Spring naar bijdragen

Maandag, 13 januari 2020


Lika

Aanbevolen berichten

T waait hier behoorlijk zeg.

Morgen afspraak bij de arbeidsgeneesheer. Aansluitend lunchdate met collega, die vroeger bij ons zat maar nu op een andere locatie, waar ik geregeld nog contact mee heb.

Spannend een beetje. Ze vroeg me al weken eerder om iets te gaan eten maar zei haar dat ik dat niet zag zitten omdat ik wist dat ik toen wenen zou. Ik weet wel..wenen is niet erg..dat zei zij ook maar t is niet mijn beste look. Ik ween bijzonder lelijk. Ben zo iemand waar niets uitkomt, waarvan je bijna gaat denken dat ie geen lucht krijgt en neer gaat vallen, spastische lippen die alle kanten uitgaan om dan ineens een hoog schril heel vreemd geluid te produceren. Geen net gezicht. Heel oncomfortabel voor beide partijen.

Maar denk niet dat ik morgen ga wenen. Hoop ik. En als t toch gebeurt, probeer ik t op zijn minst met iets meer stijl te doen. 

 

bewerkt door fleurtje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi @Lika!!! Top geregeld.

@fleurtje djw, snap het wel denk ik deels. Spannend maar jij kan kan het. Hoofd recht omhoog, schouders recht en aankijken/fier zijn op jezelf. Jij bent er gewoon weer straks 2 daagjes. 

Geslapen vanmiddag, veel te lang. Tot 19 uur. Was zo moe.

Nu zo weer naar bed. Morgen werktelefoon halen, we krijgen een eigen werktelefoon, al jaren om gevraagd en het is nu geregeld.

Partner zat net een zak snoep leeg te vreten. Kon mij inhouden, dacht dat mag wel? Slaat nergens op. Geef niet om snoep maar het stak mij wel. Heeft met mijn eigen hunkeren naar te maken, ja ja ik weet het. Jij snoepen, ik roken haha. Slaat nergens op. Letterlijke trek natuurlijk. Maar zit het uit. Ja is niet anders. Ruik wel heel lekker, dat wel.

Ga afsluiten wat ben ik druk.

Tot morgen:moon:

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sterkte @super1975

Hoop dat je kan slapen, mij lukt het niet.

Moet van me afschrijven.

Heb/had een plan, gedoemd te mislukken, ik weet het maar toch.

Dacht komende dagen, stop ik met refusal, dan kan ik af en toe wat drinken........En dat maakt het gestopt met roken makkelijker. Ws de waanzin ten top, of is iemand het ermee eens? Mijn partner iig niet. Die vond het een heel slecht idee, terwijl hij de laatste winegum op at.

Weet rationeel natuurlijk wel wat het beste is maar 2 verslavingen tegelijk,is teveel voor mij.

Geneigd om naar een open benzine station te rijden. Doe het niet niet en weer wel. Hang aan elkaar van verslavingen. Het is teveel nu. Maar zet door, wat voor keuze heb ik anders??????? Haat dit zo maar goed, heb mij geuit. Hij snurkt, walm van winegums in onze slaapkamer. Nice hm

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet naar dat benzinestation. Vooral ook niet stoppen met de refusal. Neem rust voor jezelf. Die refusal helpt je juist zo goed van hoe ik het lees. 

Is het nu eigenlijk vooral je partner die je uit evenwicht brengt? Als hij wil snoepen stuur hem dan maar mooi zelf naar waar dan ook vanalles te halen is. Niet jouw probleem. Maar laat 'm het vooral geen gezamenlijk probleem worden. Sterkte!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve @Smaragd rustig aan. Stoppen met roken valt niet mee. Gestopt blijven met drinken lijkt mij evenwel van levensbelang.

Wat vind je leuk om te doen? dagje weg met partner? Gun jezelf dat bij twee weken en plan het uitje. Elke keer alanje het moeilijk hebt ga je in je hoofd of schrijf het op,.een stukje van jouw leuke dag of weekend plannen. 

Zou dat helpen?

Goed bezig.man! Niet roken heeft mij vrijheid opgeleverd. Onbetaalbaar. Opeens 'ging' het. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Smaragd, niet stoppen met de refusal, echt niet doen. 
Het stoppen met roken wordt er niet minder makkelijk op als je drinkt. 
Net zomin als het stoppen met drinken makkelijker zou zijn als je maar kunt roken... 
Want een peukje mét een biertje is veel lekkerder dan zonder. 
En een biertje mét een peukje is ook veel lekkerder dan zonder. 
Dus geen van beiden doen. 
De dwang om te roken zal langzaam maar zeker verdwijnen, echt. 
Het missen ervan kan nog een hele poos duren, maar het kan, zeker weten.
En ook jij kunt het, ook zeker weten... 
En reageer het niet op jouw lief af jongen, das echt niet eerlijk. 
Vanavond gewoon lekker een zak chips leegeten als hij aan de winegums zit... ;) 
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Smaragd:

Er komt geen snoep en chocola meer in huis, heb ik hem ook gezegd/mee gedreigd. Haal het ook echt niet voor hem. Zoek het uit.

Hou het nou eens bij jezelf joh. Stop met slachtoffer spelen. JIJ wil stoppen met roken, nou doe het dan. En doorgaan met refusal. Als je weer gaat drinken ga je ook weer roken, dat is zo zeker als 2+2=4. Dat was gewoon een mindfok die gedachte. Niet op ingaan.

Sterkte vandaag weer!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Smaragd, wow die had ik niet zien aankomen :D

T is voor ieder anders natuurlijk maar ik ben de eerste keer maar pas gestopt met roken toen ik zes maand droog stond. 

Ik vraag me af welke verslaving nu spreekt. Je gebruikt je 'gevecht' met niet roken als reden om terug te kunnen drinken?  It blows my mind.

Ik adem ff in en uit.

Ben jij op je kop gevallen!?? Ga dan maar terug roken! 

Wat is je prioriteit? Niet drinken toch? Nou...als je twijfelt..zal ik t je zeggen...NIET DRINKEN. Dat is je prioriteit.

Wil je stoppen met roken? Goed. Fantastisch. Maar je gaat niet drinken.

Prioriteit nummer 1

Ik moet toch niet helemaal naar Olland komen om je over mijn knie te gooien he 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Smaragd:

Er komt geen snoep en chocola meer in huis, heb ik hem ook gezegd/mee gedreigd. Haal het ook echt niet voor hem. Zoek het uit.

't Is vrij algemeen bekend dat je van stoppen met roken op z'n zachtst gezegd tijdelijk een enorme kl**tzak kunt worden.
Lastig, vooral voor de omgeving. Maar door niets meer voor een ander over te hebben compenseer je niet jouw nicotinegebrek.
Dat is een persoonlijk ongemak waar een ander niets aan kan doen.
In plaats van stoppen met refusal zou je kunnen overwegen om nic. pleisters of -kauwgom of wat dan ook te kunnen nemen om
langzaam af te bouwen. Sterkte. Ook voor je partner.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

Ja natuurlijk hebben jullie gelijk. Komt/kwam gewoon door die trek. Ga het natuurlijk ook niet doen.

Nu ik mezelf terug lees, vind ik mezelf zelfs heel irritant, verschrikkelijk mens ben ik.:D

Ga nu doorzetten anders lukt het nooit meer. Hoop dat die trek wat minder gaat worden (althans mij niet zo helemaal in beslag neemt als gisteren).Nog erger dan de trek naar alcohol. Maar vandaag geen trek heel gek.  Maar goed dat is persoonlijk en voor een ander forum. Bedankt voor het reageren. 

bewerkt door Smaragd
toevoeging
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...