Lars Geplaatst 14 november 2018 Rapport Share Geplaatst 14 november 2018 Goedemorgen dames en heren. Revalidatiedagje vandaag. Trots op ons gezin of wat ons gezin was dan afgesproken dat we met elkaar sinterklaas vieren dus ook met ex en haar partner. Voor de kinderen fijner om het in 1 keer te doen blij dat het zo weer kan Dagpact: Lars rapilos, nancy en Bob reageerden hierop 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 14 november 2018 Rapport Share Geplaatst 14 november 2018 Goeiemorgen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 14 november 2018 Rapport Share Geplaatst 14 november 2018 Goeie morgen en zoef, weg. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 14 november 2018 Rapport Share Geplaatst 14 november 2018 Goedemorgen allemaal, Fijn Lars, dat dat weer zo kan he Wie had dat ooit gedacht he Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 14 november 2018 Rapport Share Geplaatst 14 november 2018 Weer belachelijk vroeg op, maar ja. ze komen ook wee vroeg voor de badkamer Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 14 november 2018 Rapport Share Geplaatst 14 november 2018 goeiemorgen frummers. Mooi fietsweer weer op de woensdagmorgen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 14 november 2018 Rapport Share Geplaatst 14 november 2018 Goedemorgen ieder. Lika, oei.. sterkte. Nog blauwe plekken aan overgehouden of erger? Lady jane, voorzichtig met opstappen alsjeblieft. En komen ze nu wel echt vroeg, rapilos? En Lars uiteindelijk vrede in de tent, zo te zien. Fijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Asterix Geplaatst 14 november 2018 Rapport Share Geplaatst 14 november 2018 Goeiemorruguh, Ik dacht dat de airco zoveel had verbruikt omdat de energierekening zo hoog was. Maar er is 200 kuub meer gas opgestookt, raar... Hebben jullie meer gas verbruikt dan vorig jaar? Mag €300 bijbetalen... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 14 november 2018 Rapport Share Geplaatst 14 november 2018 dat moet fout zijn Asterix, informeer even bij buren? Ik kreeg gewoon geld terug en betaal slechts 44,= voor gas + electrisch. Via je leverancier kun je ook een specificatie oproepen als je een van hun laatste berichten opzoekt in je mail, dan zie je het zo denk ik. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Asterix Geplaatst 14 november 2018 Rapport Share Geplaatst 14 november 2018 De specificatie zat bij de eindafrekening. De gasmeterstand heb ik uiteraard zelf doorgegeven, 200 kuub meer dus, van ongeveer 1400 naar 1600. 1600 kuub is volgens een schema van het nibud wel gemiddeld voor een 2 persoons huishouden en een hoek woning. 44? Dan woon je alleen in een flat neem ik aan? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 14 november 2018 Rapport Share Geplaatst 14 november 2018 Mooi Lars! Ik spring op mijn fietske naar de sportschool...yeah Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 14 november 2018 Rapport Share Geplaatst 14 november 2018 Ik moest voor die flat die we nu net verkocht hebben €327,- bijbetalen maar daar is wel een verklaring voor. Zelf woonde en werkte ik daar al een paar jaar niet meer en alleen de verwarming verbruikte nog wat in koudere tijden, maar afgelopen jaar heeft mijn broer daar een tijd gezeten door de week i.v.m. z'n (tijdelijke) woon-werk afstand, dus meer douchen, koken en verwarmen. Daarvóór, dus toen ik daar nog wel woonde/werkte ben ik een keer fors in verbruik gedaald omdat bij een doormeting bleek dat er (waarschijnlijk) al jarenlang een verborgen lek had gezeten boven een verlaagd plafonnetje in de toiletruimte. Dat lek zat net onder een luchtafvoer, dus nooit wat geroken. Al met al scheelde me dat toch een kleine €100,- per jaar.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 14 november 2018 Rapport Share Geplaatst 14 november 2018 10 minuten geleden zei kruidenthee67: Ik spring op mijn fietske naar de sportschool...yeah Op m'n fietske springen (en dan ook nog fietsen natuurlijk) is voor mij al sportschool, haha.. Ook jij voorzichtig springen, hè? kruidenthee67 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 14 november 2018 Rapport Share Geplaatst 14 november 2018 Ik heb ook even zitten puzzelen op de specificatie van mijn laatste energienota. Die was van augustus dit jaar. Stijging gasverbruik bij mij ca. 2,5%. Ik verwarm mijn huis met gas en kook ermee. Variaties zijn vooral te verklaren uit strenge of zachtere winters en in mijn geval ook vaker thuis zitten na mij pensioen, plus de behoefte aan een hogere kamertemperatuur die ik bij mezelf gekonstateerd heb en waar ik me niet tegen verzet. De kosten per maand zijn niet zo hoog dat ik me daar druk over maak. De verhoging van mijn termijnbedrag voor het komende jaar wordt voor een belangrijk deel veroorzaakt door een toename van ca. 11% van de verwachte gasprijs per kuub. Dat zal het gevolg zijn van een politiek beleid om overgang van gas naar electriciteit te stimuleren. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Asterix Geplaatst 14 november 2018 Rapport Share Geplaatst 14 november 2018 De stijging van het gasverbruik kan ik alleen verklaren doordat de temperatuur iets hoger wordt gehouden dan voorgaande jaren. Mijn vrouw heeft minder last van de hitte in haar lichaam en daardoor kon de thermostaat een graadje hoger. Nadeel zijn de hogere kosten, voordeel is dat mijn vingers en tenen niet meer blauw zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 14 november 2018 Rapport Share Geplaatst 14 november 2018 Goedemorgen frummers, Heb een gat in de dag geslapen ... pfff. Eerst maar een bakje... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 14 november 2018 Rapport Share Geplaatst 14 november 2018 30 minuten geleden zei Asterix: De stijging van het gasverbruik kan ik alleen verklaren doordat de temperatuur iets hoger wordt gehouden dan voorgaande jaren. Mijn vrouw heeft minder last van de hitte in haar lichaam en daardoor kon de thermostaat een graadje hoger. Nadeel zijn de hogere kosten, voordeel is dat mijn vingers en tenen niet meer blauw zijn. Ha, ja.. de vis wordt duur betaald. Het zijn dure graadjes tegenwoordig.. Asterix reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tatum Geplaatst 14 november 2018 Rapport Share Geplaatst 14 november 2018 Goedemorgen.....bijna het pact vergeten. Wel heerlijk geslapen. * Antabus ingenomen * Dagpact: Lars Tatum Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Asterix Geplaatst 14 november 2018 Rapport Share Geplaatst 14 november 2018 45 minuten geleden zei Kohtje: Het zijn dure graadjes tegenwoordig.. Dit heb ik heel lang geleden eens op de markt op een bordje bij een viskraam zien staan. "Vandaag, verse schol. Zonder graad! " Nietmeer reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 14 november 2018 Rapport Share Geplaatst 14 november 2018 Zal dan spotgoedkoop geweest zijn. Willen ze er wat aan verdienen dan zullen ze die schol weer snel hebben moeten upgraden.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 14 november 2018 Rapport Share Geplaatst 14 november 2018 Ok, weer genoeg getaalgrapt. Nu weer verder met niet-drinken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 14 november 2018 Rapport Share Geplaatst 14 november 2018 Ja Asterix, in mn uppie op een beneden appartement, vorige rekening 258 kuub verbruikt, de volgende jaarafrekening is pas in februari zag ik dus ik weet niet of het hoger gaat worden. Kook en verwarm op gas, en sinds dochter het huis uit is, komt de temp. niet meer boven de 20 graden, behalve als zij hier logeert. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Asterix Geplaatst 14 november 2018 Rapport Share Geplaatst 14 november 2018 @lady jane Dan kan ik me dat lage verbruik goed voorstellen. Mijn ouders wonen ook in een appartement, die hoeven vaak de verwarming niet eens aan te doen. Wij koken ook op gas, 1700 m³ dit jaar opgefikt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 14 november 2018 Rapport Share Geplaatst 14 november 2018 nou ik doe veel met mijn elctr. Actifry pan dus wie weet is mijn electr.verbruik wel giga gestegen haha. We gaan het zien. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 14 november 2018 Rapport Share Geplaatst 14 november 2018 Als die iemand hier nog regelmatig schrijft zou je het kunnen vragen. Anders weet ik het ook niet zo. Misschien via 'bijdragen zoeken' als je op iemands avatar klikt? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden