Spring naar bijdragen

Dinsdag 20-11-2018


Lars

Aanbevolen berichten

Goedemorgen!  Ik dacht even wat heb ik gedaan met die hond. Ik werk fulltime, maar man niet en mijn twee dochters kunnen elke tussen de middag uitlaten. En deze tweedehands zou wel alleen kunnen zijn, maar piept al als ik ga plassen. Dus was even in paniek. 

Nu weer onder controle.... benchtraining gaat goed. Ik ben deze week thuis. En voor volgende week maandag en dinsdag heb ik een oppas geregeld. En daarna.... zien we weer. En inmiddels is plassen geen probleem meer, 

Er is van het asiel hier ook een dagopvang waar ik hem eventueel overdag naar toe kan brengen. Kan ie lekker spelen en kan ik hem ‘s avonds ophalen, mocht ie de uurtjes alleen niet trekken. Maar hij leert snel. Wil het heel graag goed doen en heeft alleen geen idee nog wat dat is. 

Ik heb de hond via een stichting. Hij stond op ‘verhuisdieren.nl’ 5,5 kilo, ongeveer 2 jaar. Komt uit het buitenland. Dat heeft voor ons als voordeel dat ie al zindelijk is en de nacht doorslaapt! Bovendien al gechipt, gecastreerd en Europees paspoort. Nadeel is dat je veel moet ‘af-leren’. Onze vorige tweedehands hebben we toch nog veel kunnen bij-en afleren. En ik ga gewoon met deze op cursus. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

-langverhaal, maar dan ben ik het maar kwijt;-) volgens mijn vader heet ik Kullikasi, maar dat is in het echt niet zo. Het is pijnlijk. En verdrietig. De hond helpt me zeer om in het nu te zijn. Dat merk ik. Bovendien is ie vrolijk!!! Buiten wandelen met hond is toch anders dan zonder. 

Het is een situatie met mijn ouders waar ik nu even rouw voel. Het definitieve einde van een periode waarin zij voor mij zorgden. Ook mijn moeder is de kluts kwijt. Begrijpelijk, 

ik merk dat ik mezelf toesta om hier nu mee bezig te zijn. Voor mezelf, voor mijn ouders. Ik voel wat er gebeurt, ben verdrietig en ga geen grens over geloof ik. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1122248.jpg            Afbeeldingsresultaat voor douwe egberts moccamaster    Afbeeldingsresultaat voor coca cola zero cafeïnevrij    

     Afbeeldingsresultaat voor glazen fles water             Gerelateerde afbeelding              Gerelateerde afbeelding

Onze hond is er ook eentje vanuit het buitenland. 
Was een zwervertje en heeft daar een paar maanden in het asiel gezeten.. 
Niet zindelijk en dacht dat de tafels hondenhokken waren waar je gezellig op kon springen... 
Dat op tafels springen heeft echt makkelijk kunnen afleren en zindelijk was ze in een paar dagen... 
Ik dank onze liever heer nog elke dag dat hij haar op ons pad heeft gezet... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Lars:

JA daar is Yvonne! Zonder koffie.... 

Heel gek, ik klikte alleen maar op 'enter' en toen stond mijn bericht er al, uiteraard zonder koffie... gek. 

Ja Lika, ik kan me indenken dat het verdrietig is afscheid te moeten nemen van jouw ouders zoals ze waren. 
Dat is toch een vorm van rouwen, heel normaal en heel moeilijk, want zij zijn er nog. 
En wat heerlijk dat je dan zo'n maatje hebt dat jou met beide benen in het hier en nu kan zetten en 
waar je zo verschrikkelijk van zult gaan genieten... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

gelukkig maar Raps, stel je voor dat het tegenviel
en je dan nog jaaaaaren er elke dag tegenaan moet kijken.

Lars sauna is voor mij altijd goed. Een verkoudheid wordt er door versneld,
dus het lijkt even fors erger te worden, maar meestal knap ik nog dezelfde dag op.
Aan de andere kant denk ik daar ook wel eens wat op te lopen, want de porien staan open
en er loopt van alles rond daar ook, maar ik moet natuurlijk voor een goede basisconditie zorgen,
en die heb ik gelukkig wel, dus echt ziek ben ik zelden. En in tegenstelling tot "vroeger" ook geen hoofdpijn
start van de dagen meer;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moghu mensen,

Lika hoe is het nu met je vader? Gaat het weer wat beter?

W.b. de hond. Je weet niet wat het diertje mee gemaakt heeft hé. Je kan pas zeggen hoe hij is na zo'n dag of 14. Dan worden ze meestal zichzelf. Weinig of geen aandacht geven bij neg. gedrag want aandacht is aandacht. 'T is wat Kohtje ook zegt, nieuw gedrag aan leren. Veel complimenten geven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zijn mensen die liever dieren dan mensen hebben. Ik dacht er ook zo een te zijn. Maar ik ben er voor mezelf nu achter dat ik echt niet
zonder mensen kan maar dat dieren dát aanvullen wat ik in mensen niet kan bereiken of niet begrijp.. dan l** ik m'n frustraties van me af
tegen m'n honden die dan tegen me aan komen zitten en daarmee aangeven dat ze het met me eens zijn.. dat maak ik er dan van. Kan ook
zijn dat ze willen zeggen: 'hou op met dat gemiep en neem ons mee naar buiten'..  Hoe dan ook, ze trekken m'n aandacht naar zich toe en
daarmee weer de ruststand in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...