Spring naar bijdragen

Dinsdag 5 februari 2019


Lika

Aanbevolen berichten

Nee, ik gebruik alleen ad. Is voor mij een teken dat ik te veel heb en wat milder mag zijn. 

Mijn leerweggetje zeg maar. 

En ik heb geleerd dat angst en onrust wegdrinken niet kan. En dat deze gevoelens uiteindelijk vanzelf verdwijnen. Tijd en rust, mildheid. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen frummers, 
Buiten is het grijs en grauw, maar niet meer zo guur als gisteren, 
binnen toch maar nog lekker een lampje aan. 
En er staat een bakje klaar. 
 

1122248.jpg                     Afbeeldingsresultaat voor douwe egberts moccamaster                  Afbeeldingsresultaat voor coca cola zero cafeïnevrij    

     Afbeeldingsresultaat voor glazen fles water             Gerelateerde afbeelding     Afbeeldingsresultaat voor veel smoothies   Gerelateerde afbeelding

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag twee wastafelkranen vervangen. Is het plan.
Denk niet dat ze er vanavond dan ook opzitten. Eerst kijken onder de wastafels hoe dat dan allemaal zit. Daarvoor moeten eerst vier
lades uit het badkamermeubel verwijderd worden. Die kun je er zo uitklikken, zeggen ze. Een eerste voorzichtige poging leverde geen
resultaat op. Dus dat moet ik ook nog uitfieselefoeselen... misschien minder voorzichtig.
Wat ik zo achter die lades kon zien, zitten er geen stopkraantjes dus moet de hoofdkraan beneden in de meterkast dicht. Dat is twee lange trappen
lager, 34 treden. Die hoofdkraan gaat ook niet al te soepeltjes, dus voorzichtig aan, dat de boel niet afbreekt maar tóch (water)dicht zit...
Zit te denken of ik stopkraantjes zal monteren, zo ja, dan moet ik die straks nog halen. Dan zitten er ook nog dingessen, dat je met een
stokkie aan de kraan de stop in de wastafel kan openen en sluiten. Kijken of ik die ouwe kan laten zitten of dat die ook vervangen moeten worden.
Ik denk vervangen, want een gedeelte zit ingebouwd in die kranen... Nou ja, en dan zal ik ongetwijfeld nog dingen tegenkomen die ik nu
even niet kan bedenken. Vandaag ben ik denk ik wel druk met in gedachten alle problemen die ik tegen kan komen proberen te detecteren zodat,
als ik daadwerkelijk zo'n kraan weg ga halen, het water zo kort mogelijk afgesloten hoeft te blijven.
Het leven van een huisman is soms best zenuwslopend. ;)
En dan ook nog een wat ziekig hondje in de gaten houden.
De Dikke Deur (Pipo) zou zeggen: "Oooooooooooooooohhhhhhh........ wat ben ik toch zieluuuuuuuuggggghh :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Lika:

Nee, ik gebruik alleen ad. Is voor mij een teken dat ik te veel heb en wat milder mag zijn. 

Mijn leerweggetje zeg maar. 

En ik heb geleerd dat angst en onrust wegdrinken niet kan. En dat deze gevoelens uiteindelijk vanzelf verdwijnen. Tijd en rust, mildheid. 

Dat is de juiste manier Lika tijd en RUST. Heel erg belangrijk!!!!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Vrije dag vandaag, dus kapper besproken voor vanmiddag, kan ik onderweg meteen mijn auto laten wassen

Straks naar de fietsenmaker, want computertje van de fiets doet raar
Licht blijft branden, en soms wil die ineens niet meer uit
Ook de trapondersteuning valt af en toe uit
Pfff, zo,n hekel he, als dingen niet werken
Maar ja, fiets is denk ik al 17 jaar oud of zo
En een nieuwe, kost zo belachelijk veel :angry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen iedereen,

Dankjewel @Kohtje Ik ben zojuist opgestaan, wel al tijdje wakker. Al dat piekeren helpt niet dus hoppa dat bed uit. Natuurlijk wil ik weer meedoen op dagpact. De laatste anderhalve week is een achtbaan aan stress, veel emoties, angst en de griep is momenteel ook op bezoek. Ik lees hier op deze dagdraad dat meerderen zijn met angstgevoelens. Ik heb hier ook vreselijke last van. Op de dagen dat ik dronk heb ik geen ad genomen. Vandaag drink ik niet. En mijn ad neem ik weer. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Kohtje:

Vandaag twee wastafelkranen vervangen. Is het plan.
Denk niet dat ze er vanavond dan ook opzitten. Eerst kijken onder de wastafels hoe dat dan allemaal zit. Daarvoor moeten eerst vier
lades uit het badkamermeubel verwijderd worden. Die kun je er zo uitklikken, zeggen ze. Een eerste voorzichtige poging leverde geen
resultaat op. Dus dat moet ik ook nog uitfieselefoeselen... misschien minder voorzichtig.
Wat ik zo achter die lades kon zien, zitten er geen stopkraantjes dus moet de hoofdkraan beneden in de meterkast dicht. Dat is twee lange trappen
lager, 34 treden. Die hoofdkraan gaat ook niet al te soepeltjes, dus voorzichtig aan, dat de boel niet afbreekt maar tóch (water)dicht zit...
Zit te denken of ik stopkraantjes zal monteren, zo ja, dan moet ik die straks nog halen. Dan zitten er ook nog dingessen, dat je met een
stokkie aan de kraan de stop in de wastafel kan openen en sluiten. Kijken of ik die ouwe kan laten zitten of dat die ook vervangen moeten worden.
Ik denk vervangen, want een gedeelte zit ingebouwd in die kranen... Nou ja, en dan zal ik ongetwijfeld nog dingen tegenkomen die ik nu
even niet kan bedenken. Vandaag ben ik denk ik wel druk met in gedachten alle problemen die ik tegen kan komen proberen te detecteren zodat,
als ik daadwerkelijk zo'n kraan weg ga halen, het water zo kort mogelijk afgesloten hoeft te blijven.
Het leven van een huisman is soms best zenuwslopend. ;)
En dan ook nog een wat ziekig hondje in de gaten houden.
De Dikke Deur (Pipo) zou zeggen: "Oooooooooooooooohhhhhhh........ wat ben ik toch zieluuuuuuuuggggghh :(

Ach die stopkraantjes die heb je eens in de 10 jaar nodig, das geld weggooien hè ;) Ff die trappen af en dan weer op en een uurtje later nog een keer. Of een kind bij de kraan laten blijven en dan hard roepen. :) 

Sleuteltje 10 om de kranen los te draaien, de slangaansluitingen zijn vaak iets groter, misschien 13. 

Extra o-ringetjes paraat want die vallen altijd ergens onbereikbaar in of achter of tussen.

Die stangetjes om de afvoerstop open en dicht te doen die vergeet ik meestal en wacht ik tot mn vrouw het merkt. Vaak 3 jaar later :D 

Succes ;) 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nadenken is wel goed maar het moet geen blokkering worden. Ook jezelf opleggen dat het water zo kort mogelijk afgesloten moet zijn is een stress factor. Mijn vrouw weet dat als ik met een kraan aan de gang ga, dat je het water wel kan vergeten tot nader order :) Meestal lekt het dan ook nog een keer of 2 tot het water definitief weer beschikbaar is. 

Maar gewoon gaan daar is ook wel iets voor te zeggen. Nog niet zo lang geleden kreeg ik nog geen schilderij aan de muur, zo handig was ik. Tegenwoordig doe ik vrijwel alles zelf. Al doende leert men. Meestal leer je dan achteraf hoe het had gemoeten maar tis toch leren hè :) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Kohtje:

De Dikke Deur (Pipo) zou zeggen: "Oooooooooooooooohhhhhhh........ wat ben ik toch zieluuuuuuuuggggghh :(

Zat me later te bedenken dat de Dikke Deur dat helemaal niet zei. Hij zei altijd: "Oooooooooooooooohhhhh..... wat
heb ik toch een pèèèèèèèèèèèèèèèèch."

Wat ik vandaag heb kun je geen pech noemen, hoewel alles anders liep dan de bedoeling was. Vandaag op de honden van m'n
broer gepast. Hij moest met m'n schoonzus vandaag onverwacht naar het ziekenhuis voor allerlei tests en onderzoekjes i.v.m. epileptische aanvallen.
Zijn en onze honden kunnen niet goed met elkaar overweg, dus ik ben de hele dag aan het heen en weer rijden geweest om dán weer daar, en dan
weer hier honden uit te laten. De tijd die tussendoor restte was niet genoeg om me met de vanmorgen vermelde klus van de badkamerkranen
bezig te houden.
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh, bumperjim, bedankt voor je tips. Die stopkraantjes laat ik inderdaad achterwege, de reden die jij gaf, dat eens in de tien jaar.., dat had ik
zelf ook net zitten bedenken (tijdens het hondenuitlaten vandaag heb ik die klus in gedachten al wel tien keer geklaard..)
Die stangetjes van de 'waste' (even opgezocht hoe dat ook al weer heette, dat stokkie met die dingessen) monteer ik maar wel, want
áls de boel klaar is dan probeert m'n vrouw natuurlijk alles uit, ook al gebruiken wij die dingen eigenlijk ook praktisch nooit. En als ik dan zeg
dat we ze tóch nooit gebruiken dan weet zij wel honderd redenen te bedenken waarom ze tóch gemonteerd moeten zijn. :)
Een kind boven bij de kraan zetten om te roepen is een leuk idee, maar hoe kom je tegenwoordig nog op legale wijze aan zo'n tijdelijk
inzetbaar hulpmiddel. Ik kan er toch moeilijk een van de straat plukken.. dus dat wordt heen en weer lopen, liever gezegd op en neer..
dat neer gaat nog wel, maar dat op. Ja, dan breekt mijn niet-sportieve leven me toch wel op.
Ik wil deze klus in elk geval nog vóór vrijdag geklaard hebben. Dan is het niet zo erg als het water misschien zelfs een
hele dag afgesloten zal zijn. Dan spoel ik de wc maar een hele dag niet door... ik ben dan toch alleen thuis. Vrijdag is m'n vrouw weer vrij en dan wordt dat lastiger.

Nog even over dat nuchter klussen.. ik ging juist veel makkelijker van start als ik half bezopen was. Heb ooit in ons vorige huis in drie dagen tijd
een heel toilet gerenoveerd, compleet met nieuwe pot en reservoir, hoekfonteintje, houten wandafwerking, laminaatvloertje.. echt heel mooi geworden en
prima aangesloten allemaal.. allemaal onder constante invloed. Maar feestelijk voelde het allemaal niet omdat in die tijd ons huwelijk door
mijn drinken zwaar onder spanning stond. Ook al was de spanning en onzekerheid omtrent het klussen veel minder toen ik dronk, ik kies toch
voor de spanning en onzekerheid die ik nu ervaar. Louter en alleen omdat de voldoening en waardering op een veel hoger peil staat als de klus met
succes geklaard is. En die onzekerheid en dat 'getreuzel'... m'n vrouw kent me niet anders, dat neemt ze voor lief :). Liever zó dan
die onbezonnen, soms roekeloze ijver onder invloed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei hub1:

Nou, nog meer gegadigden die jou lief vinden zie ik op de dagdraad van gisteren. Cleo, Lika, Rosee. Lijkt wel een heel dagpact :). Ik zeg het maar, niet dat je dat over het hoofd ziet.

Verhip ja, nou je 't zegt zie ik het ook.. allemaal bij gisteren. Ze vinden me allemaal lief, maar liefst wel gisteren... :D:face-icon-small-shocked:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hub, ik vind klussen helemaal niet verschrikkelijk, leuk zelfs wel. Maar altijd zo bang dat ik het niet kan. En ik ben gek op gereedschap. Daar heb ik best
een hele verzameling van. Ik heb nog het inrichten van een Acadiane op het programma staan. Radio met boxjes boven de voorruit, daar zit een vrij hoge
loze ruimte, achterin kastjes en een koelbox inbouwen en eventueel een porta-potti, en een dubbele vloer met opbergruimte. Ben nu nog in de
schetsfase, maar heb er al zin in. Zolang er geen tijdsdruk is...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gelukkig weet je ook de weg van onthouding nu wel, @Bor. Devil's Dance van Metallica zal ik morgen eens beluisteren. Geen idee waarom je
daar aan moet denken. En nee, jezelf voor je hersens slaan heeft absoluut geen zin. Bedank jezelf maar dat je zo sterk bent om weer te stoppen. :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...