Spring naar bijdragen

Woensdag 8 april 2020


Myle

Aanbevolen berichten

Nu schiet ik wel ja. Wilde net nog zeggen dat ik voor jou @Bor wel een uitzondering wilde maken, afspreken om 3 uur een potje matten in het park?:rolleyes: Maar dat was lief bedoeld.

@Penny Ik zeg nergens dat ik niet weet wat ik doe, en vind het niet leuk dat je invult voor mij wie ik echt ben. De zgn Myle die vannacht dat bericht schreef of die nu schrijft. Het verschil zit m in nuchter of niet. Wie ben ik dan volgens jou als de "echte myle"?

@Yvonne Ja heb gemerkt dat compleet tegengesteld handelen werkt. Laat s avonds is meestal het tijdstip. Ga ik iets heel anders voor bedenken vandaag. Het helpt sinds het mooier weer is ook al dat ik veel buiten ben en ook nog in de avond (op afstand) contact maak met buren. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

33 minuten geleden zei Myle:

Nu schiet ik wel ja. Wilde net nog zeggen dat ik voor jou @Bor wel een uitzondering wilde maken, afspreken om 3 uur een potje matten in het park?:rolleyes: Maar dat was lief bedoeld.

@Penny Ik zeg nergens dat ik niet weet wat ik doe, en vind het niet leuk dat je invult voor mij wie ik echt ben. De zgn Myle die vannacht dat bericht schreef of die nu schrijft. Het verschil zit m in nuchter of niet. Wie ben ik dan volgens jou als de "echte myle"?

@Yvonne Ja heb gemerkt dat compleet tegengesteld handelen werkt. Laat s avonds is meestal het tijdstip. Ga ik iets heel anders voor bedenken vandaag. Het helpt sinds het mooier weer is ook al dat ik veel buiten ben en ook nog in de avond (op afstand) contact maak met buren. 

 

Volgens mij ben je echt je zelf als je gedronken hebt. Stel je je kwetsbaar op,  vraag je hulp. Als je roes is uitgewerkt ga je mooie praatjes houden, doe je jezelf graag goed voor. Het aloude “dronken mensen en kinderen vertellen de waarheid”?

Je zegt “op een of andere manier een daginvulling bedenken”. Dat klinkt of je niet weet wat je doet. 

bewerkt door Penny
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik herken het wel een beetje denk ik 

..... drinken  en zuipen  ik kwam in een roes en kwam mijzelf tegen en voelde mij onwijs kwetsbaar maar dat zag verder niemand  nuchter kwamen mijn mooie praatjes weer en ook mijn masker zette ik weer op ' tot er weer wat gebeurde  en tjakla drinken zuipen en zo kwam het riedeltje rond met tja het allerergste wat een moeder kan overkomen  mij kinderen zijn uit huis geplaatst... nu 3 maanden nuchter bijna  heb ik het verdomd moeilijk    steeds meer mag kan en ik wil het niet meer verdoven ....  maar mijn eigen kwetsbare  ik  niemand mag het  zien komt te voorschijn  niet direct in het normale leven nog maar mijn behandelaar   ziet  het en wil dat ik het laat zien ....  en zegt dat het veilig is bij haar ...        weet niet of het helpende is   ik ga weer verder  hier     vermaak mij als afleiding  dat de zolder compleet  gesausd en geschilderd moet worden     ' morgen en overmorgen weer naar mijn zorgmensjes .

bewerkt door Lieke7777
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Myle:

Ik had beter moeten nadenken voor ik mijn bericht plaatste want ik vind het maar niks om zo'n deel van de dagdraad in beslag te nemen.

Heb voor de laatste keer om een mening gevraagd,

Ik ben mezelf niet meer en het voelt nu al raak

Normaal gaat alles aan mijn neus voorbij

Maar niet vandaag, deze is voor mij

 

 

Ik wist dat het een toepasselijk lied is dat speciaal voor jou is geschreven Myle. Als je nou zorgt dat vandaag jouw dag is, dan klopt het helemaal 100%

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei Lonster:

Het is denk ik voor iedereen die veel drinkt of gedronken heeft herkenbaar. 

Daarom springen we ook allemaal bovenop Myle. 

Idd Lonster, heel herkenbaar. Inclusief het zich helemaal weer ophangen aan iemand die wat aardigs zegt. (Bor in dit geval). 
Wat ik ook denk is dat we er zo opspringen omdat ze zo jong is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Bor er is verschil tussen erg boos worden of veel meer gelaten zijn. Het komt allebei wel voort uit hetzelfde. Boos worden moet ik in oefenen. Het kan misschien ook wel juist die kracht ontketenen die nodig is. djw.

Penny ik begrijp wel wat je bedoelt uiteindelijk. Moest t even laten bezinken. M'n eerste gedachte was grr je kent me helemaal niet, wat zeg je me nou?!! Maar dat is niet helemaal waar natuurlijk. En zo'n dronken berichtje komt meer oprecht en kwetsbaar over dan dat hele mooi weer gespeel. Moet wel zeggen dat het 2 uitersten zijn. Over het algemeen ben ik denk ik wat minder kwetsbaar dan ik me vannacht opstelde.

Lonster en Lieke dankjewel:rose: Had trouwens gisteren al gestofzuigd en gedweild.

Ik heb net even in het winkeltje hier chocolademelk, optimel en waterijsjes gekocht. En besloten dat ik mijn gitaar er zo eens bijpak. Moet hem eerst stemmen want heb er al een jaar niks mee gedaan. Daarna koken (spaghetti) en ijs als toetje . Dan naar buiten een stuk wandelen en vanavond aan de chocomel en een boek. Geen bankhangen en Netflix. 

Het gaat lukken vandaag. Reacties hebben me positief in beweging gezet.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt, ik ken je niet. Maar zoals er boven geschreven werd, je bent doorzichtig. Waarom? Omdat iedereen hier weet hoe het werkt. Ik denk dat je idd niet kwetsbaar bent. Omdat je daar zit en alles voor je verzorgd wordt. Tegelijk is dat juist jou valkuil. Je hoeft niks. Geen verantwoording, geen zorgen om geld, geen baan, niks. Nu is het natuurlijk lastig met de crisis. Maar je zit daar al jaren. Ik denk echt dat we over een jaar hetzelfde gesprek nog kunnen voeren. 
Je vroeg om een schop onder je kont. En die geef ik je. Zal ik je blijven geven ook, want je bent het waard.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Bor Ja. En, heb weleens het in het park vloekend tegen een dikke boom stukgesmeten. 

@nancy Klopt ja. Maar ik weet niet of het daardoor extra lastig of lastiger wordt dan voor een ander. Maakt ook niet uit want moet het uiteindelijk zelf doen en met allebei de problemen om leren gaan.

@Penny Doorzichtig snap ik. Schop onder mijn kont ook, vroeg ik zelf tenslotte om. Wat ik eigenlijk wilde zeggen was dat je mij niet kent in de zin dat je niet weet wat voor maandlasten ik bijvoorbeeld heb. Denk niet dat de GGZ gratis is en dat alles voor me wordt gedaan en verzorgd. Zal ik ook nooit toelaten. Ik heb daarnaast wel degelijk flink geldzorgen. Maar blijf ajb schoppen hoor als ik onzin praat. Wilde alleen even aangeven dat mijn leven niet automatisch voor me wordt uitgestippeld en problemen vóór me worden opgelost. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Myle een vraagje, wil jij van de drank af of alleen als je een fikse kater hebt. Of wil je proberen sociaal te drinken. Jij en ik, weten dat waar jij woont, erg veel mogelijkheden zijn om dingen te gaan doen en dat er wat meer controle gehouden wordt over jou. Je kan in de kassen werken, de dagbesteding, Ambachten, sporten, zwemmen, de geitjes en de pony verzorgen. Als je je rijbewijs hebt kun je met de Hobbel rijden of mee rijden, je kan in het restaurant werken, de keuken, het kledingwinkeltje, noem maar op. Maar leg de verantwoording niet bij een ander. Wij kunnen je geen schop onder je kont geven, dat is onzin. Jij moet zelf gaan handelen niet wij. Jij bent verantwoordelijk voor JOUW leven wij kunnen jou niet leiden. En daar waar jij bent is het goed, erg goed. Het enigste wat mij tegen de borst stuit is dat ze alles uit handen nemen. Of je nog in de baarmoeder zit, maar meid je bent potverdomme een volwassen iemand. En hier op het forum doen we hetzelfde. We zitten ook achter je vodden aan.Dit is ergens zo'n gemakkelijk leven maar niet goed. We moeten daar wat mij betreft mee stoppen, het haalt niets uit.

Wat wil je? Stoppen of zo door gaan. Probeer daar voor jezelf eens duidelijkheid in te krijgen?

Nou das toevallig jouw en mijn berichtje, toch voel ik dat ik het moet laten staan.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bolletje, ik weet dat die mogelijkheden er zijn voor dagbesteding. Ik heb een tijd verschillend dingen daarin gedaan maar dat is uiteindelijk gaan verwateren. Ik haalde er niet uit wat ik zocht: contact met de "normale" wereld, voldoening. Ik was daarom begonnen met een trajectbegeleider om te kijken naar vrijwilligerswerk in het dorp (maar ook naar een werkpost of dagbesteding hier die ik nog niet had geprobeerd) Sporten deed ik tot voor alles stil kwam te liggen wel 2-3 keer per week. Was dus werk in uitvoering. Waar ik nu niet mee verder kan maar eerder had ik er zelf meer achteraan kunnen zitten. Dan dan wel.

Kom ik eigenlijk ook op het punt dat op veel afdelingen hier inderdaad alles uit handen wordt genomen en ook bij dagbesteding hoefde je maar 'even je niet zo fijn te voelen of je mocht pauze/terug naar de afdeling. Het ahh ja het is ook zo'n zwaar leven gehalte vond ik erg hoog en daar viel ik over. 

Ik woon niet op zo'n pamper afdeling. Hier is juist eigen autonomie zo belangrijk en wordt gelukkig gestimuleerd. 

En die schop moet ik mezelf verder geven. Is ook al best wat over gezegd. 

Ik wil stoppen met drinken. Niet alleen als ik een kater heb. Heb me veel te lang verscholen achter een 'Ja maar,, kan ik niet, eerst intake, dan eerst opname afwachten ' enz enz. Uitstellen. Maar daar heb ik alleen maar mezelf mee en ik zal hoe dan ook een keer de stap moeten zetten. Dus vandaag drink ik niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar Myle als je contact wil hebben met de "normale"wereld dan zal je eerst zelf "normaal"moeten worden anders ga je zo onderuit hoor. De normale wereld is echt niet zo leuk.  Wat verwacht je van die normale wereld? Heb  je ooit daarin geleefd? 

Daar geven ze je geen schop onder je kont maar een trap na.

Ik heb allebei de werelden mee gemaakt dus ik weet waarover ik het heb. Het is voor mij een hele harde leerschool geweest om op mijn 30e voor het eerst zelfstandig te gaan wonen, en dan heb ik het niet over boodschappen doen enz. Ik had ook altijd een beschermd leven gehad. Eerst thuis daarna Coudewater enz. Je zal eerst de drank moeten laten staan dat is het aller belangrijkste. Anders zit je binnen een week weer op de opjname of crisisafdeling. Dan is de teleurstelling nog vele malen groter. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb van mijn 17e tot 24e op mezelf gewoond. Wel tussendoor regelmatig kort opgenomen geweest maar ik ken de grote boze buitenwereld. Daar verzoop ik uiteindelijk in al had dat toen niet direct/hoofdzakelijk met drank te maken. Ik heb het ook niet nu over terugkeren in de maatschappij maar heb af en toe gewoon heel erg de behoefte om de gekte hier te ontvluchten en eens een normaal gesprek te voeren met iemand (anders dan een begeleider).

Maar ja, ik zal eerst zelf even "normaal" moeten gaan doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

29 minuten geleden zei Myle:

Ik woon niet op zo'n pamper afdeling. Hier is juist eigen autonomie zo belangrijk en wordt gelukkig gestimuleerd. 

je wilde een schop onder je kont. Het stof is al weg, schrijf je. 

Even serieus, Myle, kun jij die gekoesterde autonomie wel aan? Als je geen structuur in je leven kunt aanbrengen kun je misschien beter terug naar de afdeling waar je meer begeleiding krijgt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Myle:

@Bor Ja. En, heb weleens het in het park vloekend tegen een dikke boom stukgesmeten. 

@nancy Klopt ja. Maar ik weet niet of het daardoor extra lastig of lastiger wordt dan voor een ander. Maakt ook niet uit want moet het uiteindelijk zelf doen en met allebei de problemen om leren gaan.

@Penny Doorzichtig snap ik. Schop onder mijn kont ook, vroeg ik zelf tenslotte om. Wat ik eigenlijk wilde zeggen was dat je mij niet kent in de zin dat je niet weet wat voor maandlasten ik bijvoorbeeld heb. Denk niet dat de GGZ gratis is en dat alles voor me wordt gedaan en verzorgd. Zal ik ook nooit toelaten. Ik heb daarnaast wel degelijk flink geldzorgen. Maar blijf ajb schoppen hoor als ik onzin praat. Wilde alleen even aangeven dat mijn leven niet automatisch voor me wordt uitgestippeld en problemen vóór me worden opgelost. ;)

Schoppen zal ik blijven doen, maak je daar maar geen zorgen over. ; )

Ik wist idd niet dat je ggz zelf moest betalen, ik dacht dat het met je zorgkosten gedekt was. Hoe betaal je dat dan, heb je inkomsten? Dit is gewoon een oprechte vraag. Ik dacht dat mensen in de ggz uitkering kregen en hun verblijf vergoed werd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Myle:

Maar blijf ajb schoppen hoor als ik onzin praat.

Ik denk dat je heel veel dingen zegt die niet waar zijn en nou vraagt of je verhaal goed genoeg is.

Snap niet waarom je zoveel moeite doet in al die dingen zeggen. Kan bijna niet voorstellen dat de waarheid onder ogen zien minder werkis.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...