Spring naar bijdragen

Nu is het genoeg!


Catho

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal, 

Als nieuweling hier op het forum wil ik me even voorstellen. Ben moeder van 2 pubers, 17 en 15 (jongens) en heb een lieve vriend. Na heel wat ellende de afgelopen jaren, zit ik inmiddels al zo’n ... 4 jaar aan de drank verslingerd, waarbij het het laatste jaar zeker dagelijks 1,5-2 flessen wijn was. 
sinds vorige week donderdag (wederom een dieptepunt op drankgebruik) heb ik resoluut de knop omgegooid. Ik heb dat ook besproken met mijn kinderen (eigenlijk werd er nooit over mijn dronkenschap gesproken) en hen excuus gemaakt dat ik er zo’n puinhoop van heb gemaakt de afgelopen jaren... ook met mijn vriend heb ik een uitgebreid gesprek gehad, en aangegeven dat het roer om gaat! Nu vandaag dus een week geleden... en ik voel me super! 
ik hou jullie op de hoogte van mijn vorderingen! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wow Catho, welkom!
Dit is de manier waarop je alsnog een goed voorbeeld kunt zijn
voor je pubers (en jezelf☺)
tof dat je je zo goed voelt al meteen, nu nog vasthouden en doorzetten, want
na de euforie in het begin, is het normaal als er ook momenten komen dat je
denkt, waar doe ik het voor? Of: ik mis er toch wel wat door. Of....... vul maar in.
Door daarop te anticiperen (kun je leren) hoef je hopelijk geen uitglijders of terugvallen
mee te maken.
Het is zo de moeite waard meis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi @Catho, leuk dat je hier komt schrijven en supertof dat je het roer om gegooid hebt en nu al een week merkt hoe fijn het zonder drank is. Ik geniet er vooral nog elke dag van dat ik er nu 24/7 voor mijn kinderen kan zijn. Ze bv ophalen bij de bushalte als het regent. Het is iets kleins en ze zijn al groot, maar ik heb dat nooit kunnen doen. Omdat mama de hele dag onder invloed was!:angry: Geniet ervan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Catho, hier op het forum en welkom terug in het echte leven!

Mooi te lezen dat je schoonschip gaat maken met vriend en kinderen en daarmee ook natuurlijk met jezelf.

Gun jezelf de steeds groter wordende waarde van je excuses door die eerste niet meer te nemen, dat geeft echt een boost aan je motivatie 

Succes en lekker hier schrijven, ook als het misschien even niet zo lekker gaat, het helpt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom! Hier ook 2 puberzoons. Heb ze laatst gevraagd of ze verschil merken nu ik niet meer drink, dat viel gelukkig mee (ben 2 x in hun bijzijn gevallen en dat was voor mij de druppel) ze vinden vooral dat ik strenger ben nu ik niet meer drink, als ik dronk mochten ze ineens veel meer. Gelukkig weten ze nu echt wat ze aan me hebben. Knap dat je er al 1 week op hebt zitten en veel succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve mensen, 

bedankt voor jullie reacties! 
gisteren een enorme uitdaging gehad, uit eten geweest... ben trots op mezelf dat ik 1 glas wijn als aperitief, en 1 glas tijdens diner heb genomen, terwijl mijn tafelgenoten er zeker 5 ophebben ben ik tussendoor op water over gegaan en ijsthee... eenmaal thuis had ik ervoor gezorgd dat er niks in huis was, dus lekkere pot thee gezet en op de bank met hondje en dekentje heerlijk een film gekeken...  

wat heerlijk om in het leven te staan, het leven te beleven en niet in een waas en een roes... nu volhouden!!!!! 
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@lonster ik dronk om de verkeerde reden, niet meer voor de gezelligheid. Wil graag hierin een goede modus vinden om niet meer te drinken om te vergeten of weg te stoppen. Voelde gisteren totaal geen drang om door te drinken, dus ik hoop dat ik het op deze manier kan blijven doen. 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als het om het kennen van onszelf gaat, zijn we allemaal afgestudeerd in de psychologie. Ik hoop niet dat je jezelf iets aanpraat en denkt: 'als ik zo en zo in het leven sta, dan kan ik prima zo nu en dan drinken'. 

Ik zeg niet dat dit voor jou geldt, maar je zal niet de eerste en zeker niet de laatste zijn. Ik hoop voor jou dat je als je anders in het leven staat, prima in staat bent om soms te genieten van een glas wijn (want dat schijn je te willen). Maar waak ervoor dat als je denkt dat je je zaakjes op orde hebt, weer  niet langzaam terugglijdt in je oude drinkgedrag en daar dan een andere oorzaak voor bedenkt.

Puur even ter waarschuwing dit hoor, mocht ik er naast zitten dan hoop ik dat deze manier iets is dat voor jou werkt en waar je rust in vindt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@billy1981 daar heb je idd wel een punt, ik denk idd dat die valkuil dan weldegelijk om de hoek ligt, en ik wil daar zeker niet terug naartoe....

Zoals ik me nu voel kan ik het wel aan, maar idd kan het over een uurtje zomaar anders zijn... ik wil zeker niet terug naar mijn oude gewoontes! Bedankt voor je reactie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...