Lika Geplaatst 6 februari 2019 Rapport Share Geplaatst 6 februari 2019 Goedemorgen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 6 februari 2019 Auteur Rapport Share Geplaatst 6 februari 2019 Fijn dat je er vanaf bent @Cleo66. Heb je kunnen slapen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Clean66 Geplaatst 6 februari 2019 Rapport Share Geplaatst 6 februari 2019 Goedemorgen allemaal..het is al weer even gelden..maar ik ben er nog. voor jullie allemaal een mooie droge dag gewenst! dagpact; Clean66 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Senna33 Geplaatst 6 februari 2019 Rapport Share Geplaatst 6 februari 2019 3 minuten geleden zei Sonnetje: Goedemorgen dagpact; Clean66 sonnetje Senna33 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lili1975 Geplaatst 6 februari 2019 Rapport Share Geplaatst 6 februari 2019 (bewerkt) Goedemorgen jongens Ik ben weer fout ingegaan na 33 dagen,vreselijk dit ,voel me depressief en slecht ,ook mijn familie teleurgesteld, moest even zeggen tegen jullie,weet echt niet hoe ik er af kom. 6 februari 2019 bewerkt door Lili1975 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 6 februari 2019 Rapport Share Geplaatst 6 februari 2019 dagpact; Clean66 sonnetje Senna33 Kohtje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 6 februari 2019 Rapport Share Geplaatst 6 februari 2019 goeiemorgen frummers. Lili, zet je op het dagpact erbij dag per dag kom je er vanaf en door vooral niet te blijven liggen na een terugval. Je hebt ook leren lopen ooit zo. zet m op meis! Lili1975 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 6 februari 2019 Rapport Share Geplaatst 6 februari 2019 Goedemorgen frummers. Bakje maar om te beginnen. Nou ja, beginnen.... heb al lekker eindje gewandeld met de hond, was al gedaan en nog wat gerommeld. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 6 februari 2019 Rapport Share Geplaatst 6 februari 2019 Goeie morgen mensen, Vandaag blijf ik een dagje thuis i.p.v. de dagbesteding. Veel last van m'n heup. De dokter komt vandaag, i.p.v. naar hem toe te gaan. Heb hem 3 jaar geleden voor het laatst gezien dus dat mag wel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 6 februari 2019 Rapport Share Geplaatst 6 februari 2019 goedemorgen allemaal. Rustig dagje, als het goed is. Vol, maar rustig dagje. koffie eerst maar eens (de tweede al ) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lili1975 Geplaatst 6 februari 2019 Rapport Share Geplaatst 6 februari 2019 Lady jane, ik ga ook zo naar de huisarts, even kijken wat zij zegt Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 6 februari 2019 Rapport Share Geplaatst 6 februari 2019 Ik hoorde vanmorgen om kwart voor zeven, toen ik met het hondje liep, al een merel zingen.. voor mij de eerste voorbode van het voorjaar en ik kikkerde er meteen van op. Dat wil voor mij wat zeggen, om kwart voor zeven 's morgens.. Nu kijk ik net naar buiten en zie dat het weer regent.. en daar zak ik dan weer een beetje van in. Het ging een tijdje goed, dat ik niet zo'n last had van beïnvloeding door weersomstandigheden, maar de laatste maanden ben ik er weer aardig gevoelig voor. Nou ja, ga nu maar weer eens die badkamer in en me met die kranen bezighouden. Onder de wastafel blijft het hopelijk droog en geeft m'n bouwlampje lekker licht... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 6 februari 2019 Rapport Share Geplaatst 6 februari 2019 Sterkte, @Lili1975. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lili1975 Geplaatst 6 februari 2019 Rapport Share Geplaatst 6 februari 2019 Dankje Kohtje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 6 februari 2019 Rapport Share Geplaatst 6 februari 2019 Goedemorgen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lili1975 Geplaatst 6 februari 2019 Rapport Share Geplaatst 6 februari 2019 Dankje Cleo,Bor net gesproken met de huisarts, zij zegt tegen me dat het goed voor me zou zijn om een sponsor te gaan zoeken die mij gaat ondersteunen ,en het klopt want alleen kan Ik niet,ik heb echt iemand nodig die tegen mij zegt zeggen NEE,geen alcohol in huis brengen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lili1975 Geplaatst 6 februari 2019 Rapport Share Geplaatst 6 februari 2019 Bor ik heb wel 33 dagen volgehouden, daarvoor was het elke 10 of 14 dagen ,stap voor stap Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lonster Geplaatst 6 februari 2019 Rapport Share Geplaatst 6 februari 2019 33 minuten geleden zei Bor: Mag ik hier ook gillen bij trek in een sigaret? Aangezien dat subforum dood is doe ik het maar gewoon... Jongens, meisjes! Ik heb nu heel veel over voor maar 1 sigaret, eentje maar! Heb de prullenbak ook al over de kop gehad maar niets, nopes, nada! Halen is geen optie want roken is duur en ik kan dat geld nu eigenlijk niet missen maar ik heb zo'n zin in een sigaret... Eéntje maar. Ja dat denk je. Die ene sigaret zit met allemaal onzichtbare draden vast aan de volgende. En nog een pakje en weer een paar jaar verslaafd, tot je het weer aandurft te stoppen... Hoe lang ben je gestopt? Ik nu Anderhalf jaar. En ik ben echt zó blij!. Stel je eens voor dat je er vanaf bent, die verslaving. En hoe blij je dan bent. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lonster Geplaatst 6 februari 2019 Rapport Share Geplaatst 6 februari 2019 38 minuten geleden zei Lili1975: Dankje Cleo,Bor net gesproken met de huisarts, zij zegt tegen me dat het goed voor me zou zijn om een sponsor te gaan zoeken die mij gaat ondersteunen ,en het klopt want alleen kan Ik niet,ik heb echt iemand nodig die tegen mij zegt zeggen NEE,geen alcohol in huis brengen Maak een topic aan in het onderdeel Wie is Wie van het forum, als je dat nog niet gedaan hebt. Dan kunnen we je daar steunen en kun je je verhaal kwijt. Ik ben wel benieuwd hoe dat werkt met zo'n sponsor. Die term is nieuw voor mij. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 6 februari 2019 Rapport Share Geplaatst 6 februari 2019 1 uur geleden zei Lili1975: [...] net gesproken met de huisarts, zij zegt tegen me dat het goed voor me zou zijn om een sponsor te gaan zoeken die mij gaat ondersteunen ,en het klopt want alleen kan Ik niet,ik heb echt iemand nodig die tegen mij zegt zeggen NEE,geen alcohol in huis brengen Iemand die NEE tegen je zegt heeft bij mij nooit wat uitgehaald. M'n familie, m'n vrouw, zelfs m'n honden (met hun blik..) zeiden allemaal nee tegen me en ik was het helemaal met ze eens. Maar het werkte niet. Het werkte pas toen ik zélf tegen mezelf NEE zei en het nog deed ook. Daar had ik wel ondersteuning en motivatie van buitenaf bij nodig. Daar was voor mij de gemeenschap van AA (Alcoholics Anonymous) en NA (Narcotics Anonymous) van groot belang. Door me aan te sluiten bij mensen die elkaar ondersteunden en motiveerden met behulp van een programma kon ik pas zélf stoppen met drinken. In die kringen is het ook heel gebruikelijk om met sponsoren te werken. Ik had er een die het 12-stappen programma al vele jaren toepaste op zijn doen en laten op een creatieve en humorvolle doch strenge manier. Uiteindelijk ging het wel om m'n leven. Zonder hem, zonder sponsor, en ook zonder programma, weet ik niet hoe ik ooit langdurig die fles had kunnen laten staan. Want alleen maar NEE zeggen, zonder wezenlijke verandering aan en in mezelf, levert bij mij niet het beoogde resultaat op. Niet op de langere termijn. bumperjim reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 6 februari 2019 Rapport Share Geplaatst 6 februari 2019 1 uur geleden zei Lili1975: .. ik heb wel 33 dagen volgehouden, daarvoor was het elke 10 of 14 dagen ,stap voor stap Als je echt aan jezelf werkt dan is de stap van 33 dagen volhouden naar een jaar volhouden klein. Uiteindelijk is er zelfs geen sprake meer van 'volhouden' maar van 'gewoon'. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 6 februari 2019 Rapport Share Geplaatst 6 februari 2019 1 uur geleden zei Lonster: Maak een topic aan in het onderdeel Wie is Wie van het forum, als je dat nog niet gedaan hebt. Dan kunnen we je daar steunen en kun je je verhaal kwijt. Dat kan hier ook, hoor. nancy reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sandro Geplaatst 6 februari 2019 Rapport Share Geplaatst 6 februari 2019 Goedemiddag. Ik heb wat vrije dagen opgenomen. Maandag pas weer werken. Héérlijk Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 6 februari 2019 Rapport Share Geplaatst 6 februari 2019 Ga je ze bijzonder benutten die dagen of is een paar dagen niet werken op zich al bijzonder genoeg, zonder dat je daar iets speciaals voor hoeft te doen? Je klinkt in elk geval opgetogen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 6 februari 2019 Rapport Share Geplaatst 6 februari 2019 Hé hé de dokter is net geweest. Hij woont een paar huizen verder dus wacht hij tot het laatst voor hij langs komt. Nou er moeten foto's gemaakt worden van m'n heup en pols ook. Misschien slijtage. en de pols is na de breuken vorig jaar nog veel te dik en de pezen van de duim en vingers kunnen helemaal verkeerd zitten. Daar ben ik dan klaar mee. Dus $%^&*@# Misschien een operatie. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden