Spring naar bijdragen

40 dagen vasten


CoconutWoman

Aanbevolen berichten

NOG  MAAR 3 DAGEN TE GAAN
De vastentijd loopt van 26 februari tot en met zaterdag 11 april. 


Vandaag gaan we voor dag 44:     Gelukt:     Let op:
hub                                                          40        koekjes en snoep
hub                                                         14,5      eten/meer sporten (38 dagen)
Rosa                                                        39        snoep, koek, chocolademelk en zoutjes                        
Etty                                                          24        suiker
Etty                                                          28        TV en netflix (42 dagen)
Coconutwoman                                    38        bewust shoppen
Ietje                                                         39        minder online, meer lezen
Ietje                                                         26        gezond eten/niet snoepen/geen alcohol (42 dgn)
Lika                                                         39         onnodig shoppen 
Moeps                                                    28         onnodig eten 
Als ik een overzicht hier plaats, dan verwerk ik de daarna volgende berichtjes in de nieuwe tabel. Dus het tijdstip waarop je iets doorgeeft maakt niks uit. Je totaalscore is maximaal 46 (we hebben allemaal de zondag meegeteld tot nu toe, dan zijn het 46 en geen 40 dagen) 
 
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

NOG  MAAR 2 DAGEN TE GAAN

De vastentijd loopt van 26 februari tot en met zaterdag 11 april. 

 

Vandaag gaan we voor dag 45:     Gelukt:     Let op:

hub                                                          41        koekjes en snoep

hub                                                          15        eten/meer sporten (38 dagen)

Rosa                                                        40        snoep, koek, chocolademelk en zoutjes                        

Etty                                                          24        suiker

Etty                                                          28        TV en netflix (42 dagen)

Coconutwoman                                    39        bewust shoppen

Ietje                                                         40        minder online, meer lezen

Ietje                                                         27        gezond eten/niet snoepen/geen alcohol (42 dgn)

Lika                                                         39         onnodig shoppen 

Moeps                                                    29         onnodig eten 

Als ik een overzicht hier plaats, dan verwerk ik de daarna volgende berichtjes in de nieuwe tabel. Dus het tijdstip waarop je iets doorgeeft maakt niks uit. Je totaalscore is maximaal 46 (we hebben allemaal de zondag meegeteld tot nu toe, dan zijn het 46 en geen 40 dagen) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gister, donderdag, gelukt! En zet voor vandaag ook maar alvast neer want ik ga geen boodschappen meer doen. 
Ik ben ook aan het nadenken over nieuwe voornemens. 
Ik denk dat het overzichtelijk zou zijn per maand steeds. Het bewuste shoppen ga ik loslaten. Ik sta er zo achter dat ik wel vertrouw dat dat doorloopt. 
Ik ben er nu zo aan gewend. 
Ik wil wel wat vaker naar het park, wat meer discipline met mn pilates/yoga. Klusjes in mn huis. Opruimen en weggooien. 
Mischien zlefs wel gaan hardlopen met een hond in het park. Maar dat is voor later plan. 
Eerst bezinning en dan na de Pasen weer een nieuw plan. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag is weer gelukt... Paasweekend een echt plan maken met weekmenu's voor het hele gezin, bewegingsplan e.d. voor onze nieuwe situatie die waarschijnlijk nog wel even voortduurt (lockdown Frankrijk). Niet langer als excuus gebruiken om alles maar op de lange baan te schuiven....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 uur geleden zei takeiteasy:

He, mag ik meedoen. Ik zit vandaag precies op dag 40!

Ja, als vandaag lukt met wat je dan ook van plan bent te doen of te laten, ben je de enige van ons die het maximaal haalbare aantal dagen heeft behaald. Volhouden dus, zou ik zeggen. Als ik niks te tellen heb (wel of niet 1 is geen tellen voor mij) dan is er voor mij geen lol aan om een tabel bij te houden. Maar ik heb je wel al opgenomen voor die van het volgend jaar. Misschien kun je alvast af en toe wat oefenen komend jaar? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

VANDAAG DE LAATSTE DAG
                                                             Gelukt:     Let op:
hub                                                          42         koekjes en snoep
hub                                                          15         eten/meer sporten (38 dagen)
Rosa                                                        41         snoep, koek, chocolademelk en zoutjes                        
Etty                                                          24         suiker
Etty                                                          28         TV en netflix (42 dagen)
Coconutwoman                                     41         bewust shoppen
Ietje                                                          41         minder online, meer lezen
Ietje                                                          28         gezond eten/niet snoepen/geen alcohol (42 dgn)
Lika                                                          40         onnodig shoppen 
Moeps                                                     30         onnodig eten 
 

bewerkt door hub02
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag is geslaagd. 

Mijn plan is om min of meer op dezelfde voet door te gaan. Iets minder streng. Af en toe een gebakje, dat is voor mijn vriend ook gezelliger:) Hij moet ook al in z'n eentje drinken en dan ook nog in z'n eentje aan de gebak dat is wat teveel gevraagd ;) Een wortel eten als ik met een boek op de bank zit wil ik handhaven.  Maakt niet zoveel uit wat ik zit te knabbelen. 

Hub bedankt voor het bijhouden van de stand!:rose:

En Coconut bedankt voor het starten van het draadje:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

EERSTE PAASDAG - EINDTABEL VASTENTIJD

                                                             Gelukt:     Let op:

hub                                                          43         koekjes en snoep

hub                                                          15         eten/meer sporten (38 dagen)

Rosa                                                        42         snoep, koek, chocolademelk en zoutjes                        

Etty                                                          24         suiker

Etty                                                          28         TV en netflix (42 dagen)

Coconutwoman                                    41          bewust shoppen

Ietje                                                         42          minder online, meer lezen

Ietje                                                         29          gezond eten/niet snoepen/geen alcohol (42 dgn)

Lika                                                         41          onnodig shoppen 

Moeps                                                    31          onnodig eten 

Ik zal het bijhouden gaan missen. Dit is de laatste tabel die ik hier plaats. Alles wat hierna nog wordt doorgegeven wordt in deze tabel aangepast. Ik hoop dat het melden van (de voortgang van) goede voornemens hier verder gaat, want dit draadje is een plezier om te lezen. Ik vond het bijhouden leuk, ik vond het meedoen leuk en ik vond het leuk om het behaalde resultaat samen met jullie voor elkaar te krijgen. Dankjewel !

bewerkt door hub02
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt, Hub! 
Wat mij betreft starten we dinsdag met een nieuw plan en nieuwe doelen. 
We kunnen weer een vaste periode afspreken en een nieuwe tabel starten. 
Bijvoorbeeld een maand of tot Pinksteren. Ik weet even niet uit mn hoofd wanneer het Pinksteren is. 
Goed gedaan allemaal. Ik ben zelf erg blij met deze verandering. 
Ik zet het door, ook even iets minder streng omdat ik wat dingen aan moet schaffen die moeilijk ecologisch te krijgen zijn. 
Maar ik hoop dat het wel echt zoveel mogelijk bewust blijft. 

Als kadootje heb ik sinds gister een relatie gekregen. Met een hele lieve en toffe man. We hadden al een paar maanden contact en nu hebben we officieel iets. 
Echt fijn, ik voel me super blij. 

bewerkt door CoconutWoman
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zeven dacht ik, maar ik ben niet gelovig. Naarmate ik ouder word vind ik het wel belangrijker om meer van het Christendom te weten. Mijn kinderen gaan ook naar een katholieke basisschool (ik zat op een openbare) en ik vind het wel fijn dat ze zo wat mee krijgen.

"Na Jezus' dood op Goede Vrijdag en zijn verrijzenis met Pasen hadden de leerlingen van Jezus nog veertig dagen lang (tot Hemelvaart) de steun van zijn aanwezigheid, waarbij hij hen andermaal uitlegde wat de betekenis was van alles wat hij gedaan had tijdens zijn openbare optreden. Op de veertigste dag van Pasen (dat is de negenendertigste dag na eerste paasdag) werden de leerlingen door Jezus' Hemelvaart alleen achtergelaten. Wel had hij beloofd dat hij de Geest van God, de Heilige Geest zou sturen die hen geestelijk verder zou leiden en ze de kracht zou geven om getuigen van het evangelie te zijn. Op de vijftigste dag van Pasen, tien dagen na Hemelvaart, op Pinksteren dus, kwam de beloofde Heilige Geest in Jeruzalem over de discipelen en andere pelgrims (die waren gekomen voor het joodse Wekenfeest)."

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...