Spring naar bijdragen

Zondag 26 mei 2019


Yvonne

Aanbevolen berichten

Ruzie met puberdochter. Denk ik tenminste want ze zegt nog minder dan anders. Meestal hebben we wel iets communicatie, bv goeiemorgen of welterusten (dat zeg ik dan hè). Heel af en toe antwoordt ze als ik wat vraag, dan is het meestal "weetikveel". Heel triest word ik er van maar ik hou me vast aan de gedachte dat het over een jaar of tien misschien wel beter gaat :( 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inpandige boedddas :) haha ja die spreekt me wel aan. 

Gisteren zei ik tegen mezelf ze had net zo goed in coma kunnen liggen, dan had ze ook niks gezegd en dan had ik het niet persoonlijk opgevat. Maar dat persoonlijk opvatten dat is inderdaad waar alle ellende vandaan komt. 

Demonstratief ja. Want ze zien heel goed dat ze je daarmee kwetsen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan dat echt niet laten gebeuren zo'n zwijgende massa in huis. Ik ga dan een beetje provoceren om er een woord uit te krijgen en dan slaat de vlam in de pan. En dan heb ik ruzie met iedereen tegelijk. 

Maar goed daar heb ik dan weer een hond voor ;)

Try to be the person your dog thinks you are. Dat is mijn wensdroom. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jeetje, dat klinkt heftig allemaal. 
Heb de puberteit van mijn kinderen nooit zo ervaren, ik denk dus dat het wel heel erg mee is gevallen. 
En bij de enkele echt onhebbelijke bui die ze hadden waren wij ook heel laconiek: 'weet je, ga maar lekker even op jouw kamer zitten, 
en kom weer naar beneden als je weer gewoon kunt doen' .... 
Maar het is al zo lang geleden... misschien ben ik de helft al wel vergeten :rolleyes:
Maar het heeft zeker geen 10 jaar geduurd... dat weet ik zeker.... 
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yep die ouder ben ik, sowieso bij dochters is het altijd papa die het fout doet. 

De jongste die extravert is die zegt tenminste, papa je bent stom je begrijpt niks je bent ouderwets en een k*****zak. Daar heb ik wat aan, daar kan ik wat mee. Dan kan ik antwoorden OK je hebt gelijk maar dat k*zak dat moet je ff onderbouwen. Dan heb je tenminste communicatie. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei bumperjim:

Yep die ouder ben ik, sowieso bij dochters is het altijd papa die het fout doet. 

De jongste die extravert is die zegt tenminste, papa je bent stom je begrijpt niks je bent ouderwets en een k*****zak. Daar heb ik wat aan, daar kan ik wat mee. Dan kan ik antwoorden OK je hebt gelijk maar dat k*zak dat moet je ff onderbouwen. Dan heb je tenminste communicatie. 

Trouwens als ze dat zegt dan weet ik ook dat het driekwart niet echt gemeend is. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeiemorgen frummers

puberleed, ach wat komt dat binnen als je er gevoelig voor bent.
als jij dood gaat zal ik op je graf dansen
dat is de zin die het meeste binnen kwam (en nog pijn doet).
als we later weer on speaking terms waren zei een van ons:
wass sich liebt dass neckt sich
en konden we er een beetje om lachen.
Maar de natuur heeft puberteit in kombi met de overgang
ook beslist zo niet bedoeld en dan er nog volle maan bij.........(en drinken van mij)
pffff toen overgang en puberteit overgingen
en alleen dochter nog "moest" kon ik met drinken stoppen
en deed ik bijna alles ineens goed, zo voelde dat
Maar ook zij was geen makkelijke en heeft heel veel voor haar kiezen
gekregen in die jaren. En oh wat is ze daar mooi uitgekomen,
dat is alles waard geweest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen

Val net in jullie pubergesprek. Nou daar kan ik over meepraten:blush: ik heb het meest last van de ruzies tussen mijn puberzonen onderling en ook dat ik me niet gewaardeerd voel voor wat ik allemaal doe hier in mn eentje. Fulltime baan, huishouden etc. Maar sinds kort weet ik: dat moet ik ook helemaal niet verwachten van pubers, want dat doen ze niet. Misschien later, net zoals ik nu pas meer begrip heb voor mn eigen ouders. Dat ik me niet gewaardeerd voel is mijn eigen probleem. Ook ik voel me altijd verantwoordelijk voor de sfeer, wil dat het gezellig is, dat ik een goed contact met ze heb, dat ze later terugkijken op een fijne jeugd. Maar ik kan daar nou eenmaal niet in mn eentje voor zorgen. Mijn oudste heeft steeds meer zijn eigen leven, hij heeft een vriendin en een hechte vriendengroep en dat is goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenmiddag. 

Als ik het goed heb was er nog geen dagpact. ( hopelijk niet overheen gekeken). vandaag die eerste niet!   Levert mij alleen maar goeds op.

 

dagpact:

Sober

 

iedereen een goede zondag! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag, 

Geen pubers hier. Wel hondjes, waarvan twee met trauma. 
Maar dat is wel iets anders. 
De buren hebben een feestje, dus veel gekakel in de tuin. 
Ik ben wel erg kluizenaar. Heerlijk. 

Financieel moet ik nog doorzetten. Een paar maanden nog op een houtje bijten en dan wordt het veel beter. 
Ik ben nu op de helft en mijn vakantiegeld komt er ook nog bij. 
Dan kan ik bij wijze van spreken elke maand op vakantie. 
Hoe meer ik nu spaar, hoe eerder die tijd komt. 
Het is lastig daar een balans in te vinden. In het weekend wil ik graag wat lekkers want het gevaar loert om de hoek dat ik de het zat word en denk dikke doei en een nacht in de kroeg verdwijn. 


 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier ook geen pubers maar een oude kat die af en toe in huis piest. Ik ben ook graag alleen thuis. In mijn tuin is alles explosief gegroeid de laatste weken. Zit zin te maken om met de snoeischaar naar buiten te gaan. Eerst een kop thee. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

35 minuten geleden zei CoconutWoman:

Dan kan ik bij wijze van spreken elke maand op vakantie. 
Hoe meer ik nu spaar, hoe eerder die tijd komt. 
Het is lastig daar een balans in te vinden. In het weekend wil ik graag wat lekkers want het gevaar loert om de hoek dat ik de het zat word en denk dikke doei en een nacht in de kroeg verdwijn. 


 

Ik zou nu genieten en wat lekkers kopen, en niet alles oppotten met het idee dat je elke maand met vakantie kan. 

Iets lekkers hoeft ook niet per se heel duur te zijn toch.

bewerkt door Lonster
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja zo is dat, Lonster. Dan maar een maandje langer sparen. De tijd van overvloed komt heus wel. 
Wat vervelend dat je kat in huis piest....
Eén van mijn hondjes is nog erg wild en nog niet helemaal zindelijk. Ze is erg jong en snapt het gewoon nog niet. 
Ze doet het nu boven op een puppie mat die in de wasmachine kan. Ik had eerst de hele vloer volgelegd met matten en dan steeds weghalen tot er eentje overblijft. 
Soms doet ze het wel buiten. Als ze wat ouder wordt komt dat vanzelf wel. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...