Spring naar bijdragen

Woensdag 6 februari 2019


Lika

Aanbevolen berichten

Ik hoorde vanmorgen om kwart voor zeven, toen ik met het hondje liep, al een merel zingen.. voor mij de eerste voorbode
van het voorjaar en ik kikkerde er meteen van op. Dat wil voor mij wat zeggen, om kwart voor zeven 's morgens.. :)
Nu kijk ik net naar buiten en zie dat het weer regent.. en daar zak ik dan weer een beetje van in.
Het ging een tijdje goed, dat ik niet zo'n last had van beïnvloeding door weersomstandigheden, maar de laatste maanden
ben ik er weer aardig gevoelig voor.
Nou ja, ga nu maar weer eens die badkamer in en me met die kranen bezighouden. Onder de wastafel blijft het hopelijk droog en
geeft m'n bouwlampje lekker licht... :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dankje Cleo,Bor net gesproken met de huisarts, zij zegt tegen me dat het goed voor me zou zijn om een sponsor te gaan zoeken die mij gaat ondersteunen ,en het klopt want alleen kan Ik niet,ik heb echt iemand nodig die tegen mij zegt zeggen NEE,geen alcohol in huis brengen 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

33 minuten geleden zei Bor:

Mag ik hier ook gillen bij trek in een sigaret? Aangezien dat subforum dood is doe ik het maar gewoon... 

Jongens, meisjes! Ik heb nu heel veel over voor maar 1 sigaret, eentje maar! 

Heb de prullenbak ook al over de kop gehad maar niets, nopes, nada! 

Halen is geen optie want roken is duur en ik kan dat geld nu eigenlijk niet missen maar ik heb zo'n zin in een sigaret... 

 

Eéntje maar. Ja dat denk je. Die ene sigaret zit met allemaal onzichtbare draden vast aan de volgende. En nog een pakje en weer een paar jaar verslaafd, tot je het weer aandurft te stoppen...

Hoe lang ben je gestopt? Ik nu Anderhalf jaar. En ik ben echt zó blij!. Stel je eens voor dat je er vanaf bent, die verslaving. En hoe blij je dan bent. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

38 minuten geleden zei Lili1975:

Dankje Cleo,Bor net gesproken met de huisarts, zij zegt tegen me dat het goed voor me zou zijn om een sponsor te gaan zoeken die mij gaat ondersteunen ,en het klopt want alleen kan Ik niet,ik heb echt iemand nodig die tegen mij zegt zeggen NEE,geen alcohol in huis brengen 

Maak een topic aan in het onderdeel Wie is Wie van het forum, als je dat nog niet gedaan hebt. Dan kunnen we je daar steunen en kun je je verhaal kwijt. 

Ik ben wel benieuwd hoe dat werkt met zo'n sponsor. Die term is nieuw voor mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Lili1975:

[...] net gesproken met de huisarts, zij zegt tegen me dat het goed voor me zou zijn om een sponsor te gaan zoeken die mij gaat ondersteunen ,en het klopt want alleen kan Ik niet,ik heb echt iemand nodig die tegen mij zegt zeggen NEE,geen alcohol in huis brengen 

Iemand die NEE tegen je zegt heeft bij mij nooit wat uitgehaald. M'n familie, m'n vrouw, zelfs m'n honden (met hun blik..) zeiden allemaal nee tegen me
en ik was het helemaal met ze eens. Maar het werkte niet. Het werkte pas toen ik zélf tegen mezelf NEE zei en het nog deed ook. Daar had ik wel ondersteuning
en motivatie van buitenaf bij nodig. Daar was voor mij de gemeenschap van AA (Alcoholics Anonymous) en NA (Narcotics Anonymous) van groot belang.
Door me aan te sluiten bij mensen die elkaar ondersteunden en motiveerden met behulp van een programma kon ik pas zélf stoppen met drinken.
In die kringen is het ook heel gebruikelijk om met sponsoren te werken. Ik had er een die het 12-stappen programma al vele jaren toepaste op zijn doen en laten
op een creatieve en humorvolle doch strenge manier. Uiteindelijk ging het wel om m'n leven. Zonder hem, zonder sponsor, en ook zonder programma, weet ik
niet hoe ik ooit langdurig die fles had kunnen laten staan. Want alleen maar NEE zeggen, zonder wezenlijke verandering aan en in mezelf, levert bij mij
niet het beoogde resultaat op. Niet op de langere termijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Lili1975:

.. ik heb wel 33 dagen volgehouden, daarvoor was het elke 10 of 14 dagen ,stap voor stap

Als je echt aan jezelf werkt dan is de stap van 33 dagen volhouden naar een jaar volhouden klein.
Uiteindelijk is er zelfs geen sprake meer van 'volhouden' maar van 'gewoon'.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé hé de dokter is net geweest. Hij woont een paar huizen verder dus wacht hij tot het laatst voor hij langs komt.

Nou er moeten foto's gemaakt worden van m'n heup en pols ook. Misschien slijtage. en de pols is na de breuken vorig jaar nog veel te dik en de pezen van de duim en vingers kunnen helemaal verkeerd zitten. Daar ben ik dan klaar mee.:wacko: Dus $%^&*@# Misschien een operatie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...