Spring naar bijdragen

LIEKE 7777


Lieke7777

Aanbevolen berichten

Op 7-3-2020 om 13:08 zei Sensitief:

Heftig en ook goed lijkt me. Je bent ooit begonnen met drinken om de pijn te verdoven en nu moet je er toch mee dealen. De tijd lijkt aangebroken te zijn om het aan te gaan en datgene wat pijn doet een plek te geven in jouw leven. Sterkte topper!

Zekers even  heftig ,   ik ga er inderdaad mee aan de slag het moet een plek gaan krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 7-3-2020 om 21:33 zei Lika:

Komt goed. Maar het valt even niet mee soms. Er is niets mis met verdriet overigens.

Dank je Lika , nee niks mis met verdriet maar meestal huil ik in mijn eentje  ,  dan pas kan ik mij laten gaan. bij een behandelaar vind ik het lastig verdriet komt maar uit alle macht probeer ik het elke keer terug te duwen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 7-3-2020 om 23:17 zei Myle:

Zo herkenbaar. Je bericht raakt me al weet ik nu even niet precies wat het is. 

Heel veel sterkte en ook veel succes. Je emoties kunnen naar zijn. Maar jij bent in "control". 

Zelfs je hulpverlener kan niet bepalen wat goed is voor jou. Dat kan je volgens mij alleen zelf. En ik denk dat je daarmee al erg ver op weg bent. 

Dank je Myle ,  begrijpelijk denk  ik dat het je raakt misschien gebeurt bij jou het zelfde ?    in ben in control met alcohol inderdaad drinken is geen optie maar andersom  moeten mijn emoties er uit bij iemand veilig , en hopelijk vind ik dit  meer bij mijn behandelaar. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 maanden voorbij van niet drinken , vandaag  dag 63 .... mijlpaaltje. 

Voel ik mij beter , ja en nee..     heb veel chronische pijn klachten o.a  ook trigger altijd tot drinken geweest.    Stukje trauma hoe waarom komt er ook bij.

Voel mij beter ja ik drink niet.. Voel mij niet beter omdat de puinhoop die ontstaan is door alcohol bijna uitzichtloos lijkt om op te ruimen. Pijnlijk wordt duidelijk  wat ik op het spel gezet heb.... het moederschap.  Verder ben ik nog erg moe , moe van alles... alle gesprekken mbt instanties.. moe van therapie , moe van mijzelf overeind houden.  Maar ook mijn werk blijven doen..  Maar we gaan door ... ook al is het niet makkelijk.

bewerkt door Lieke7777
Link naar opmerking
Deel via andere websites

33 minuten geleden zei Lieke7777:

2 maanden voorbij van niet drinken , vandaag  dag 63 .... mijlpaaltje. 

Voel ik mij beter , ja en nee..     heb veel chronische pijn klachten o.a  ook trigger altijd tot drinken geweest.    Stukje trauma hoe waarom komt er ook bij.

Voel mij beter ja ik drink niet.. Voel mij niet beter omdat de puinhoop die ontstaan is door alcohol bijna uitzichtloos lijkt om op te ruimen. Pijnlijk wordt duidelijk  wat ik op het spel gezet heb.... het moederschap.  Verder ben ik nog erg moe , moe van alles... alle gesprekken mbt instanties.. moe van therapie , moe van mijzelf overeind houden.  Maar ook mijn werk blijven doen..  Maar we gaan door ... ook al is het niet makkelijk.

Hoi lieve Lieke, Je bent heel goed bezig, ookal voelt dat niet altijd zo. Bekijk het zo klein mogelijk, misschien alleen in het hier en nu. Jezelf op je kop geven helpt je niet verder, het is gebeurd en je hebt dit niet gewild, het overkwam je. Je hebt spijt, verdriet, je voelt je schuldig en dat doet heel erg pijn. Die pijn voel je dagelijks. Bekijk je kleine stapjes vooruit, Dat maakt het overzichtelijker. Kleine stapjes vooruit en focus op positiviteit. Je brein wordt hier blijer van en vult zich met positieve verbindingen in je hersenen, zo werkt het ook met negativiteit. 
:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor jullie lieve woorden  , het is fijn om even dingen van je af te schrijven ..  zal het aankomende weken vast meer nodig hebben vrees dat aa ca meetings gecanceld ook zullen gaan worden , aanstaande week ook afspraak bij brijder staan.  Benieuwd of deze door zullen gaan heb  het deze week eigenlijk nodig    andere kant denk ik dan , kom ik er even onderuit.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gebruik maken van het forum zou ik zeggen. Dat doe ik (ook) nu groepen van de NA even "geen optie" zijn. Vooral niet denken dat je er nu dus even onderuit bent.. Vooral met de gevolgen die het kan hebben. Jij hebt een afspraak bij Brijder, ik heb ook een afspraak (intake) in enkele dagen. Sterkte! Snap je wel goed trouwens. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

42 minuten geleden zei Lieke7777:

Ik ga lig niet drinken , dat is geen optie ...  Had best een pittige week .   En mijn laatste gesprek behandelaar  ging wel diep....   onderuit komen is meer voor mij  makkelijke weg..

Jij vlucht in stresssituaties?  Ik begrijp dat het pijnlijk kan zijn, maar juist het aangaan kan je helpen.  Schrijf het van je af wat er toen met je gebeurde, wat dacht je, wat voelde je, wat was je neiging en waarom. Dit kan heel pijnlijk zijn en je ook opluchten.  Sterkte lieverd:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

idd vluchten in stress situaties waar ik de controle niet heb.

Heb het inderdaad beschreven zoals je benoemd.  heb nog niets gehoord van Brijder , maar afspraak zal vast telefonisch gaan denk ik hoor het wel.

AA gaat iig niet door , buurthuis is ook gesloten waar het plaatsvind. plus de RIVM richtlijnen handhavende.

bewerkt door Lieke7777
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Sensitief bedankt voor het vragen ' ben hier wel online geweest en zo nu dan stukjes    bij de dagdraad gepost .  

 Het gaat zijn gangetje vandaag dag  70 van niet drinken...   afgelopen week 2 keer met behandelaar telefonisch  contact  gehad .  Het zozeer niet drinken  bevalt goed en dat vind ik ook te behappen en geen moeite mee ondanks dat soms mijn vezels schreeuwen  haal  vodca  maar vind mijzelf steeds sterker worden om dat te negeren   en dan komt het  verdriet 'boosheid ' machteloosheid enz gevoel naar boven..    vind mijzelf erg egoïstisch  dat ik in deze tijd er gewoon  van baal   was net met behandelaar in een fase beland van vertrouwen die je telefonisch  niet kan creëren.       Er zijn  mensen die het lastiger  hebben    ben geneigd gewoon het hele gevoel maar een poosje weg te stoppen tot de crisis over is en te verdoven met witte chocolade :-0    

Ik mag mijn kinderen niet zien door de corona regels dat doet verdriet ' tegelijk  schakel ik dit ook weer uit om mijzelf te beschermen het voelde al alsof mijn mama zijn niet meer er was ' maar nu nog minder  vooral omdat er eind april tot een 6 maanden uhp  verlenging  bij  de rechter is ingediend :-(     goed vanmiddag naar mijn  zorgmensjes  toe om te werken daar kan ik mijn liefde wel in kwijt .. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Vandaag dag 81 ! gestaag ga ik naar de 3 maanden toe nog 12 dagen en dan heb ik deze mijlpaal bereikt.

Trots ben ik zeker wel dat ik dit gehaald heb dit had ik nooit verwacht en is ook absoluut het record wat ik in al die tijd gehaald heb.

Echter dat zei ik nog tegen mijn behandelaar , ben ik gelukkig ?  Nee op dit moment nog niet , er moet nog wel een hoop gebeuren en dit vooral met het terug krijgen van mijn kinderen.

Denk dat ik dan pas een greintje geluk kan gaan ervaren en het uit kan breiden ,  ik ga goed dat wel ga gestaag door en doe mijn ding slaap goed en de ene dag ben ik uitgerust de andere dag doodmoe en doe ik niets.

Mijn kinderen zie ik door de crisis niet , wel 1 keer per week beeldbellen maar ja dat is niet fysiek zien ze vasthouden ruiken knuffelen.

Mijn behandelingen doe ik ook met beeldbellen  , praten ook gerust een uur vol , maar is het echt face to face gevoel  ja en nee. moet er nog even aan wennen.

Verder denk ik dat ik richting schema therapie ga heb iig een flinke young schema lijst gekregen om in te vullen ben benieuwd.

MBT alcohol drinken , de allergrootste drang is weg , wel veel gedachten en gevoelens van juist nu was het moment geweest om de fles te pakken of te gaan halen.

maar wat nu .... voelen doorgaan afleiding.... weet wel dat ik hele interne gesprekken in mijn hoofd voer die ik wil opschrijven. soms ook doe maar zeker niet alles.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...