van het overwegen waard zijn...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zit sinds vrijdag op een vakantiepark. Alle gemakken bij de hand, lekker afkoelen in het buitenzwembad. Eerste vakantie zonder alcohol. Gisteren feest gegeven voor 15 man en dat ging prima. Hele dag energiek en gezellig in plaats van helemaal inkakken 's avonds en in mijn eigen wereldje maar stiekem door blijven zuipen en hopen dat ze weggaan zodat ik ongestoord verder kon gaan met zuipen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

34 minuten geleden zei Bor:

Nee hoor bij mij niet. Ik heb er geen bedrijven tussen die stroom ertussen inpikken, ik ben zelf m"n eigen klein- bedrijf.

Als je dat bedoeld tenminste.

Nee, dat bedoelt Jopie niet, dat weet ik zeker.
Ze bedoelt dit:

(citaat):

Verlies aan rendement
Hoe heter, hoe beter, zou je denken. Maar een hittegolf is volgens De Jonge helemaal niet gunstig voor het rendement van zonnepanelen. "In een fabriek wordt een paneel op 25 graden gebracht en getest. Dan geeft dat een bepaalde waarde af en die waarde willen we terugzien op het dak in de zomer. Maar als het paneel op het dak ligt kan het wel 65 tot 70 graden worden. Per graad heeft een paneel een stukje verlies. Met 35 graden gaat het dan om 14 procent rendementsverlies", legt hij uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Bor:

Het lijkt wel of je een metamorfose hebt ondergaan de laatste tijd @Sandro Je klinkt zo heel erg anders..moet zelfs een beetje aan je wennen zo. (dat is niet onaardig bedoeld overigens).

Haha gelukkig maar :lol:

Je hebt gelijk. Voor mezelf voelde het niet als een metamorfose. Meer iets wat al langere tijd sluimerde, maar om welke redenen dan ook er niet uit kwam. Pas nu ik zie hoe mijn familie op mij reageeert (die ik al maanden niet gezien had), besef ik hoe erg ik eigenlijk veranderd ben. 

Vakantie is sowieso confronterend. Had het al gelezen van velen hier. Maar inderdaad, als je dan de ban eindelijk doorbreekt en zélfs op vakantie kunt genieten zonder alcohol dan voel je je echt de koning te rijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...