Spring naar bijdragen

Even voorstellen Myle


Myle

Aanbevolen berichten

Sorry ik heb dag 4 niet gehaald. Ik begin morgen weer. Het was niet veel maar genoeg om de ontwenning te kunnen aangaan. Erg balen. Maar eigen schuld. 

Ik dacht nu vooral dat ik wel "moest" drinken. Wat een waardeloos excuus natuurlijk. 

Nu slapen en op naar morgen. Het zou toch een keer iets makkelijker moeten gaan. Dat hoop ik wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morgen (2 maart) ga ik vragen hoe het er nu voor staat. Ik wil niet zeggen dat ik afhankelijk ben van instanties. Realistisch gezien ben ik dat misschien meer dan ik zou willen. Wat dan nog? Ik vraag al best lang om hulp. Ik heb mijn eigen manieren daarin ook wel geprobeerd. Ik weet nu alleen dat ik het niet ga redden zoals ik bezig ben. Ik hoop op een antwoord. Van wie of welk persoon of instantie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou gisteren is het me niet gelukt. Lees: gewoon niet gedaan omdat ik het eng vond. Stom van mezelf natuurlijk. 

Vandaag ballen zoeken en informeren. Ik heb namen en telefoonnummers opgeschreven als houvast.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lastig om nu antwoord te geven. Ik weet niet wat ze voor me kunnen doen maar ik hoop dat ze me kunnen helpen te stoppen en vooral gestopt blijven. Waarschijnlijk word het een opname. Ik heb geen idee hoe lang. Denk wel dat het meer zal zijn dan (alleen) detox. Er zal sowieso aandacht worden gegeven aan bijkomende problemen.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik ga doen, of wat ik eet is tot nu toe meestal nog een onbestemd gebied. Ik doe wel mijn best om enig ritme en planning in mijn dag aan te brengen. Dat gaat niet altijd even goed. Maar probeer het wel, elke dag. 

Ja @knakker Ik ga ervoor. Ik ben een enorme mafketel die het tot nu toe blijkbaar nog niet heeft geleerd. De wens is er wel. Het kan me niet snel genoeg gaan. 

Wel voelt het een beetje als falen. Ik heb het niet alleen gered tot dusver. Ik probeer het te zien als een weg in de goede richting. Ik kán het wel. Misschien is het een maffe en laffe manier van uiten dat ik wel afhankelijk ben van anderen. Iets wat ik hartstikke eng vind.

Ik heb nooit echt hulp gevraagd voor wat voor probleem ook. Zelf doen en vooral alleen. Het lukt niet meer. Ik wil het ook gewoon anders.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

31 minuten geleden zei Myle:

Wel voelt het een beetje als falen. Ik heb het niet alleen gered tot dusver. Ik probeer het te zien als een weg in de goede richting. Ik kán het wel. Misschien is het een maffe en laffe manier van uiten dat ik wel afhankelijk ben van anderen. Iets wat ik hartstikke eng vind.

Ik heb nooit echt hulp gevraagd voor wat voor probleem ook. Zelf doen en vooral alleen. Het lukt niet meer. Ik wil het ook gewoon anders.  

Heel herkenbaar @Myle ik kon er met mijn verstand niet bij waarom ik het zelf niet onder controle kon krijgen. Ik die dacht alles zelf wel te kunnen oplossen moest anderen vragen om hulp. :wacko:

Achteraf gezien was voor mij juist het niet meer zelf aanklooien en aanvaarden van hulp de sleutel tot herstel, ik vond het soms zwaar maar ook heel leerzaam. En zoals @knakker ook schrijft, kan het samen door dit proces gaan met lotgenoten ook mooi en gezellig zijn.

Ik heb er zelfs een goede vriend aan overgehouden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben nooit opgenomen geweest maar heb wel diverse soorten therapie gevolgd. Daaraan beginnen was altijd spannend en erg onzeker. Ik ben er wel beter uit gekomen, ook al was het niet altijd de hulp die aansloot bij wat ik nodig had. Het geeft je een structuur en je wordt in beweging gezet. Nu sta je stil volgens mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt allemaal voor het reageren. Fijn om ook te lezen dat ik niet de enige mafkees ben, die of z'n kop in het zand heeft gezet voor lange tijd, of zichzelf heeft laten stilstaan. Of beide. 

Ik ben nu 3 dagen bezig met "minderen". Omdat ik na de periode hiervoor niet in 1 keer durf te stoppen. Ik zou graag gestopt zijn voor ik mijn intake krijg bij de verslavingszorg. Nu is mijn angst vooral voor erge onthouding en de gevolgen daarvan. Ik drink nog steeds dagelijks. Maar voor mijn doen veel minder en alleen wat ik ervaar als "noodzakelijk" (tegen ontwenning). Nog een week. Dan kan ik terecht. 

Vandaag niet gedronken nog trouwens. Wel in huis. Maar wat is wijsheid? Ik weet het niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...