Spring naar bijdragen

Woensdag 14 november 2018


Lars

Aanbevolen berichten

De specificatie zat bij de eindafrekening.
De gasmeterstand heb ik uiteraard zelf doorgegeven, 200 kuub meer dus, van ongeveer 1400 naar 1600.

1600 kuub is volgens een schema van het nibud wel gemiddeld voor een 2 persoons huishouden en een hoek woning.

44? Dan woon je alleen in een flat neem ik aan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik moest voor die flat die we nu  net verkocht hebben €327,- bijbetalen maar daar is wel een verklaring voor. Zelf woonde en werkte ik daar
al een paar jaar niet meer en alleen de verwarming verbruikte nog wat in koudere tijden, maar afgelopen jaar heeft mijn broer daar een
tijd gezeten door de week i.v.m. z'n (tijdelijke) woon-werk afstand, dus meer douchen, koken en verwarmen.
Daarvóór, dus toen ik daar nog wel woonde/werkte ben ik een keer fors in verbruik gedaald omdat bij een doormeting bleek
dat er (waarschijnlijk) al jarenlang een verborgen lek had gezeten boven een verlaagd plafonnetje in de toiletruimte. Dat lek zat net onder een luchtafvoer, dus nooit wat geroken. :wacko:
Al met al scheelde me dat toch een kleine €100,- per jaar..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ook even zitten puzzelen op de specificatie van mijn laatste energienota. Die was van augustus dit jaar. Stijging gasverbruik bij mij ca. 2,5%. Ik verwarm mijn huis met gas en kook ermee. Variaties zijn vooral te verklaren uit strenge of zachtere winters en in mijn geval ook vaker thuis zitten na mij pensioen, plus de behoefte aan een hogere kamertemperatuur die ik bij mezelf gekonstateerd heb en waar ik me niet tegen verzet. De kosten per maand zijn niet zo hoog dat ik me daar druk over maak. 

De verhoging van mijn termijnbedrag voor het komende jaar wordt voor een belangrijk deel veroorzaakt door een toename van ca. 11% van de verwachte gasprijs per kuub. Dat zal het gevolg zijn van een politiek beleid om overgang van gas naar electriciteit te stimuleren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De stijging van het gasverbruik kan ik alleen verklaren doordat de temperatuur iets hoger wordt gehouden dan voorgaande jaren.
Mijn vrouw heeft minder last van de hitte in haar lichaam en daardoor kon de thermostaat een graadje hoger.

Nadeel zijn de hogere kosten, voordeel is dat mijn vingers en tenen niet meer blauw zijn. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

30 minuten geleden zei Asterix:

De stijging van het gasverbruik kan ik alleen verklaren doordat de temperatuur iets hoger wordt gehouden dan voorgaande jaren.
Mijn vrouw heeft minder last van de hitte in haar lichaam en daardoor kon de thermostaat een graadje hoger.

Nadeel zijn de hogere kosten, voordeel is dat mijn vingers en tenen niet meer blauw zijn. ;)

Ha, ja.. de vis wordt duur betaald.
Het zijn dure graadjes tegenwoordig.. :D;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Asterix, in mn uppie op een beneden appartement, vorige rekening 258 kuub verbruikt,
de volgende jaarafrekening is pas in februari zag ik dus ik weet niet of het hoger gaat worden.
Kook en verwarm op gas, en sinds dochter het huis uit is, komt de temp. niet meer boven de 20 graden,
behalve als zij hier logeert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...