Spring naar bijdragen

Moeder van 38


Maaaike

Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei Pytje:

Voor mij gaat die film dan even over alcohol

Ik denk dan tegenwoordig meer iets van "o ja, da's waar, dat deed ik vroeger ook." Ongeveer net zo als wanneer iemand een sigaret opsteekt in een film of in het echt bij mij in de buurt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Van de 19 dagen droog zijn er denk ik 10 avonden geweest waarbij mijn omgeving (veel) dronk. Komt misschien ook door het mooie weer. Bijna iedere avond is het raak. Er komt iemand langs en hoppa daar hoort drank bij. Gelukkig heb ik vandaag minder moeite dan gisteren. 
We gaan gewoon vrolijk verder. :wacko:
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...

Ik ken m niet, had er zelfs nooit van gehoord
Lees wel zoiets vaak hier, dus kan erbij horen.
Je weet nooit waar je voor komt te staan in je
leven dus kunt je er soms ook niet op voorbereiden.
Je kunt een pact met jezelf sluiten
en je best doen je eraan te houden
zoals de pacten hier op adb met mede frummers
mij heeft het geholpen
dagelijks hier actief te zijn
voor jou zal een andere weg zijn misschien,
dat blijft zoeken nog, en hopelijk vinden later in het proces

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, die fases bestaan allemaal. Ze bestaan echter voornamelijk in je hoofd. In ons hoofd wordt stoppen met drinken vaak erg moeilijk.
In de praktijk, de 'harde werkelijkheid' komt het er echter op neer dat als je van de alcohol af wilt, je niet zult moeten drinken.
Wát je hoofd je ook wil doen geloven, wát de omstandigheden ook zijn, hóe lang je ook al droog staat, niet drinken
is ALTIJD NIET drinken. Ook als je denkt dat het wel (even) kan. De praktijk van niet drinken is, in tegenstelling tot wat ons hoofd ons wil laten denken en
wat we allemaal voelen, zeer simpel en eenvoudig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 13-11-2020 om 21:15 zei bumperjim:

Bedankt @bumperjim en @Rosee. Ben best trots op de 5 weken die ik alweer heb bereikt. En bedankt @lady jane voor de tips, ik was al begonnen mijn eerste berichten weer door ge lezen. Best confronterend ...

@SanMiquel Ik wil wel weer mee doen met het weekpact. Durf zelfs het maandpact nu aan... Het voelt beter nu dan destijds in juni, hopelijk blijft dit zo. Hoe lang ben jij inmiddels gestopt ?? 
 

@Kohtje, dat heb je mooi omschreven. Ik heb mijzelf nu eerst als doel gesteld een half jaar niet te drinken. Omdat ik nooit meer wel heel zwaar vind klinken. En wat is nou een half jaar ?? Als je zwanger bent lukt het ook zonder moeite 9 maanden.. Het is allemaal een mindset denk ik. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 16-11-2020 om 03:30 zei SanMiquel:

@Maaaike super dat je er weer zo positief n staat.

Een maandpact is er niet.
Ik zelf ben over een week precies een half jaar gestopt. 
toen ik er aan begon had ik niet gedacht zo ver te kunnen komen. 
gaat jou dan ook heus wel lukken:rose:

Oh jammer van het maandpact. Nou weekpact ook goed. Super knap van je!!! Dan waren we destijds bijna tegelijk gestopt! Bevalt het je goed en heb je veel moeilijke periodes gehad ? Het gaat mij nu heel goed af, beetje eng goed eigenlijk. Ben er bang voor wanneer het echt moeilijk wordt...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...