Spring naar bijdragen

Zondag 25 augustus


smart

Aanbevolen berichten

Goeie morgen frummels,

even hier plaatsen,  

Fleurtje,

Burn out en depressie worden vaak verward. Mijn arts denkt dat ik op t randje van een depressie zit. Maar ik heb niet dat idee.

Een burn out wordt vaak gezien als t gevolg van een langdurige hoge werkdruk maar kan meer zijn dan alleen dat toch? 

Jazeker kan dat. Mensen die een herseninfarct hebben heel veel kans om een burn out te krijgen omdat de rem kapot is. Nou is ie m'n hele leven al kapot maar we (h. infarct mensen) voelen het niet meer. Voor ons is het belangrijk iedere dag voldoende rust te nemen. Maar ik denk dat dat voor iedereen geld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Smaragd doe eens rustig, eerst fietsen en die alc. eruit. Het is tenslotte toch 1 liter. Straks maar eens proberen te praten.

 

Smaragd

Heb iets heel ergs net gedaan. Dat krijg ik als ik zo mijn best doe. Heb de biertaxi gebeld en ze kwamen nog leveren ook. 1 blik bier open gemaakt. Afspraak kan ik wel afzeggen nu. Komt door de euforie van het niet drinken. Kan het niet anders uitleggen. Geweldig weer. Blijf wel even weg, beter. 

 

Mij is iets niet helemaal duidelijk Smaragd. Denk je daar niet aan voor je gaat bestellen? Was het te moeilijk om hier te komen van te voren? Je schreef een tijd geleden 1 maand dat lukt me.  Dus niet. Waarom zweer je de alc. niet helemaal af lieverd, dat is veel makkelijker dan soc. drinken. Dat is toch wel erg moeilijk. Kijk eens hoe je je best MOET doen om niet te drinken. Alc. is echt een groot probleem voor je. ALC. MAAKT MEER KAPOT DAN JE LIEF IS.

 

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

27 minuten geleden zei knakker:

Ja maar hey @Smaragd Nu niet in emotionele opwelling voorbarige conclusies trekken. Natuurlijk is je vriend nu kwaad. Wij alcoholiker mogen nooit vergeten wat onze partners met ons te stellen hebben gehad. Ik denk dat jij je handjes mag dichtknijpen met jouw vent. Die jongen hep ook gevoel, logisch dat hij ook een keer kwaad is. Hij kan niet altijd bezig zijn met ondersteunend zijn, hij mag ook best eens aan zichzelf denken nu. Als ik jou was zou ik me juist nu een beetje deemoedig naar hem opstellen. Op een rustiger moment kun je je relatie nog eens wat helderder overwegen. Mij zou het niet verbazen dat je dán juist concludeert dat jullie domweg dolgelukkig zijn.

Djw want zo is het ook, maar hij gaf mij een klap met vlakke hand in mijn gezicht, werkelijk geef mij dan een stomp in mijn gezicht. Was er zo kwaad om. Wees dan een man en geef mij een stomp. Je hebt wel gelijk de liefde gaat dieper, hij is niet voor niets zo kwaad, maar laat mij niet slaan.

Djw Etty en Bol.

Nu echt weg, alles weg gespoeld door die pot, zo echt zonde maar maatje verlangde dat ook van mij, terecht. We gaan nu weg en partner ligt en blijft liggen in bed, echt een man maar niet heus. Moet niet gemeen doen, maar laat mij niet slaan. Maat was het daarmee eens, die ziet allemaal mogelijkheden, zo naief ben ik ook nniet. Tot vanavond. We gaan iig wel fietsen nu. Voel me zo opgefokt. Energie te over.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen op deze weer mooie dag

@Smaragd, ik kan je verhaal niet volgen. Van avonddienst naar nog wat drinken met collega’s en blij zonder alcohol thuiskomen. Waarom ga je dan niet richting bed? Daarna de stap om bier te gaan bestellen .. ik kan niet beschrijven hoe ongelooflijk ik het vind dat je zo’n stap bedenkt als je nuchter vanuit je werk lekker naar bed zou kunnen. 
En dan ‘het te duur’ vinden om weg te doen? Maar wel ineens beschrijven dat je relatie nu een breuk heeft? Ik hoop dat hij toch nog bij je wil blijven en je het vertrouwen weer hersteld krijgt.
 

Ga je nu dus onder invloed, na een avonddienst en zonder nachtrust mountainbiken?
Dan wens ik je een gezond ritje toe, hopelijk gewoon op een veilige weg en niet echt offroad, zodat je niet met een kegel op de EHBO belandt.

@derest, maak er een fijne dag van, ik ga met mijn boek en koffie de tuin in :sun:

bewerkt door Vol
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De biertaxi. Komt als gewone taxi voorrijden. In plaats van het portier, doet de chauffeur de achterklep open. Als ware het een illegale transactie. En haalt een dure doos bier uit de koelbox. Slimme jongens, die dat bedacht hebben.

Heel gênant. Ik heb het een paar maanden geleden ook gedaan. Met een vriendin, met wie ik afsprak samen één fles wijn te drinken en het daarbij te laten. Niet dus. Die onrust, niet te houden trek, wat naar is dat. Brrr.

Hier nog even verder met de deuren verven. En dan erop uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Smaragd zou nu geen beslissingen nemen. Laatst hebben jullie het heel fijn gehad en dit is geen moment voor een beslissing.

En bedenk: je neemt altijd jezelf mee. Met of zonder partner. Juist een situatie die wringt kan waardevol zijn om te leren. 

Wat ik niet begrijp is waarom je hier -op een adb forum- druk aan het schrijven bent over een maand droog en de avond goed doorgekomen en intussen blijkbaar een biertaxi bestelt. Die drang meld je niet. Misschien kun je kijken waarom niet? Kan ook waardevol zijn voor je relatie (met jezelf en anderen). Als je niet deelt wat er werkelijk in je omgaat en dat pas achteraf vertelt ben je altijd net te laat voor hulp/begrip een luisterend oor of een vermanende vinger, al geloof ik niet zo in de laatste.

Het eindresultaat van de onderhandeling met jezelf zal niet bevredigend zijn. Ik gun je een andere manier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen, de zon schijnt, de lucht is blauw, de dag fris en ik duik terug het bed in. En dan over een uur of wat met het andere been uitstappen. 

@Smaragd of je partnerkeuze nou maakt op basis van spiermassa of de steun die je krijgt of wat ook, moet je helemaal zelf weten. Besluiten nemen met flink alcohol is in elk geval een no go, weer jij ook wel. En, verdraaid, nou bemoei ik me er toch mee, heb wat meer waardering voor de man in plaats van zo laatdunkend te doen zeg. Volgens mij is z'n woede behoorlijk terecht. En een klap, tja, er zijn meerdere manieren om klappen uit te delen en volgens mij deed jij het ook aardig. 

Is er al een dagpact? Nee he? 

Dagpact 

Quinn

 

Quinn uit, de hoofdpijn wegslapen. Doei. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@fleurtje een burnout wordt meestal ivm werk gebracht. Maar het kan ook zonder dat je werk. Ik denk dat het een situatie is waarin je te lang onder verkeerde omstandigheden bent doorgegaan. Stressvol werk kan dat goed aanwakkeren. Maar elk werk kan stressvol zijn als je er niet goed mee omgaat. 

Het zijn altijd meerdere factoren die op elkaar ingrijpen. Jezelf goed horen en voelen (je bent geen hoofd alleen, let op je lichaam) en signalen doe je opvangt omzetten in acties die behulpzaam zijn voor je, kun je leren. Het gaat niet vanzelf en niet in 1 keer.

En voor de adb relatie: nuchterheid is een voorwaarde. Anders verdoof je, vergroot je en dat zet niet aan tot acties die op de lange duur helpend zijn.

Paniekaanvallen/angst heb Ik nog. Ik voel ze, voel het bloed uit mijn armen trekken en mijn hoofd licht worden. Ik kan het registreren en weet dat het over gaat. Het blijft niet. Het zegt iets, daar moet ik dan iets mee. Liever nog vóór de paniek natuurlijk. Maar hé...Ik begin net met leren. 

:heart:

 

bewerkt door Lika
Typo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeiemorgen frummers
 

ja Smaragd, je schrijft tegen Smart dat het hier een issue is, maar het is juist een issue bij jou.
Al heel lang. Kan het zijn dat e korte gesprekje met Smart je juist getriggerd heeft?
90% adb laat ruimte voor heel wat uitglijders. Maar omdat het zwart op wit staat, lijkt gecontroleerd drinken
een uitweg/oplossing. Je weet dat je dus in een opwelling maar liefst 24 bier koopt op een beetje enge manier.
toegeven aan zo'n opwelling is killing. Voor je lijf en voor je psyche. En voor je relatie.
Misschien dat je partner eindelijk een leven krijgt wat hij verdient als hij vrij is, echt vrij.
Ik wil je niet onderuit halen of een trap na geven hier, maar bedenk dat je goud in handen hebt met die man.
Hij verdient een standbeeld (had strandbeeld geschreven☺) en dat weet jij ook. Dit is dus wat drank doet met
iemand die er nog steeds afhankelijk van is. ik wens jullie samen wijsheid, want wat je eruit gooit aan gedachten na drinken,
daar zit wel een onderdrukt iets. Alsof je er iets mee moet. Ze zeggen dat dronken mensen en kinderen de waarheid spreken.
Alleen is het bij kinderen puur. En bij dronken mensen een ongezonder egocentrisch iets. werk aan de winkel joh, na het mountainbiken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een goeie zonnige zondag allen! 

Tja.. Bierkoerier, Biertaxi en hier in de stad hebben we zelfs een Bierambulance (deze laatste moet wel door een alcoholist bedacht zijn :lol:); het is inderdaad een erg slim bedenksel. Maar het feit dat zoiets bestaansrecht heeft..... Zegt wat over 'de ziekte van meer' in deze maatschappij denk ik. 

Dagpact 

Quinn

Lika

Morgon 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb natuurlijk iets afgezegd, heb thuis iets goed te maken thuis, zo gek ben ik nou ook weer niet.

Lonster beschreef het goed , zo gaat het helaas.

Maak mij maar af, maakt mij niet uit, en mij laten slaan, wel zal er dan we bij horen , laat me niet slaan. Ik ram zelf als het erop aankomt.

Quinn lekker paar uurtjes slapen. Heb ik normaal ook hoor, maar de adrenaline schiet door mijn aderen.

Ben gewoon een alcoholist sorry hoor.

Maak het wel goed met hem, en dan zien we wel maar niet slaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Smaragd:

Ik zou liever met het nwe maatje doorgaan, beginnen heel langzaam.

Nu weten jullie alles.

Ik lees je nog eens goed @Smaragd. Ben je misschien gewoon verliefd? En mag je dat niet voelen? Zoek je een manier om daar iets mee te doen? Ik vul in, maar bovenstaand viel op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...