Spring naar bijdragen

Wo 5 dec 2018


bumperjim

Aanbevolen berichten

5 minuten geleden zei oostwestmijbest:

 Eerste keer dat ik het even moeilijk heb. Het helpt me om het van me af te schrijven merk ik.

Hoi oostwest ,dit noemen ze craving of in plat Hollands drankzucht en ik heb geleerd via de Jellinek dat dat 20 minuten duurt en ik heb dat zo heftig gehad in de periode dat ik net Coldturky gestopt was en de noodlijn van de AA heb gebeld die 24/7 beschikbaar is en krijg je iemand aan de lijn waar je alleen de voornaam te horen krijgt dat zijn de echte ervarings-deskundige op dat gebied , moet er wel bij zeggen dat dat toen niet slim van mij was zo te stoppen en een keer was ik er net zo erg aan toe dat ik een detox kreeg en zo leer ik er weer van op mijn manier . (hopelijk heb je hier iets aan) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt @MarQ Ik zat er bijna al op te wachten dat het me een keer zou overvallen. Duurde nog lang. Fijn dat je me even laat weten dat het ongeveer 20 minuten duurt. Dat schept moed al moet ik alle seconden aftellen als afleiding. Die noodlijn kende ik nog niet. Die ga ik eens opzoeken. Je weet nooit wanneer het handig of nodig kan zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn dat jullie meeleven en meedenken. 

Dillema dat ik jullie voor wil leggen. Ben binnenkort jarig. Afgelopen jaar geloof 7 flessen sterke drank gekregen. Verwacht ik dit jaar weer. Maar ik wil ze natuurlijk niet. Thuis afgesproken, aanpakken, dankjewel zeggen en inleveren bij mijn vrouw. Dan maar op marktplaats zetten of wat doe je er mee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed dat je dat vantevoren bedenkt. Ik deed het in het begin ook zo. Inleveren, in de kast met slot waarvan mijn man de sleutel heeft. En inderdaad...weggeven, verkopen. Desnoods weggieten. 

 Ik weet niet hoe open jij bent over je verslaving, anders zou je kunnen aankondigen dat je niet meer drinkt, en liever geen drank kado krijgt. Dan is het voor altijd opgelost;)

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oostwest, ik zou in de mail waarin je aankondigt wanneer je je verjaardag viert
iets erbij schrijven als: ik maak van 2019 een versoberjaar, stopjaar, gezonder gaan leven jaar of
iets wat bij jouw eigen woordkeuze past. Maar geen drank geven dus. Liever een (gezamenlijke)
(wellness) bon,  iets voor hobby, sporten, boeken, muziek, of wat dan ook. Maar als het initiatief van jou uitgaat
heb je weer een goede stap gezet in jouw  adb-proces. Je hoeft heus niet meteen over verslaving te praten als
je daar nog niet aan toe bent. Niemand vindt het gek als je een poos niet wilt drinken. stoptober is daar een mooi voorbeeld van.
Roken en drinken zijn steeds meer in het nieuws als zijnde slechte gewoonten/verslavingen.
Wat belangrijk is is dat jij nu al vooruit kijkt, en dan is een plan wel handig om op terug te vallen.
Flessen doorgeven lijkt mooi, maar wie weet zadel je daar ook een probleemdrinker mee op haha, er zijn er veel hoor, meer dan je denkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@lady jane

Hele goede. Ik heb toevallig zojuist een app er uit gedaan in de familie groep, dat ik liever een cadeautje heb zonder alcohol in verband met goede voornemens voor 2019. Ben toch eind december jarig dus dat leek me een goede smoes. Scheelt alweer een paar flessen. Ik ben het met je eens. Doorgeven moet je ook mee oppassen. Ik ken maar weinig mensen die wel drinken maar geen probleemdrinker zijn of uiteindelijk worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...