Spring naar bijdragen

Onze h . kamer 11-6-2019


Aanbevolen berichten

9 minuten geleden zei Robbin:

@Briba Koffie, thee, cola, alcohol etc drink ik ook al heel lang niet meer. Vooral koffie en alcohol werkt slecht op mij. Wel jammer want vond een bakkie koffie altijd wel lekker.

Dat heb ik precies hetzelfde....drink wel thee, maar zonder theïne... Koffie vind ik ook soms jammer, maar ik reageer er best heftig op nu... Dus dan kies ik toch maar voor me goed voelen :) 

Nog naar het strand geweest? Was toch nog best mooi weer? :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Briba:

Het zal vast eerder aan bod geweest maar de opmerking van @bolletje over magnesium en vitamines B6 en B12 triggerde me: wat slikken we in de huiskamer aan supplementen en denken we er goed aan te doen? Om met mezelf te beginnen, ik neem een paar keer per week magnesiumcitraat, vitamines B1 en B12 en omega3 vanuit de gedachte dat ik die tekort zou kunnen komen en je niet snel teveel kunt nemen (magnesium dus wel weet ik nu) - effect tijdens de afbouw: geen idee. En jullie, @Robbin , @Kannietmeer , @EefjeJ , @MIKE261 , @doorbijter , @Huisvrouw , @Difficult , @Lynn86 , @Eleo31 , @Cyclad58 en anderen?

Ik slik ook magnesium. Of het helpt weet ik niet, maar ik heb er in elk geval geen last van. Verder slik ik niets extra's. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Kannietmeer, van mijn grote teen rechts heb ik niet zo heel veel last meer, ik loop ook weer redelijk normaal (voor zover ik dat al deed natuurlijk). Knie geeft nog wat problemen, maar dat komt wel goed. 

Verder vandaag 5 uur gewerkt, ging prima. Ik probeer dit in elk geval 3 weken vol te houden, we kijken daarna wel of verdere uitbreiding tot de opties behoort. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey allemaal. Wat goed dat veel leden hier weten dat cola, koffie, chocolade, thee en energie drank slecht zijn tijdens medicijn gebruik en afbouw. Geen van dit alles eet of drink ik. En met de bruistabletten vitamine ben ik gestopt. 

Vandaag zit ik op 6mg jeeeey van de 7mg.

Er zit vandaag voor het eerst 8 uur tussen mijn innames ipv vier. Vanmorgen ging dit goed. Nu wat aan het vechten tegen de tijd. Normaal zou ik nu om 18uur 1 lora hebben nu niet meer maar om 22uur pas twee. Het zit behoorlijk in je systeem als je vaste tijden aannam altijd. Beetje aan het vechten in mn hoofd nu.

Keep going keep fighting xxx

bewerkt door Lynn86
Link naar opmerking
Deel via andere websites

25 minuten geleden zei Lynn86:

Hey allemaal. Wat goed dat veel leden hier weten dat cola, koffie, chocolade, thee en energie drank slecht zijn tijdens medicijn gebruik en afbouw. Geen van dit alles eet of drink ik. En met de bruistabletten vitamine ben ik gestopt. 

Vandaag zit ik op 6mg jeeeey van de 7mg.

Er zit vandaag voor het eerst 8 uur tussen mijn innames ipv vier. Vanmorgen ging dit goed. Nu wat aan het vechten tegen de tijd. Normaal zou ik nu om 18uur 1 lora hebben nu niet meer maar om 22uur pas twee. Het zit behoorlijk in je systeem als je vaste tijden aannam altijd. Beetje aan het vechten in mn hoofd nu.

Keep going keep fighting xxx

Het is al heel bemoedigend dat het vanmorgen goed ging, @Lynn86.

Dat je nu vecht tegen de tijd is normaal, je systeem moet worden ingesteld op de verminderde innamemomenten. 
Blijf vechten, knap dat je deze tijd hebt gezet! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Briba:

@Robbin Ja ergens mis ik dat biertje wel, al was ik de laatste jaren al heel gematigd. Geeft zo'n gevoel dat ook die ontspanning af wordt gepakt...maar ja werkt op GABA dus nu niet...en wat ik heb begrepen ook ruime tijd na de afbouw niet, hebben anderen die al een tijdje zijn gestopt dat weer geprobeerd, @Kannietmeer , @Cyclad58 ?

@Briba, ik neem af en toe 1 of 2 biertjes en drink soms een glas wijn. Nu gaat dat prima, in het begin van de afbouw was dat niet al te handig. Nu ben ik een zeer matige drinker, als ik iets neem is het puur voor de gezelligheid en niet meer dan 2. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Cyclad58:

Het is al heel bemoedigend dat het vanmorgen goed ging, @Lynn86.

Dat je nu vecht tegen de tijd is normaal, je systeem moet worden ingesteld op de verminderde innamemomenten. 
Blijf vechten, knap dat je deze tijd hebt gezet! 

Dankjewel xx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei EefjeJ:

Super @Lynn86 ga zo door! Je kan het :lol:           oja die energy drankjes...daar begon ik normaal gesproken al van te stuiteren :blink: wil niet weten wat dat nu met mij zou doen... 

Dankjewel. En ja energiedrank pfff stuiterbal vroeger. Haha xxx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@BribaAch ja die supplementen. Ik eet al een paar jaar keto (met zo nu en dan een pauze). Daarbij wel het eea aan supplementen: magnesium malaat, vit D3, potassium citraat, mineralen, DHA en soms vitamine C. Op het ogenblik alleen de magnesium: was het slikken zat ;-). Vanmorgen bloed laten prikken (voor nieren) daar zitten ook wat vitaminewaardes bij dus benieuwd wat daar uit komt. Ik drink veel kruidenthee (vind ik nl echt lekker) en s'ochtends een grote koffie met slagroom maar niet meer dan dat want daar wordt ik opgejaagd van. Soms in het weekend een wijntje. Cola, bier en fris vind ik niet lekker.

@Lynn86   Gaat goed zeg, een hele minder!

@Cyclad58Werk je op therapeutische basis of staat die 5 uur per dag vast?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

25 minuten geleden zei Huisvrouw:

@BribaAch ja die supplementen. Ik eet al een paar jaar keto (met zo nu en dan een pauze). Daarbij wel het eea aan supplementen: magnesium malaat, vit D3, potassium citraat, mineralen, DHA en soms vitamine C. Op het ogenblik alleen de magnesium: was het slikken zat ;-). Vanmorgen bloed laten prikken (voor nieren) daar zitten ook wat vitaminewaardes bij dus benieuwd wat daar uit komt. Ik drink veel kruidenthee (vind ik nl echt lekker) en s'ochtends een grote koffie met slagroom maar niet meer dan dat want daar wordt ik opgejaagd van. Soms in het weekend een wijntje. Cola, bier en fris vind ik niet lekker.

@Lynn86   Gaat goed zeg, een hele minder!

@Cyclad58Werk je op therapeutische basis of staat die 5 uur per dag vast?

Dankjewel. Trots

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tip voor iedereen die graag wijn drinkt; ik doe het niet maar haal nu af en toe alcohol vrije wijn. Is best lekker maar iets zoeter omdat er geen alcohol in zit. Je hebt alcohol vrije chardonnay en sauvignon. In een mooi wijnglas en ik heb gewoon het gevoel dat ik erbij hoor hihi (in goede restaurants hebben ze het vaak ook, staat leuker dan een frisje). 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

43 minuten geleden zei Leen:

@Lynn86 hardstikke goed!!! Petje af. Ga je helemaal tot 0? 

Dankjewel. Ja ik ga uiteindelijk tot o. Nu even stabiliseren op deze nieuwe tijden en minder lorazepam. En als ik me stabiel voel ga ik verder met micro afbouwen. Een maand ongeveer over 1mg. Deze ging wat sneller omdat de sertra verhoogd is om de afbouw te ondersteunen en dan kan ik er makkelijker 1 of 2 mg los laten. 

Xx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei Lynn86:

Dankjewel. Ja ik ga uiteindelijk tot o. Nu even stabiliseren op deze nieuwe tijden en minder lorazepam. En als ik me stabiel voel ga ik verder met micro afbouwen. Een maand ongeveer over 1mg. Deze ging wat sneller omdat de sertra verhoogd is om de afbouw te ondersteunen en dan kan ik er makkelijker 1 of 2 mg los laten. 

Xx

@Lynn86 knap hoor! En hoeveel jaar had jij het nou geslikt? Ik heb van het weekend mijn 1 Mg naar 2 x halve gedaan maar dat was geen succes. Ik merk dat mijn lichaam echt heel erg tolerant is geworden. Ik ga het morgen bespreken wat de beste manier is om hier nu om te gaan. Ik slik Nortrilen omdat ik net uit een hele zware depressie kom. Een vervelende bijwerking is een hoge hartslag. Mijn lijf staat dan ook nu al de hele tijd op scherp zonder dat ik ben begonnen met afbouwen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...