Spring naar bijdragen

Donderdag 5 maart 2020


Lika

Aanbevolen berichten

Hoi , Klopt @Marika  Aan een gewone gangbare griep gaan meer mensen dood dan aan de corona zullen dood gaan. Daar hoor je niemand over dan  Media hype, er zit wat achter.

Nu hadden ze het geweldige idee, om mensen die het coronoavirus hebben te plaatsen in verpleeg- verzorgingshuizen. Echt mijn klomp brak toen ik dat las. Wat wel en niet waar is, weet je ook eigenlijk niet meer. 

2 collega's mogen 2 weken niet meer werken omdat ze met iemand omgingen die besmet blijkt te zijn(zij was op vakantie geweest in Italië). De gekte ten top. Met de gewone griep moet je gewoon komen werken :lol: Er zit iets achter, een soort van afleiden van iets anders. Maar goed dat zal mijn paranoia wel zijn.

Fijne avond, wij gaan zo eten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

40 minuten geleden zei Smaragd:

Hoi , Klopt @Marika  Aan een gewone gangbare griep gaan meer mensen dood dan aan de corona zullen dood gaan. Daar hoor je niemand over dan  Media hype, er zit wat achter.

 

Dat weet je natuurlijk nog niet hoeveel er dood zullen gaan, het is niet afgelopen, de statistieken gaan steil omhoog. Corona is anderhalf keer zo besmettelijk als seizoensgriep en circa tien keer zo dodelijk. Wat nog steeds weinig dodelijk is vergeleken met Ebola en weinig besmettelijk vergeleken met mazelen, dat wel. Dit haal ik uit een lang artikel in Le Monde vandaag, niet van facebook.

Ik ben er zelf niet bang voor overigens, het verkeer is linker. 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vaccin is er al hoor, echt.

Gewoon lekker op vakantie gaan.

Natuurlijk moet je met elk besmettelijk iets voorzichtig omgaan.

Er zit iets meer achter, een plan.

Er zijn iets teveel ouderen en de wereld is te dicht bevolkt. 

Met een gezonde weerstand ga je hier niet perse aan dood.

Mijn theorie.

En de statistieken van de griep van vorig jaar waren veel meer imponerend. Alleen die werden niet genoemd in de media.

Tijdens mijn hbvo-v studie jaren geleden een onderzoek naar gedaan. Gewoon massa hysterie dit sorry.

En natuurlijk trapt men erin.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei Smaragd:

.Er zit iets meer achter, een plan.

Er zijn iets teveel ouderen en de wereld is te dicht bevolkt. 

 

 

Juist ja nou zitten we weer op facebook :D  Het is een complot van de Russen. Of van de lizard people. Of de illuminati. Of alledrie tegelijk :) 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

nou ik neem het wel serieus, niet hysterisch, niet angstig zelfs voor mezelf
maar wel om het door te geven aan kwetsbare mensen, zieken en bijv. mensen
die net uit het ziekenhuis komen en minder weerstand hebben (Smaragd^_^)
Als ik zo'n groep studenten lees die ondanks neg. reisverbod toch zo nodig in
Noord Italie moeten gaan skieen, denk ik echt rot over die lui. Ze hebben meestal nog ouders/grootouders
en denken er niet bij na dat ze die ook kunnen besmetten.
Dus ik was wat vaker mijn handen en heb mijn hamstergedrag een beetje de vrije teugel gegeven, heerlijk!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Smaragd:

Nee hoor Rutte weet er ook van. We gaan het zien/merken. 
over een maand hoor je er niets meer van. Mark my words.

Nee hoor het is een franse uitvinding on stiekem de pensioenhervormingen erdoor te drukken. Rutte is geen lizard, Macron wel, dat is het verschil. En op het vliegveld van Denver raakt niemand besmet, google maar eens en raad hoe dat kan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Smaragd:

Vaccin is er al hoor, echt.

Gewoon lekker op vakantie gaan.

Natuurlijk moet je met elk besmettelijk iets voorzichtig omgaan.

Er zit iets meer achter, een plan.

Er zijn iets teveel ouderen en de wereld is te dicht bevolkt. 

Met een gezonde weerstand ga je hier niet perse aan dood.

Mijn theorie.

En de statistieken van de griep van vorig jaar waren veel meer imponerend. Alleen die werden niet genoemd in de media.

Tijdens mijn hbvo-v studie jaren geleden een onderzoek naar gedaan. Gewoon massa hysterie dit sorry.

En natuurlijk trapt men erin.

 

 

De reden van alle voorzorgsmaatregelen is inderdaad de hele reële vrees voor een tsunami aan zieken en daarmee ontwrichting van de maatschappij. 
Er is nog GEEN vaccin tegen deze variant van het virus. 
Dood gaan aan de complicaties is de meest dramatische variant van het verloop van een besmetting, maar mensen die in een zorg-opleiding hebben gehad zouden toch moeten begrijpen welke risico's er nog meer zijn? Door het te hebben over "er zit meer achter" wakker je alleen maar onnodige paniek aan.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...