Spring naar bijdragen
Forum Verslavingdebaas
Clare

Weet niet hoe

Aanbevolen berichten

Je hebt van 7 mensen bericht gehad die je proberen te steunen. Jij zegt dat je "hoopte" dat je hier steun en hulp kon krigen. Hier hebben al honderden steun en hulp gekregen. Dus ik zie echt niet wat je bedoelt.

Je kan ermee stoppen. Dat begint bij, morgen het spul niet in huis halen. Dat is het makkelijkst. Als je het eenmaal in huis hebt wordt het moeilijker want dan is het bij je in de buurt. En als je de 1e neemt wordt het nog moeilijker want dan staat hij voor je neus en ben je al onder invloed. 

Ik zeg niet dat het simpel is maar er is maar 1 manier: niet in huis halen t spul. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Clare ik hoop dat je als je nuchter bent terug komt. Want ik begrijp wel hoe jij je voelt. Stoppen is nu eenmaal niet zo makkelijk. Anders zaten wij hier allemaal niet. Maar een discussie voeren als je gedronken hebt heeft niet zoveel zin. Want je weet vast ook wel dat je anders reageert onder invloed dan als je nuchter bent. Ik in ieder geval wel. Al denk ik dat met een glas op van niet.

En jouw man en kinderen weten echt wel dat je drinkt. Geloof me dat ze dat horen, zien, ruiken en ook aan je gedrag merken. Maar ze zullen wellicht het lastig vinden om aan te kaarten. 

Bedenk je dat alcohol je niets oplevert. Je voelt je niet lekker, je drinkt stiekem, bent dus gevangene van de drank. Waar geniet je dan eigenlijk van?

Als je wilt stoppen moet je zorgen dat er niets in huis is en s ochtends boodschappen doen. En soms is het ook gewoon een kwestie van de trek uitzitten. Die trek duurt soms maar een paar minuten. En zo wordt je steeds sterker en ga jij je weer waardevoller voelen. Kom op je bent het waard. Niet opgeven, je gooit zoveel weg. 

Zien we je morgen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Is dit begrip. Op elk woord een korrel zout leggen Maar gelukkig heb ik geen probleem want daarom meldt me hier.. zag het even niet zitten dacht hier kan ik vertellen waar ik door heen ga omdat iedereen hier doorheen gaat. Maar blijkbaar zit ik niet goed. En ja je hebt gelijk de eerste niet nemen..als het makkelijk was had ik me niet aangemeld hè ..en nee ik ben niet onder invloed

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik snap niet waarom je denkt dat je hier niet goed zit. Je zoekt begrip OK. Wat is begrip? Als ik zeg ik begrijp waar je doorheen gaat is dat het? Of wat wil je dan precies. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Welkom hier Clare. De eerste stap heb je gezet door je hier aan te melden. Natuurlijk krijg je hier steun en begrip. Maar nu je hebt gedronken is het lastig om je goed uit te drukken misschien. Heb je zelf een plan hoe je het wilt aanpakken? Denk je niet dat het goed is om je man toch in vertrouwen te nemen? Je kan dit niet alleen oplossen. Als hij er niet al achter is.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ook jij hoort hier clare, zeker jij.  Je bent namelijk precies zoals wij , alleen wij zijn hier al wat langer.  Het is  alleen gewoon soms verrekte moeilijk om je zelf weer terug te zien .  Het gevecht tegen die klote drank in al zijn facetten.

Stap 1 heb je gezet,  de bewustwording dat het zo niet verder kan . Nu doorzetten.  Welkom hier .

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja kom op Clare, nu niet afhaken. Bij mij is zelfmedelijden altijd een grote valkuil geweest, dat sluipt erin. Er zijn zelfs tijden dat ik denk dat alcohol mijn enige vriend is en dat de rest van de wereld erop uit is om me kapot te maken. Maar dat is niet zo en hier al helemaal niet, alleen het kost tijd en een brein dat een aantal dagen drank vrij is voordat je de wereld weer een beetje zonniger kan gaan zien... 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Toen ik me hier aanmeldde had iedereen commentaar over mijn drinken, zowel in real life als ook hier.
Voor mij was dat alleen maar een bevestiging dat dat aan de hele wereld lag behalve aan mijzelf en ik dronk er nog maar wat op, dat zou ze leren!
Onder invloed heb ik hier de vreselijkste dingen geroepen, want wat wisten ze het allemaal goed, vergeten waar ze zelf vandaan komen zeker, stom forum, stomme mensen.
Totdat 1 iemand iets tegen mij zei waarop ik finaal brak en ik kon alleen nog maar huilen, stil zijn en huilen waarop ik hier bleef terugkomen. En dat heeft me verder geholpen want ik kon domweg niet meer ontkennen dat ik een groot probleem had/ heb en wat moest veranderen, lees; Ik moest veranderen dan zou alles als vanzelf met mij mee veranderen.

Inmiddels is dit 9 jaar geleden, ik ben gebleven.

Nog in gebruik of niet, ik hoop dat je net zo eigenwijs bent als mij en gewoon blijft want anders zou je nog weleens het kind met het badwater weg kunnen gooien.

Welkom @Clare:rose:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Bor. Dank je wel voor je verhaal. Heeft mij kracht gegeven. 

Maarr denk  dat sommige leden hier gelijk als je jezelf aanmeld als een gek ( want we zijn evaringsdeskundige) je moeten aan vallen..oke is het nu niet ..wacht even na een par gesprekken...sommige vind ik echt slecht

.zeker omdat ze zichzelf op de schouder kloppen

.ik ben een ervaringsdeskundige.maar wat heb je echt te vertellen..

bewerkt door Clare

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Volgens mij hoef je niet iedereen lief te vinden. Maar ik vind het wel fijn je hier terug te zien zien en te horen je goed gaat. 

Blijf maar mooi. Het komt wel goed. 

Delen is helen. Ook wanneer het minder gaat., juist dan ook misschien wel. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
36 minuten geleden zei Bor:

Volgens mij hoef je niet iedereen lief te vinden. Maar ik vind het wel fijn je hier terug te zien zien en te horen je goed gaat. 

Blijf maar mooi. Het komt wel goed. 

Delen is helen. Ook wanneer het minder gaat., juist dan ook misschien wel. 

Dank je wel..zo lief. You make my day...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vandaag..gisteren een gesprek gehad met mijn pysoloog. Geen emdr maar gewoon praten.. was zo zwaar dat ik daarna heb moeten huilen..mn partner heb verteld dat hij maar een ander vrouw moest zoeken want ik ben niet goed genoeg

...wil iemand vandaag mij een aai over bij bol geven mijn hand wil pakken gewoon omdat 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zielig hè dat ik dit moet vragen ...wat ik heb gelezen...ben net een kleuter die vraagt om haar speen maar niet krijgt...wordt volwassen ...maar ik weet niet hoe...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dank je wel....Zo voelde het niet manou.. mijn ding ..waar ik al jaren mee zit....is misschien ook de reden dat ik dronk/drink..bah bah..wil me niet zo zielig voelen.lief dat je hebt gereageerd..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...