Bob Geplaatst 25 juni 2020 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2020 1 uur geleden zei Pytje: Voor mij gaat die film dan even over alcohol Ik denk dan tegenwoordig meer iets van "o ja, da's waar, dat deed ik vroeger ook." Ongeveer net zo als wanneer iemand een sigaret opsteekt in een film of in het echt bij mij in de buurt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Maaaike Geplaatst 25 juni 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 25 juni 2020 Van de 19 dagen droog zijn er denk ik 10 avonden geweest waarbij mijn omgeving (veel) dronk. Komt misschien ook door het mooie weer. Bijna iedere avond is het raak. Er komt iemand langs en hoppa daar hoort drank bij. Gelukkig heb ik vandaag minder moeite dan gisteren. We gaan gewoon vrolijk verder. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 27 juni 2020 Rapport Share Geplaatst 27 juni 2020 Nou ja tis net alsof je rijles krijgt in het centrum van de grote stad. Extra moeilijk in het begin maar je leert er sneller van. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosee Geplaatst 27 juni 2020 Rapport Share Geplaatst 27 juni 2020 Ik vind het heel sterk van je @Maaaike. Er wordt wat afgezopen overal, extra moeilijk om dan sterk in je schoenen te staan. Zet m op!! Maaaike reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Maaaike Geplaatst 27 juni 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 juni 2020 Dankjewel @Rosee!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Maaaike Geplaatst 13 november 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 13 november 2020 (bewerkt) . 5 januari 2021 bewerkt door Maaaike Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 13 november 2020 Rapport Share Geplaatst 13 november 2020 (bewerkt) Myep de muurfase hoort erbij. Zie het niet als een persoonlijk falen als het fout gaat. Tis nooit te laat om weer te stoppen. 5 weken alweer in je zak, goed bezig! 13 november 2020 bewerkt door bumperjim Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosee Geplaatst 13 november 2020 Rapport Share Geplaatst 13 november 2020 Ja, herkenbaar die 'het viel toch eigenlijk wel mee' fase. Wat helpt is je draadje vanaf t begin af weer doorlezen. Wat goed dat je alweer 5 weken alcoholvrij bent trouwens! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 14 november 2020 Rapport Share Geplaatst 14 november 2020 Ik ken m niet, had er zelfs nooit van gehoord Lees wel zoiets vaak hier, dus kan erbij horen. Je weet nooit waar je voor komt te staan in je leven dus kunt je er soms ook niet op voorbereiden. Je kunt een pact met jezelf sluiten en je best doen je eraan te houden zoals de pacten hier op adb met mede frummers mij heeft het geholpen dagelijks hier actief te zijn voor jou zal een andere weg zijn misschien, dat blijft zoeken nog, en hopelijk vinden later in het proces Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 14 november 2020 Rapport Share Geplaatst 14 november 2020 Ja, die fases bestaan allemaal. Ze bestaan echter voornamelijk in je hoofd. In ons hoofd wordt stoppen met drinken vaak erg moeilijk. In de praktijk, de 'harde werkelijkheid' komt het er echter op neer dat als je van de alcohol af wilt, je niet zult moeten drinken. Wát je hoofd je ook wil doen geloven, wát de omstandigheden ook zijn, hóe lang je ook al droog staat, niet drinken is ALTIJD NIET drinken. Ook als je denkt dat het wel (even) kan. De praktijk van niet drinken is, in tegenstelling tot wat ons hoofd ons wil laten denken en wat we allemaal voelen, zeer simpel en eenvoudig. Maaaike, kruidenthee67 en lady jane reageerden hierop 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Maaaike Geplaatst 15 november 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 15 november 2020 Op 13-11-2020 om 21:15 zei bumperjim: Bedankt @bumperjim en @Rosee. Ben best trots op de 5 weken die ik alweer heb bereikt. En bedankt @lady jane voor de tips, ik was al begonnen mijn eerste berichten weer door ge lezen. Best confronterend ... @SanMiquel Ik wil wel weer mee doen met het weekpact. Durf zelfs het maandpact nu aan... Het voelt beter nu dan destijds in juni, hopelijk blijft dit zo. Hoe lang ben jij inmiddels gestopt ?? @Kohtje, dat heb je mooi omschreven. Ik heb mijzelf nu eerst als doel gesteld een half jaar niet te drinken. Omdat ik nooit meer wel heel zwaar vind klinken. En wat is nou een half jaar ?? Als je zwanger bent lukt het ook zonder moeite 9 maanden.. Het is allemaal een mindset denk ik. lady jane reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Maaaike Geplaatst 17 november 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 17 november 2020 Op 16-11-2020 om 03:30 zei SanMiquel: @Maaaike super dat je er weer zo positief n staat. Een maandpact is er niet. Ik zelf ben over een week precies een half jaar gestopt. toen ik er aan begon had ik niet gedacht zo ver te kunnen komen. gaat jou dan ook heus wel lukken Oh jammer van het maandpact. Nou weekpact ook goed. Super knap van je!!! Dan waren we destijds bijna tegelijk gestopt! Bevalt het je goed en heb je veel moeilijke periodes gehad ? Het gaat mij nu heel goed af, beetje eng goed eigenlijk. Ben er bang voor wanneer het echt moeilijk wordt... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Maaaike Geplaatst 19 november 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 november 2020 (bewerkt) . 5 januari 2021 bewerkt door Maaaike Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden