Hansworst Geplaatst 10 december 2018 Rapport Share Geplaatst 10 december 2018 Hoi ik zal me ook even voorstellen. Ik ben een vrouw van 36 en eindelijk besloten om te stoppen met alcohol. Dat houd ik al meer dan een week vol. Ik vind het niet moeilijk om niet te drinken maar wel hoe beroerd ik me voel en dat er niemand is waar ik een beetje steun van krijg hier thuis Mijn man drinkt alleen maar vrolijk verder en heeft totaal geen begrip voor mij emoties op dit moment. Mn emoties vliegen een beetje alle kanten op wat ik eerder niet zo erg had. Heb een hoop mee gemaakt in mn leven en denk dat ik daarom ook mezelf verdoofde met alcohol. Om niet zo te piekeren of pijn te voelen. Om een leuker persoon te zijn. En het begon met elke avond een glaasje wijn. Daarna bij t eten en voor het eten. Overdag dronk ik nooit. Maar op t laatst dronk ik elke avond dus wel 3 tot 7 consumpties alcohol. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 10 december 2018 Rapport Share Geplaatst 10 december 2018 Welkom hier. Goed dat je jouw verslaving erkent en daar van af wilt. Het klinkt alsof je wrok koestert naar je man die wel drinkt, maar het zou een illusie zijn te verwachten dat hij al zo snel jouw voorbeeld zou volgen. Ieder op zijn of haar tijd immers? En wie weet heeft hij geen probleem of ervaart hij het niet als een drinkprobleem. Concentreer je maar liefst op je eigen proces want dat gaat je genoeg energie kosten. Steun kun je hier krijgen, wij weten wat het is, en ook wat het kan gaan worden, mits je doorzet. Dan hoef je maar een keer door het ontgiftingsgebeuren heen en daarna gaat het bergopwaarts. Niet dat je leven er gemakkelijker op wordt, maar wel echter. En kun je een leuk en echt persoon worden. succes! Hansworst reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wendy Geplaatst 10 december 2018 Rapport Share Geplaatst 10 december 2018 Welkom hier Laat de emoties maar toe dat is normaal als je stopt. Je man heeft er geen begrip voor dat is niet echt fijn. Probeer dat begrip in ieder geval voor jezelf te hebben. Trekt je terug in moeilijke momenten door te mediteren, even in stilte te zijn met jezelf en voor je eigen emoties te zorgen. Sterkte! Hansworst reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hansworst Geplaatst 10 december 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 10 december 2018 Fijn om de reacties te lezen. Het klopt ik moet me op mijzelf focussen en niet op anderen.op zich vind ik het niet erg hoor dat hij niet stopt met drinken maar meer het onbegrip. Maar goed je moet het ook zelf doen natuurlijk. En ik doe het ook vooral voor mezelf. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 10 december 2018 Rapport Share Geplaatst 10 december 2018 Niemand begrijpt het helaas als je er niet zelf hebt ingezeten. De omgeving snapt er helemaal niks van. De betrokkene zelf begrijpt het ook maar half wat er gebeurt. Helaas. Maar t is wel het begin van de rest van je leven. Focus daar maar op Hansworst reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosee Geplaatst 10 december 2018 Rapport Share Geplaatst 10 december 2018 Welkom Hansworst. Goed dat je het aanpakt. Dat je vriend (en anderen) nog wel drinken kan soms heel eenzaam voelen (vind ik dan) . Maar hoe meer obstakels je nuchter overwint, hoe fijner het voelt. You can do it! Hansworst reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
billy1981 Geplaatst 10 december 2018 Rapport Share Geplaatst 10 december 2018 Goed dat je je verhaal doet Hansworst! Blijf hier vooral terugkomen, dat houdt je scherp. Ik hoop dat naarmate je langer volhoudt en je omgeving ziet hoe serieus het is, dat het begrip vanuit hun kant langzaam zal komen..... Hansworst reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hansworst Geplaatst 10 december 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 10 december 2018 Bedankt fijn dat jullie meeleven Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Patries Geplaatst 10 december 2018 Rapport Share Geplaatst 10 december 2018 Welkom en heel veel succes Hansworst! Hansworst reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Clean66 Geplaatst 10 december 2018 Rapport Share Geplaatst 10 december 2018 Zet hem op hansworst....ga er voor! Hansworst reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 10 december 2018 Rapport Share Geplaatst 10 december 2018 Welkom en succes. Een bekend patroon wat je beschrijft. Het wordt steeds meer en dat is niet gezond meer. Goed dat je het niet langer zo door laat gaan. Hansworst reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 10 december 2018 Rapport Share Geplaatst 10 december 2018 Welkom en succes. Focus nu maar op jezelf...en wie weet wat dat nog oplevert op termijn. In ieder geval voor jou een gezonder leven! Hansworst reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pippin Geplaatst 11 december 2018 Rapport Share Geplaatst 11 december 2018 Welkom hansworst! Herkenbaar patroon hoor, steeds meer drinken. Goed dat je er voor kiest dit te doorbreken. Mijn partner drinkt ook meer dan goed voor hem is. Ziet het zelf niet als probleem. Is er ook niet vervelend door. Voor mij zit er inmiddels een week op. Voel me goed en helder. Ik gun jou, mezelf en alle anderen hier op het forum een echt leven. Emoties horen erbij, daar heeft iedereen mee te maken. Of je nou drinkt of niet. Het hoort bij het leven. Gevoelens verdoven met drank levert niets op. Ga ervoor meid...SUCCES! Hansworst reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hansworst Geplaatst 11 december 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 december 2018 Ja dat klopt Ik moet de gevoelens onder ogen gaan zien en niet verdoven. Dat schiet niet op. Ik heb nu 10 dagen niet gedronken en het valt me eigenlijk best mee. Ik had alleen verwacht dat ik me sneller beter zou voelen. Ben nog zo moe en duf. Net of ik continu een kater heb Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 11 december 2018 Rapport Share Geplaatst 11 december 2018 Ja dat valt tegen hè hoe lang het duurt om de schade in te halen. Lekker vroeg naar bed. Komt vanzelf in orde. Hansworst reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden