Sensitief Geplaatst 8 februari 2020 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2020 Goed dat je niet toegegeven hebt aan het kopen en drinken. Je hebt zo te lezen wel een trigger te pakken, je weet wanneer de gedachte aan alcohol opspeelt.... boos en uit baldadigheid. Hoe gaat het nu met je? Het gevoel kwijt en trots dat je niet hebt gedronken? Ik blijf zowel in dagen als weken tellen, vandaag dag 39 en dinsdag alweer 6 weken. Met roken inmiddels ruim 4 maanden gestopt... er komt een tijd dat ik het stoppen met alcohol ook in maanden ga uitdrukken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosee Geplaatst 8 februari 2020 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2020 Goed dat je het herkent. Boosheid, uit baldadigheid een fles willen kopen, ja dat herken ik ook. Lekker straks 1 maand in de pocket! Zet m op. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 9 februari 2020 Rapport Share Geplaatst 9 februari 2020 15 uur geleden zei Lieke73: Weet niet echt of het een enorme craving is geweest , had zozeer niet enorm trek in alcohol maar was puur baldadige gedachten vooral boosheid!! Die ik normaal wegkocht door een fles te kopen. Vandaag vooral weer blij dat ik dag 29 mag bijschrijven. Hopelijk ga ik straks niet meer in dagen tellen maar in weken. de 13 de ben ik officieel een maand nuchter nog 5 dagen. 29 + 5 dagen is wel een lange maand hoor, ik denk dat je iets eerder je 1e maand mag vieren (met een bloemetje ofzo) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 9 februari 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 februari 2020 Tellen kan ik ook niet meer 13 januari was mijn eerste nuchtere dag van deze nieuwe telling ' mijn eerste aa meeting gehad daarna niets meer gedronken .. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 9 februari 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 februari 2020 20 uur geleden zei Sensitief: Goed dat je niet toegegeven hebt aan het kopen en drinken. Je hebt zo te lezen wel een trigger te pakken, je weet wanneer de gedachte aan alcohol opspeelt.... boos en uit baldadigheid. Hoe gaat het nu met je? Het gevoel kwijt en trots dat je niet hebt gedronken? Ja idd wel trots en nu een dag verder ook zaterdag avond niets gedronken .. wel enorm wisselend in buien kan zo enorm shag worden is ook in combi met algehele situatie waarin in mij bevind nav het alcohol misbruik. Veel frustraties veel verdriet en het einde is nog lang niet in zicht.. Ik zet door . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sensitief Geplaatst 9 februari 2020 Rapport Share Geplaatst 9 februari 2020 @Lieke73 Die triggers idd, het is een beste klus om die gevoelens om te buigen. Ik heb wel eens de tip gehad om het de doorvoelen en er niet voor weg te lopen, dat deed ik veelal met alcohol. .... hoe doe je dat doorvoelen dan? Ik ben er ook nog niet over uit. Ik neem op het moment heel veel rust en blijf zoveel mogelijk weg van negativiteit. Ik wandel en doe aan yoga. Dat doet mijn gemoedstoestand veel goed. Alles wat aandacht krijgt groeit, Misschien kun je er ook iets mee. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lonster Geplaatst 9 februari 2020 Rapport Share Geplaatst 9 februari 2020 Met alcohol ga je weg van je gevoelens. Als je steeds afleiding zoekt ga je daar ook van weg. Als je boos bent, ben je boos en mag je dat best voelen. Een stuk lopen kan ook helpen inderdaad. Dan loop je de boosheid er een beetje uit. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 10 februari 2020 Rapport Share Geplaatst 10 februari 2020 Niet weglopen voor je gevoelens...ik ga dan letterlijk zitten Gewoon, op de bank, of een stoel...en waarnemen wat er gebeurt...wat ik voel in mijn lijf (buikpijn, spanning, kriebels..) en/of welke gedachtes er op komen. Niet met het idee om ze te veranderen, maar gewoon waarnemen. Niet meer, niet minder. En blijven ademen . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 13 februari 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 13 februari 2020 Sorry niet echt meer geantwoord of geschreven hier. Ondertussen 1 volle maand nuchter.. het gaat wel ok , goed maar heb veel onzekerheden stress momenten verdriet en boosheid te verwerken. Voel mij onzeker maar ook sterk tegelijk machteloos en geleefd door de situatie waarin ik mij bevind. Wil op dit openbaar forum liever niet de details op tafel gooien. In pb wil ik gerust evt vragen beantwoorden mocht daar behoefte aan zijn. Ik moet sterk blijven en absoluut de drank niet meer in mijn leven laten.. lady jane en bumperjim reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 13 februari 2020 Rapport Share Geplaatst 13 februari 2020 Leren verwerken, missie nummer 1 na t stoppen Je wordt er sterk van. "No more drama" is misschien wel de meest krachtige tip. Heb ik pas kort geleden ontdekt. Moet ik nog leren. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 14 februari 2020 Rapport Share Geplaatst 14 februari 2020 Lieke, sterk, onzeker en machteloos voelen dat is jouw verhaal nu hoe jij daarmee omgaat, en niet drinkt daar zit je uitweg Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 15 februari 2020 Rapport Share Geplaatst 15 februari 2020 Je kunt het aan. Dat laat je al.zien door er midden in te zitten en niet te drinken. Houd vol. Het wordt beter! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 15 februari 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 15 februari 2020 Dank allen idd ik heb niet gedronken en wil dit ook niet meer , mijn doel is groot ongrijpbaar zoals ik zei met veel verdriet frustratie , gevoel van machteloosheid. Reden ik zal een klein stukje zeggen dit wel na even nadenken en we zal ik deze post ook weer verwijderen eerdaags. Zal niet op details ingaan. Tot mijn groot verdriet zijn mijn kinderen door mijn alcohol misbruik bij mij weggehaald. Dit is het ergste wat je als moeder kan overkomen fouten zijn er gemaakt ..maar ik krijg weinig ruimte om mij zelf te bewijzen in de kl.... wereld van jeugdzorg minimaal bezoek tijd met mijn kinderen 1 uur p 2 weken.. Dit is de situatie waarin ik leef. Overleef :-( Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lonster Geplaatst 15 februari 2020 Rapport Share Geplaatst 15 februari 2020 Wat verdrietig Lieke. Vooral nu doorzetten zal niet makkelijk zijn. Veel sterkte. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 15 februari 2020 Rapport Share Geplaatst 15 februari 2020 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sensitief Geplaatst 15 februari 2020 Rapport Share Geplaatst 15 februari 2020 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 15 februari 2020 Rapport Share Geplaatst 15 februari 2020 houd je staande Lieke zonder drank kun je dat Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosee Geplaatst 15 februari 2020 Rapport Share Geplaatst 15 februari 2020 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 21 februari 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 21 februari 2020 Vandaag dag 40 , heb net lekker ginger beer op ijskoud heerlijk... de zucht naar drank is er weinig tot niet lijkt er op of ik mij overgegeven heb aan het niet drinken. Voel mij nog niet optimaal weinig energie of zin om te ondernemen. Komt er omdat mijn vorige week te vol zat en ik nu afgelopen dagen zoiets had ben zin dus veel internet spelletjes gedaan.. Vandaag wel weer wat aan mijn huis besteed. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 21 februari 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 21 februari 2020 Heb vandaag mijn laatste lege wijnfles weggekletterd , een lege persoonlijk gesigneerde fam pos wijn ...of haal ik hem morgen weer uit de vuilniszak haha. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sensitief Geplaatst 21 februari 2020 Rapport Share Geplaatst 21 februari 2020 Top @Lieke7777! Mooie prestatie, je gaat goed. Jij bent sterker dan die k ... alcohol. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 24 februari 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 24 februari 2020 (bewerkt) En inmiddels weer het weekend voorbij , heb gewerkt dus waren geen hele lange dagen waar van ik ( we niet ) wisten wat we moesten gaan doen. Weekende zonder kinderen vrij zijn nog erg confronterende en vooral erg leeg. Zaterdag na werk boodschappen gaan doen in de winkel vlak bij mijn werk waar ik gerust zonder gene een voorraad alcohol in kon slaan niemand die mij daar kende dus lekker veilig. Ben dit keer gewoon langs de dirk III gegaan en had geen drang mee te nemen of in te gaan slaan voor een volgende moment. dat voelde goed. Ook heb ik het draadje gelezen over ervaringen met alcohol zeer confronterende hoeveel herkenbaarheid er is terug te lezen. Het stiekeme het manipulerende het macht gedrag in zien waar je mee bezig bent. de alcohol op een standplaats bovenaan plaatsen ik zie nu zeker in dat ik in staat ben deze van zijn voetstuk af te mieteren en dat ik een leven zonder eigenlijk veel leuker vind. Maar tevens wel denk hé bah straks vakantie zonder brr saai maar eigenlijk beter gewoon ipv halve dagen koekkoek te zijn. Zal straks ook mijn schaamteloze momenten opschrijven. altijd handig weer eens terug te lezen waar ik niet meer naar toe wil. Waar ik wel naar toe wil zijn mijn kinderen terug te willen mis ze enorm , alleen het strijden om alles pff ik weet fouten zijn gemaakt , en niet goed te maken ook richting mijn kinderen. Maar om alles overal de schuld aan alcohol te blijven geven , mij ons te blijven zien als de alcoholisten , en voor alles opstart doelenplan enz is 10 jaren plan ben mijn kinderen al bijna 7 maanden kwijt en nog wordt er niet terug gewerkt aan integratie naar huis. te verdrietig en vermoeiende . het kost erg veel energie en kracht om te blijven doorgaan. Vanavond weer naar de AA weer positieve energie verkrijgen van de warmte van de groep. kijk er naar uit. 24 februari 2020 bewerkt door Lieke7777 bumperjim reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sensitief Geplaatst 24 februari 2020 Rapport Share Geplaatst 24 februari 2020 Heftig Lieke! Hoe oud zijn je kinderen? Hou vol, heb vertrouwen ....vooral in jezelf. Snap dat het verdriet de overhand krijgt op dit moment...blijf werken aan je doel, dat brengt je dichterbij je kinderen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 25 februari 2020 Rapport Share Geplaatst 25 februari 2020 Houd vol! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 26 februari 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 26 februari 2020 Mijn kinderen zijn 12 en 9 jaar oud. Straks weer naar brijder Heb er behoefte aan om met behandelaar ook weer te praten . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden