Spring naar bijdragen

4-8-2019


Annie87

Aanbevolen berichten

9 minuten geleden zei Lightspacer:

Hallo Allen,

ik heb weer zo n zware ochtend. Echt hel. Dit is wel normaal bij mij, maar het went nooit.... zo maar even douchen. 

Sterkte allemaal!  Jeroen 

Sterkte Jeroen! Waar heb je last van 's ochtends als ik vragen mag? Het komt vaak voor dat de ochtenden erg zwaar zijn... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei EefjeJ:

Goedemorgen! 

Top!! :D Goed bezig!! 

Hier gaat het al een paar dagen niet zo goed, nu ook nog slechte nachten erbij dus de klachten worden steeds erger weer... Maar goed ik moet hoop houden xx

Fijne zondag iedereen! 

 

@EefjeJ kl.....is dat he ik heb er ook 3 slapeloze nachten bij,als we maar blijven denken dit gaat ook wel over,dan komen we er wel;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Annie87:

Goedemorgen toppers! 

Vandaag ben ik precies 5 maanden benzo vrij! :D joepie!!! Uiteraard nog niet klachtenvrij. 

Hoe gaat het met alle lieve strijders? 

Fijne zondag! Xx

Ha lieve @Annie87, dit is een oprechte felicitatie waard! Ik las gisteren dat het aantal klachten al met 80% is afgenomen, dus het komt helemaal goed met je!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei EefjeJ:

Goedemorgen! 

Top!! :D Goed bezig!! 

Hier gaat het al een paar dagen niet zo goed, nu ook nog slechte nachten erbij dus de klachten worden steeds erger weer... Maar goed ik moet hoop houden xx

Fijne zondag iedereen! 

 

Ha @EefjeJ, wat vervelend voor je! Heb je specifieke klachten nu of zijn de klachten nu wat verstrekt door het slechte slapen? 

Ik had na 4 goede nachten ook weer een knudde nacht. Niets ingenomen, maar wel onrustig vanmorgen en een verkeerde ademhaling en opkomende vermoeidheid. Ik vermoed al 2 dagen dat er een griepje in de weg zit, maar dat gaat juist wat beter nu. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Annie87Ben superblij voor je meid en je herstel gaat ook echt zo voorspoedig! Dat is gewoon heel fijn. En is je ook heel erg gegund. Ik hoop dat iedereen zo kan herstellen zoals jij. Je bent mij al voorbij als je aangeeft dat je op 80% zit en dat gun ik je echt van harte.

@Cyclad58een slechte nachte en niets ingenomen. Goed gedaan Ad! Laat het maar los. Je mag dat echt doen. De meer je los laat, de minder druk je op jezelf zet en de beter het zal gaan.

@Lightspacer Hi Jeroen, welkom hier. Wat is de reden van je zware ochtend? Als dat normaal is, heb je dan last van depressie of van ontwenning van een benzo? Hoe lang al en wat heb je gebruikt?

@Verbloemen Hoe gaat het vandaag met jou lieverd?

@Lynn86 Hoe is het bij jou in je nieuwe huis? Ben je al helemaal over?

@Wilhelmina Hi Wilhelmina, hoe is het met jou vandaag?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Kannietmeer en @Cyclad58 of ik heb ernstige geheugenproblemen (die heb ik af en toe ook echt) maar... waar heb ik gezegd dat ik voor 80% minder klachten heb? Ik kan me dat zelf niet herinneren ooit getypt te hebben hahaha, en het is ook niet zo dus ben even helemaal verbaasd? Of ik heb ooit iets getypt en er totaal geen weet meer van? Haha sorry snap er even niks meer van

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Cyclad58:

Hoi @Annie87, dat is mijn vrije interpretatie van je mededeling dat je van de 50 ontwenningsklachten er nog 10 over hebt. Of heb ik je verkeerd begrepen?

En welke klachten heb je nog?

Owwww zo bedoel je het hahaha 

ja zo kan je het ook bekijken. Alleen zo voelt het niet moet ik zeggen. Ik zou zelf meer zeggen dat ik me 50% van de oude ik voel. Huishoudelijke taken zijn super moeilijk. Sociale contacten nog niet, kom amper de deur uit en nog niet in staat te werken. Maar ik was echt zo slecht dat ik volledige zorg nodig had en zelfs niet meer kon lopen. Dus tja ik leek wel terminaal... maar voel me nog niet 80%. Maar ik snap nu hoe je dat dan zag idd Haha. 

Hoe gaat het met jou? Beetje bekomen van de temazepam? Veel liefs 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Cyclad58 Mischien is even aan de natuurarts laten lezen mischien is dit wat?

Glycine: Het slaapverwekkende aminozuur dat bijna niemand kent

 

GlycineHoewel je dit aminozuur misschien niet kent is glycine ook op dit moment hard aan het werk in jou lichaam.

Glycine ondersteunt je lichaam in bijna al z’n functies en helpt je daarnaast aan een goede nachtrust.

De belangrijkste taken die het aminozuur glycine ondersteunt zijn:

  • Het versterkt je spieren en botten
  • Helpt je spijsvertering goed te functioneren
  • Zorgt voor een goede hersenfunctie
  • … en zoals gezegd helpt het je aan een goede nachtrust

Ondanks z’n bijzondere en helende werking in het menselijk lichaam is er opmerkelijk weinig bekend over deze natuurlijke genezer.

Laten we dus snel eens dieper duiken in wat er tot op heden over dit aminozuur bekend is en wat het voor je gezondheid en je slaap kan betekenen.

WAT IS GLYCINE?

Aminozuur glycineGlycine is een aminozuur en neurotransmitter welke je lichaam produceert door het samenvoegen van andere stoffen.

In dit geval gaat het hier voornamelijk om serine, choline en threonine.

Maar we krijgen ook glycine binnen door voedsel en wordt vooral gevonden in voedingsstoffen met veel proteïne zoals vlees, vis, eieren en zuivel.

Met een normaal dieet krijg je ongeveer 2 gram glycine binnen.

Glycine (afgekort tot Gly of G) is een van de twintig in menselijke eiwitten voorkomende aminozuren. De zuivere stof is een kleurloze tot witte vaste stof met een zoete smaak, die goed oplosbaar is in water. (Wikipedia)

Daarnaast is glycine een neurotransmitter met zowel een opwindende als een rustgevende werking.

Dit betekent dus dat het je brein en zenuwstelsel tegelijk kan stimuleren als ontspannen.

Mensen gebruiken glycine-supplementen om uiteenlopende redenen, waaronder beter slapen, het verbeteren van hun geheugen en het vergroten van hun insulinegevoeligheid.

Ook kan glycine als zalf gebruikt worden om wonden en zweren sneller te laten genezen.

Glycine heeft een zoete smaak en wordt veelal kunstmatig toegevoegd aan cosmetica en maagzuurremmers om de smaak ervan aangenamer te maken.

De naam ‘glycine’ is afkomstig uit het Grieks waar het woord ‘glykys’ letterlijk ‘zoet’ betekent.

Ook wordt het vaak naast de conventionele medicatie gebruikt bij het behandelen van schizofrenie om de symptomen te verminderen.

Daarnaast wordt het gebruikt bij mensen die een beroerte hebben gehad om de hersenschade tijdens de eerste 6 uur na de beroerte te beperken.

HOE WERKT GLYCINE?

Glycine wordt gezien als één van de belangrijkste aminozuren in je lichaam en heeft een grote invloed op bijna alle onderdelen van het menselijk lichaam.

Dit zijn de belangrijkste werkingen die glycine op je lichaam heeft:

  • Glycine zorgt voor de productie van collageen wat een belangrijk proteïne is voor je spieren, pezen, huid en botten.
  • Dit aminozuur is belangrijk voor je spijsvertering en dan met name bij de afbreuk van vetzuren.
  • Daarnaast heeft het een grote invloed bij het ontwikkelen van je DNA.
  • Ook helpt het je lichaam de bloedsuikerspiegel te reguleren en je bloedsuiker in te zetten als energie.
  • … als klap op de vuurpijl helpt glycine je immuunsysteem in optimale vorm te houden waardoor je minder kans op ontstekingen hebt en bovendien sneller herstelt.

VOORDELEN VAN GLYCINE

Slapende vrouwHet aminozuur glycine beïnvloedt je slaap op een aantal verschillende manieren, namelijk:

  • Het helpt je sneller in slaap te vallen
  • Je slaapt efficiënter
  • Dieper slapen en een betere slaapkwaliteit
  • Minder kans op slapeloosheid

Dit heeft ermee te maken dat glycine mede ervoor zorgt dat je lichaamstemperatuur omlaag gaat door de bloedsomloop naar de uiteinden van het lichaam te bevorderen.

De schommelingen in je lichaamstemperatuur beïnvloeden je slaap- waakritme en hoe snel je in eerste instantie in slaap kunt vallen.

Een lichte daling van je lichaamstemperatuur is een belangrijk onderdeel voor je lichaam om zichzelf klaar te maken om te gaan slapen.

Eén van de belangrijkste werkingen van glycine-supplementen is dan ook het verlagen van je lichaamstemperatuur waardoor je sneller in slaap valt en langer in de REM-slaapfase kunt doorbrengen.

Glycine zorgt namelijk voor een verhoogde serotonine productie en deze zorgt et op zijn beurt weer voor dat je lichaam het slaaphormoon melatonine kan aanmaken.

Vooral bij mensen die last hebben van slaapstoornissen als slapeloosheid en slaapapneu kan het verhogen van de serotoninespiegel helpen om hun beter te laten slapen.

Daarnaast helpt het verhogen van je glycine je geheugen te verbeteren, je immuunsysteem versterken, je spijsvertering versoepelen en je botten sterker te maken.

Uit onderzoek is gebleken dat glycine uiterst effectief kan zijn in het verlagen van de bloedsuikerspiegel bij gezonde volwassenen en mensen met diabetes type 2.

GLYCINE-SUPPLEMENTEN

Glycine-supplementenVoor je begint met het nemen van glycine-supplementen wil ik je aanraden altijd je huisarts of slaapdeskundige te raadplegen, hetzelfde geldt voor het wijzigen van de dosering.

Wil je glycine-supplementen inzetten om je slaap te verbeteren? Dan kun je het beste pillen nemen met 3 – 5 glycine voor je naar bed gaat.

Om je bloedsuikerspiegel te verbeteren kun je deze het beste tijdens je maaltijden nemen.

BIJWERKINGEN VAN GLYCINE

Enkele veel voorkomende bijwerkingen van het gebruik van glycine zijn:

  • Misselijkheid
  • Overgeven
  • Diarree
  • Hoofdpijn
  • Duizeligheid

Zwangere vrouwen en vrouwen die borstvoeding geven mogen overigens NOOIT glycine gebruiken.

Dit heeft vooral te maken met het feit dat er momenteel nog niet genoeg onderzoek is gedaan naar de veiligheid voor vrouwen die zwanger zijn of net zijn bevallen.

Glycine is een bijzonder natuurlijk aminozuur met grote voordelen voor je gezondheid en je slaapkwaliteit.

 

bewerkt door mevrouwtje54
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Cyclad58:

Ha @EefjeJ, wat vervelend voor je! Heb je specifieke klachten nu of zijn de klachten nu wat verstrekt door het slechte slapen? 

Ik had na 4 goede nachten ook weer een knudde nacht. Niets ingenomen, maar wel onrustig vanmorgen en een verkeerde ademhaling en opkomende vermoeidheid. Ik vermoed al 2 dagen dat er een griepje in de weg zit, maar dat gaat juist wat beter nu. 

Nou ik heb denk ik ook last van een virusje...behoorlijke keelpijn en wat koorts. Dus misschien dat het daarom nu ook wat verergerd, weet niet of dat kan... Maar vanmorgen was ik weer zo ontzettend verdrietig en bang om niet met de oude te worden, bah... Nu gaat het wel weer, lekker een rondje gestapt buiten met mijn paard. 

Balen! Wel goed dat je niks hebt genomen :) dat is toch ook weer een overwinning. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Verbloemen:

oh mensen het is nu niet dragelijk meer hoe kan ik volhouden. Die vreselijke brandende pijn. Moeilijk ademhalen . Gevoel dat ik gek wordt. Net nog een paar rondjes door mijn kamer gelopen en nu niet eens kunnen staan. Gevoel verscheurd te worden

Kun je niet beter rustig gaan zitten of liggen? Of heb je erge bewegingsdrang?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Verbloemen:

oh mensen het is nu niet dragelijk meer hoe kan ik volhouden. Die vreselijke brandende pijn. Moeilijk ademhalen . Gevoel dat ik gek wordt. Net nog een paar rondjes door mijn kamer gelopen en nu niet eens kunnen staan. Gevoel verscheurd te worden

@VerbloemenWat bedoel je met branderige pijn?? Ik heb met je te doen....wil je even praten wordt je daar rustig van ????dan stuur ik prive even mijn nummer ik kan goed luisteren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...