Spring naar bijdragen

Vrijdag 18 mei 2018


Lars

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allemaal, 

ik heb me eerst hier weer op het dagpact gezet. Ik weet, het is dubbelop, maar jullie weten de reden dat ik ook op het weekpact sta. Gister gelukkig geen moment trek ervaren na de slok verkeerd ( lees: echt) biertje. Foutje van de staf. Was zelfde merk. Weggegooid en verder water. Geen enkel probleem gehad. En ja, ik ben blij. Blij met de vakantie die zo heel bijzonder is met een soort grote familie, alles nuchter en helder, blij met mijn leven nu. Omdat ik kennelijk mensen irriteer of heb geirriteerd met mijn blije verhalen zal ik ze verder alleen op mijn eigen draad zetten en de dagdraad alleen lezen, en gebruiken voor reacties eventueel op medeforummers en aanmelden dagpact. En hooguit iets algemeens. Lijkt me beter. Wie zich stoort aan het feit dat ik deze grotendeels blije " verhalen" schreef en schrijf, raad ik dus aan mijn eigen draad gewoon over te slaan. ( slaat niet op rosee haar reactie hierboven trouwens hoor, ben blij dat zij blij is) 

@kruidenthee, heel fijne vakantie

@ leuk @lars, cadeau regelen voor je bijna jarige kleinkind. Verl voorpret! 

@Smaragd en @Antoinette, jullie speciaal extra sterkte en wijsheid gewenst.

ik vertrek zo direct met de " club" voor een , denk ik, herl leuke uitstap. 

Heb allemaal een mooie droge( of zo je wilt een adb dag)

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Lente:

[...] Omdat ik kennelijk mensen irriteer of heb geirriteerd met mijn blije verhalen zal ik ze verder alleen op mijn eigen draad zetten en de dagdraad alleen lezen, en gebruiken voor reacties eventueel op medeforummers en aanmelden dagpact. En hooguit iets algemeens. Lijkt me beter. [...]

Beter voor wie of wat, @Lente? :huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

Dit is dag 5 en het is vrijdag. Ik zie een tikkie op tegen het eerste droge weekend, merk ik. Er staan allemaal leuke dingen gepland, maar toch voelt het nu al als saai.

Ik lees en neem al jullie tips ter harte en vandaag ga ik het sowieso redden. En morgen is er weer een dag. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Deirdre:

[....] Ik zie een tikkie op tegen het eerste droge weekend, merk ik. Er staan allemaal leuke dingen gepland, maar toch voelt het nu al als saai.

Best spannend dus.
Leuke dingen zijn, als ze echt leuk zijn, ook leuk zonder drank. Leuker zelfs..
Als het "leuke" dingen zijn die je niet echt leuk vindt en alleen met drank op nog enigszins voor jezelf "leuk" kan maken, dan is het misschien
verstandiger om ze, vooral zo in de begintijd van het droog staan, te mijden.
Die vijf dagen heb je in elk geval. Maar je kunt daar zelf makkelijk tien dagen van maken (en meer natuurlijk) als je op élk moment dat je denkt
drank 'nodig' te hebben jezelf weet te overtuigen om het in elk geval op dat éne moment toch maar niet te doen. Al weet je je maar over dat ene
moment van dat ene glas heen te tillen, dan is dat alweer een 'gewonnen' moment. Dat kan vermoeiend zijn als die momenten zich kort na
elkaar voordoen, maar na een vermoeiende dag met misschien veel van die momenten is het goed rusten als je nuchter bent gebleven.

Fijn weekend alvast in elk geval. En hopelijk kun je dan maandag zeggen: 'dit is dag 8 en het is maandag.'

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Kohtje:

 als je op élk moment dat je denkt
drank 'nodig' te hebben jezelf weet te overtuigen om het in elk geval op dat éne moment toch maar niet te doen. Al weet je je maar over dat ene
moment van dat ene glas heen te tillen, dan is dat alweer een 'gewonnen' moment. 

Zo is het! 

Niet meer of minder.

Je kan t @Deirdre

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het voelt een beetje verkeerd om hier met mijn verhaal binnen te vallen zonder op anderen te kunnen reageren, maar ik heb het even nodig.
Er zijn opeens vrienden aan komen waaien en die hebben iets te vieren dus ze zitten nu op ons terras champagne te drinken en de meegebrachte flessen wijn staan ook al klaar.
Ik kan wel janken en heb me even teruggetrokken om hier m'n verhaal te doen.
Het zat erin natuurlijk dat dit een keer ging gebeuren, ik kan me niet eeuwig in mijn alcholvrije huis terugtrekken, maar dit valt wel erg plotseling op mijn dak.
Ik wil mezelf bij elkaar rapen, een lekker watertje met tuinkruiden maken en in een mooie karaf op tafel zetten.
En straks koken, proberen bij mezelf te blijven, niet van de stress toch die fles pakken...
Oh jee....
Ik zet me maar even op het dagpact:

Dagpact ;

Lars
Kohtje
Rapilos
IJsvogel
Lente
Spirit
Yana

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Yana:

[....]
Ik wil mezelf bij elkaar rapen, een lekker watertje met tuinkruiden maken en in een mooie karaf op tafel zetten.
[....]

DOEN!!! Jij viert tegenwoordig alcoholvrij. Maakt het anders en nóg specialer. Bewuster ook. Niet zo traditioneel, ouderwets, versuffend...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hou in gedachten dat je morgen fris op staat zie dat als een beloning en mocht je het moeilijk krijgen probeer dan hier te komen. Je kan het @Yana. @spirit kan me het voorstellen dat je al die koren je beroep noemt wat een gedoe steeds ga nou gewoon eens doen wat leuk vind het is je hobby niet je beroep 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spirit, nog maar pas schreef je dat je het beter leek helemaal met die koren te stoppen, doe dat dan ook.
Zoek idd nieuwe uitdagingen bij mensen die niet jouw drankverleden kennen, waar voor jou de spek niet op de kat wordt gebonden
en waar mensen dus ook niet herinnerd worden aan jouw dronken gedrag, want dat lees ik niet bij jou; dat je je ook in hen verplaatst.

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

schaamte dient geen doel hierbij,

ik  bedoel meer van:
als jij stomdronken dingen hebt gezegd en gedaan, is dat bij jou niet echt blijven hangen

zij hebben dingen op hun netvlies nog misschien en in hun geheugen,
(waardoor het misschien moeilijk zal zijn je nog te respecteren of te vertrouwen)

en jij schrijft dat mensen je dingen blijven nadragen, alsof zij kwaadwillend zijn ofzo
misschien heb je ze gekwetst, in verlegenheid gebracht enz
maar vooral; gun jezelf een echt nieuwe start, zonder schuld/schaamte/verleden

Wat Lars schrijft; ga echt genieten; je nuttig maken met vrijw.werk dat die nieuwe start biedt; er is zoveel
hierin wat je jezelf weer een nuttig en goed gevoel kan geven. En waarbij je niet wordt getriggerd met drank.
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@spirit het lijkt wel of je niet met, en niet zonder deze hobby kan. Het is je snel teveel lees ik vaak, je ziet er meestal tegenop.... Wat maakt dat het je toch steeds trekt? Doe je het voor jezelf, en geniet je er vooral van dan is het helemaal prima. Maar als dat niet zo is zou ik er geen energie meer in steken maar vooral leuke dingen gaan doen. Misschien is het toch wel leuk en heel belangrijk voor je. Dan zou je ook eens kunnen kijken hoe het komt dat je er zo zwaar over denkt, of dat lichter kan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Yana:

Het voelt een beetje verkeerd om hier met mijn verhaal binnen te vallen zonder op anderen te kunnen reageren, maar ik heb het even nodig.
Er zijn opeens vrienden aan komen waaien en die hebben iets te vieren dus ze zitten nu op ons terras champagne te drinken en de meegebrachte flessen wijn staan ook al klaar.
Ik kan wel janken en heb me even teruggetrokken om hier m'n verhaal te doen.
Het zat erin natuurlijk dat dit een keer ging gebeuren, ik kan me niet eeuwig in mijn alcholvrije huis terugtrekken, maar dit valt wel erg plotseling op mijn dak.
Ik wil mezelf bij elkaar rapen, een lekker watertje met tuinkruiden maken en in een mooie karaf op tafel zetten.
En straks koken, proberen bij mezelf te blijven, niet van de stress toch die fles pakken...
Oh jee....
Ik zet me maar even op het dagpact:

Dagpact ;

Lars
Kohtje
Rapilos
IJsvogel
Lente
Spirit
Yana

 

Lees dit net, lastige situatie maar meteen een mooi moment voor je om de alcohol de baas te blijven! Denk aan hoe trots je op jezelf zult zijn straks. Wat zal je blij zijn dat het je gelukt is!!!:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...