Lars Geplaatst 8 november 2018 Rapport Share Geplaatst 8 november 2018 Inderdaad zeg het ging wel heel veel over de griepprik vandaag Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 9 november 2018 Rapport Share Geplaatst 9 november 2018 Doen wat werkt voor jou. Daar hoef je je niet voor te verantwoorden Ik 'meld' me elke ochtend. En soms klets ik wat..dat werkt voor mij. Zoveel mensen....Zoveel manieren.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 9 november 2018 Rapport Share Geplaatst 9 november 2018 Ditjes, datjes & dagdraad Dagelijkse wederwaardigheden, beslommeringen, successen en steun. Van alles wat, dus óók voor alcoholproblemen, Sober. Maar dan moet er wel iemand over beginnen. Dat kon je gisteren/eergisteren zien. Waarom zou je daar niet over durven beginnen? Je zegt dat je het gevoel had dat dat niet kon? Waar komt dat gevoel vandaan dan? Het 'gekeuvel' over van alles en nog wat houdt in elk geval de dagdraad 'open'. Of moet ik zeggen 'hield'. Want het lijkt of er een soort vloek is uitgesproken over 'keuvelen' waardoor de dagdraad steeds dooier wordt. In een geval van acute nood is er vaak niemand meer die direct of vrij snel reageert. Een levendige dagdraad zorgde in het verleden voor een bijna 24-uurs 'bezetting'. Zelfs midden in de nacht werden nood- en eenzaamheidskreten 'gehoord'. Menigeen, ook ik, heeft steun ondervonden van de mensen op de dag(en nacht)draad door 'in te breken' in soms ontzettend flauwe conversaties maar als de nood hoog was, was steun nabij. Jammer dat er niet méér gekeuveld wordt. Gekeuvel betekent aanwezigheid van mensen. En hier op dit forum zijn dat allemaal mensen die net als ik, weten wat het is om met alcohol te worstelen.. ik kan ze nog wel eens nodig hebben. En ik hoop, lieve Sober, dat als het echt nodig is, dat je dan wel inbreekt, en ik hoop nóg meer dat er dan nog iets is om in in te breken. kruidenthee67 en Rupsjenooitgenoeg reageerden hierop 1 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 14 november 2018 Rapport Share Geplaatst 14 november 2018 Dat doe je goed Sober...voor jezelf zorgen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 14 november 2018 Rapport Share Geplaatst 14 november 2018 Sober, vertel eens wat meer over die online meetings. Waar gaan die van uit en zijn ze Nederlandstalig of Engelstalig? Ik ken alleen online meetings van NA maar die zijn (of waren) Engelstalig. Ik ken enkele mensen die niet naar live-meetings willen/durven gaan maar dan zou ik ze zo'n online meeting kunnen aanraden. Engelstalig is voor twee van hen echter te moeilijk.. vandaar mijn vraag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 14 november 2018 Rapport Share Geplaatst 14 november 2018 Mooi inzicht Sober...het is inderdaad een proces waar je inzit...geen quick fix. Pas later in het proces kon ik ook zien dat de terugvallen blijkbaar 'erbij hoorden' (gevaarlijke uitspraak, I know). Dat ik toch die quick fix koos...en mijn problemen niet onder ogen wilde zien. Dat wel doen, hoe raar ook is voor jezelf zorgen. Jezelf serieus nemen, zelfrespect hebben..ontwikkelen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 14 november 2018 Rapport Share Geplaatst 14 november 2018 Op 11/9/2018 om 13:22 zei Kohtje: Ditjes, datjes & dagdraad Dagelijkse wederwaardigheden, beslommeringen, successen en steun. Van alles wat, dus óók voor alcoholproblemen, Sober. Maar dan moet er wel iemand over beginnen. Dat kon je gisteren/eergisteren zien. Waarom zou je daar niet over durven beginnen? Je zegt dat je het gevoel had dat dat niet kon? Waar komt dat gevoel vandaan dan? Het 'gekeuvel' over van alles en nog wat houdt in elk geval de dagdraad 'open'. Of moet ik zeggen 'hield'. Want het lijkt of er een soort vloek is uitgesproken over 'keuvelen' waardoor de dagdraad steeds dooier wordt. In een geval van acute nood is er vaak niemand meer die direct of vrij snel reageert. Een levendige dagdraad zorgde in het verleden voor een bijna 24-uurs 'bezetting'. Zelfs midden in de nacht werden nood- en eenzaamheidskreten 'gehoord'. Menigeen, ook ik, heeft steun ondervonden van de mensen op de dag(en nacht)draad door 'in te breken' in soms ontzettend flauwe conversaties maar als de nood hoog was, was steun nabij. Jammer dat er niet méér gekeuveld wordt. Gekeuvel betekent aanwezigheid van mensen. En hier op dit forum zijn dat allemaal mensen die net als ik, weten wat het is om met alcohol te worstelen.. ik kan ze nog wel eens nodig hebben. En ik hoop, lieve Sober, dat als het echt nodig is, dat je dan wel inbreekt, en ik hoop nóg meer dat er dan nog iets is om in in te breken. Dit is wel belangrijk wat je schrijft @Kohtje zo had ik het nog niet bekeken. Dan zal ik me ook eens vaker op de dagdraad laten zien. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 14 november 2018 Rapport Share Geplaatst 14 november 2018 Nou, in elk geval hartelijk bedankt voor je antwoord, Sober. Ik kan die mensen hier in elk geval op wijzen en dan moeten ze zelf maar uitmaken wat ze er mee doen. Maar nogmaals, dank je wel. En ik hoop voor jou dat je aan deze manier van "erbij zijn" wat gaat hebben als het nodig mocht zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 15 november 2018 Rapport Share Geplaatst 15 november 2018 Een mens is nooit te oud om te leren. Als de bereidwilligheid en eerlijkheid er maar is. Je klinkt vastbesloten. Houwen zo.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lars Geplaatst 16 november 2018 Rapport Share Geplaatst 16 november 2018 Ik kan niet door scrollen er staat niets onder Kohtje reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 16 november 2018 Rapport Share Geplaatst 16 november 2018 En lachen is gezond Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 16 november 2018 Rapport Share Geplaatst 16 november 2018 Mits je je niet dood lacht.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 16 november 2018 Rapport Share Geplaatst 16 november 2018 Kom je ook Voice kijken? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 23 november 2018 Rapport Share Geplaatst 23 november 2018 Ik heb de dagdraad gelezen en begrijp niet goed wat er aan de hand is. Ik hoop dat je het kunt laten gaan en dat vervelende berichten je niet meer bereiken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rupsjenooitgenoeg Geplaatst 24 november 2018 Rapport Share Geplaatst 24 november 2018 Goed geregeld! Komt vast goed! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rupsjenooitgenoeg Geplaatst 25 november 2018 Rapport Share Geplaatst 25 november 2018 Succes vandaag! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
reboot Geplaatst 25 november 2018 Rapport Share Geplaatst 25 november 2018 Sterkte, sober Het zal morgen een lange dag worden, Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Patries Geplaatst 25 november 2018 Rapport Share Geplaatst 25 november 2018 Dat moet leeg voelen Sober, zonder je trouwe viervoeter! Heel veel sterkte met alles.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Patries Geplaatst 26 november 2018 Rapport Share Geplaatst 26 november 2018 Ja, dat is ook veel beter voor het beestje Sober, dieren voelen alles aan he, ze kunnen dan helemaal in de stres raken. Ben je de nacht goed doorgekomen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rupsjenooitgenoeg Geplaatst 26 november 2018 Rapport Share Geplaatst 26 november 2018 Wens je een goede dag vandaag! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 26 november 2018 Rapport Share Geplaatst 26 november 2018 Heel veel sterkte en kalmte de komende tijd, Sober. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rupsjenooitgenoeg Geplaatst 26 november 2018 Rapport Share Geplaatst 26 november 2018 Heel veel succes morgen en daarna! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 28 november 2018 Rapport Share Geplaatst 28 november 2018 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Clean66 Geplaatst 4 december 2018 Rapport Share Geplaatst 4 december 2018 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Extranaut Geplaatst 4 december 2018 Rapport Share Geplaatst 4 december 2018 Die denkmomenten zijn heel normaal. Gisteren wandelde ik voorbij iemand die een jointje rookte, de geur was zo uitnodigend dat ik bijna was gaan kopen. Maar door mijn nieuwe hobby en gemeenschap geef ik nu daar liever mijn geld uit. Roesmiddelen werken maar even, maar in iets investeren is blijvend. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden