Spring naar bijdragen
Forum Verslavingdebaas
Sandro

Het ADB conditie/sport topic

Aanbevolen berichten

Op 21-12-2019 om 20:58 zei Waldorff:

Kleine 25 km gemiddeld. Dinsdag meestal een tempo loop van 5 km, donderdag een interval van ongeveer 7,5 km en zondag loop ik of een wedstrijd of een lange duurloop.

Ik train nu richting de midwintermarathon van begin februari. Nu vakantie (en in januari druk) dus de komende twee weken flink trainen. Zou mooi zijn als ik 25 km per week haal. Dat is wel het doel. 

Sinds begin september loop ik elke week hard. Dat is voor mijn doen al best een lange periode. Meestal val ik begin december weer helemaal terug nadat ik de zevenheuvelenloop heb gelopen, maar deze keer pak ik juist door.

bewerkt door Sandro

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik dans intensief en probeer 1 keer in de week naar de sportschool te gaan wat nooit lukt. 
Misschien dat deze topic gaat helpen met iets meer discipline. 
In de sportschool doe ik waar ik zin in heb. Er is een fijne massagestoel en ik ga dan onder de zonnenbank. 

Ik doe alles lopend, in een flink tempo. 
Sporten helpt wel echt om alcoholvrij te blijven! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Net weer hardgelopen met hond. 
Ik krijg langzaam de overtuiging dat 2-3 keer per week sporten voor 90% je levensgeluk bepaalt. Als je dat maar doet dan heb je verder maar weinig nodig om gelukkig te zijn. Wel de gezondheid om te kùnnen sporten natuurlijk. Maar verder, nope, en al helemaal geen alcohol :) 

Mn dochter (17) merkt nu ook dat sporten goed doet. Had vroeger de pest aan hardlopen, nu niet meer. Nu mn vrouw een keer meekrijgen maar dat is echt een challenge. 

bewerkt door bumperjim

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hardlopen lijkt me stiekem het mooiste wat er is. Helaas niets voor mij. Ivm voet en kniepijnen en vaak struikelen. (til mijn voeten niet genoeg op)

Maar vandaag niet gezwommen. Was mijn beste keuze voor vandaag. Maar morgen ga ik weer! Het doet iets dat sporten ja. Nooit gedacht dat ik het echt zou geloven, maar het is zo.

Als ik me prut en moe voel en ik ga zwemmen, kom ik heel anders het zwembad uit. Altijd beter dan het was. Altijd.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Geen bom. Hier niet in ieder geval. Gewoon een stuk rustiger zolang ik regelmatig hol. Mentaal, maar ook fysiek. Rusthartslag van 50 weer, in plaats van 90, soms nog hoger... 

Die bom wel een keer gehad, maar dat waa toen ik ver over mijn grenzen ging. Das niet het effect wat "gewoon hollen" heeft, das iets anders. 

Dus gaan we weer, ondanks regen en wind. Niet omdat ik nu zon zin heb, maar omdat ik weet dat het eenmaal onderweg wel lekker is.

En voor mij zo ongelooflijk belangrijk. 

Rustig duurloopje op lage hartslag. Streven 90 minuten nonstop. Afstand irrelevant. Ziet er niet uit, werkt wel. Vorige keer 80 minuten, nu 90. Rustig door. 

bewerkt door Jopie

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hey, wat leuk een sport-topic

Tot 3wkn terug zou ik hier nooit op geklikt hebben, maar ik ben inmiddels 41 en vond dat het nu toch echt wel verstandig was om wat te gaan doen. Dus .. sportschool gaan zoeken en er 1 gevonden die ook ‘gezellig’ aanvoelt in de buurt van mijn werk, zodat ik vanuit het werk via een uurtje sporten naar huis kan gaan.
Het bevalt goed! Ook de yoga op zaterdagochtend is fijn, daar sluit ik morgen voor de tweede keer aan.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik sta ook , sinds het gestopt zijn een keer of 5 a 6 per week op de crosstrainer. Ik moet mezelf soms er op slepen,  maar ik kom er altijd voldaan af. Voorheen nooit een sport lang volgehouden 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Eerste mijlpaal terug weer bereikt: 2 uur aaneen hollen zonder stop. 

Het duurt even, en echt, dat bewuste "trainen" om hier te komen is zeker mijn hobby niet, maar dan heb je wel weer iets: hollen dat geen pijn doet, maar gewoon lekker is. "ah, dat paadje lijkt me leuk" "he, dat lusje ook nog even meenemen" en hoppaaa

En dan komt t zonder zorgen "zwerven" ook weer. Kom je weer op plekken waar niemand komt, waar je zelf met auto, fiets of hoe dan ook niet komt. 

Om zonder gedoe te kunnen doen wat ik wil moet die 2 uur weer naar 4 uur. Tempo ondergeschikt, dat komt wel. Het gaat om de oude voetjes

bewerkt door Jopie

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Jopie:

[...] Kom je weer op plekken waar niemand komt, waar je zelf met auto, fiets of hoe dan ook niet komt. [...]

niet bang voor wilde zwijnen, wolven en dat soort dingen? beren op je weg?

bewerkt door Kohtje

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei bumperjim:

Poeh hee 2 uur :) 

2 uur wandelen zou minder indrukwekkend klinken, he? Toch ligt t heel dicht bij elkaar en is t zeker geen mentaal fysieke prestatie van mijzelf. Wel van mijn voeten en tenen. Daar liep t bij mij aldoor op stuk, vandaar nu dus extra aandacht voor het uitbreiden van de "tijd op mijn voeten". Rustig aan meer. Heel blij hiermee. Dit biedt perspectief en ik dacht echt dat t "over" was. 

bewerkt door Jopie

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Kohtje:

niet bang voor wilde zwijnen, wolven en dat soort dingen? beren op je weg?

Nee kohtje. Als ik hol ben ik alles op dat gebied kwijt. Geen beren en leeuwen op de weg. 

Wel hindernissen soms, maar daar word ik niet bang van: die doe ik, vind een oplossing, of ik doe t niet. 

Al moet ik zeggen dat "rivercrossings" in mijn hoofd nog wel een dingetje zijn. De eerste, megatrots op, was een 2 cm diep stroompje van 4 meter breed over het blokkenpad, maar ze bestaan waar je heup-, soms middeldiep door snelstromende rivieren moet, of balancerend en springend van rotsblok naar rotsblok, terwijl t onder je raast.....   Dat is nog zo eentje die ik zou willen overwinnen en mee "onderweg" ben. We zullen t zien. Tot die tijd check ik bij iedere tocht of ze er wel echt niet (zeker niet) inzitten. 

bewerkt door Jopie

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

De 2,5 uur aaneen op lage hartslag in the pocket.

Mooi hoe bij die lange rustige duurloop alles terugkomt wat ook in het gewone leven speelt: rustig aan, ook al wil je van nature sneller, rustig doorgaan, ook al komt de verveling echt langs, luisteren naar je lichaam, dat ene schreeuwende pijntje is om je te verleiden, dat  andere stille moet je juist verdraaid serieus nemen, ook dat eerste stuk wéér helemaal doorlópen, ook al zit de zichtbare verbetering pas in het laatste stuk........... het was warm, in de zon. Gewoon echt warm. 

@Sandro is ie gelukt? ik hoop het zo voor je!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Jopie:

De 2,5 uur aaneen op lage hartslag in the pocket.

Mooi hoe bij die lange rustige duurloop alles terugkomt wat ook in het gewone leven speelt: rustig aan, ook al wil je van nature sneller, rustig doorgaan, ook al komt de verveling echt langs, luisteren naar je lichaam, dat ene schreeuwende pijntje is om je te verleiden, dat  andere stille moet je juist verdraaid serieus nemen, ook dat eerste stuk wéér helemaal doorlópen, ook al zit de zichtbare verbetering pas in het laatste stuk........... het was warm, in de zon. Gewoon echt warm. 

@Sandro is ie gelukt? ik hoop het zo voor je!

Grappig ik ben juist bezig met het tegengestelde: korter en sneller, ivm de hond natuurlijk. Na zoveel jaar een km of 10 te hebben gelopen, doe ik zaterdag een wedstrijd over 4 km slechts maar dan moet het wel hard! Ik had helemaal geen snelheid meer maar het begint een beetje terug te komen, hoewel ik er gigantisch uitgelopen word door sommige atleten die 18 km/h halen... Als ik op 12-13 zit dan kachel ik al behoorlijk hard voor mijn doen ;) 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...