Spring naar bijdragen

Zondag, 15 april 2018


jowan

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allemaal. Net even dit draadje bijgelezen. Heftige dingen, maar het blijft " zelf doen, maar niet alleen" . Met de nadruk op zelf. Mooi als een partner steunt, helpt, maar uiteindelijk moet de wil wel bij ons zelf vandaan komen. Ik wens ieder die nu extra kracht nodig heeft dat ook toe voor vandaag.

hier goed geslapen. Dat blijft een cadeautje. Fijn. Ook al hielp de tramadol daar dan bij.  En wat is het toch altijd gezellig wakker worden met mijn hondje. Ze is dan blij dat we de dag weer samen starten. Echt vertederend!

vandaag drink ik niet. Dus ik zet me weer op het Dagpact. Ieder een goede dag gewenst. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

34 minuten geleden zei Kohtje:

Goedemorgen allemaal en alles.

Dagpact

jowan

Antoinnette

AlJo

Lars

Kunsie

Lente

Kohtje

Zzb

Senna33

 

 

Goedemorgen, 

Hier een langzaam zonnetje wat zich telkens verstopt. 

Wat een heftige dag gisteren. @Smaragd heel veel sterkte. En @harald ik hoop dat je je weer herpakt, en je weer te lezen 

fijne zondag 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vallen , maar ook opstaan Harald, je kunt het! Dat heb je tenslotte weer ervaren. Kom je op het dagpact? Dan kun je direct weer verder na de uitglijder van slechts 1 dag. Als je verder gast met drinken gaat het alleen maar steeds slechter, dat weet ik, dat weet jij. Want daar zijn we al geweest. Mij helpt schrijven. Schrijven wat er fout ging, waarom en ook hoe belabberd ( nog netjes uitgedrukt) ik me dan voel. Goed om te herlezen in een zwak moment. Idee? 

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net heerlijk gewandeld echt lekker weer. Gelukkig geen last van gisteren maar ik had ook niet veel op. Wel een goed gevoel dat ik het daarbij heb kunnen laten. Nu weer verder zonder. Het gaat me heel makkelijk af en dat vind ik nog steeds raar. Maar wel fijn en ik ga het zo houden. Volgende keer proberen zonder te drinken een etentje aan te gaan denk wel dat ik dat kan. Mijn sponsor helpt me ook heel goed met sociale contacten dat is wel prettig. Op mijn werk maak ik soms een klein praatje ik ga echt vooruit. Zo blij als een klein kind eigenlijk. Autisme is lastig en zal het wel blijven maar als ik ermee om leer gaan vind ik het wel goed zo. En mij verschuilen erachter zoals iemand hier zei? Zielig voor diegene blijkbaar geen verstand ervan. Verschuilen wil ik juist niet maar soms kan ik niet normaal met mensen omgaan het is heel lastig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen! Vandaag hier een verjaardag, dochter wordt 16! Veel visite. Vind het ook wel weer een momentje. Normaal zaten we flink te pimpelen in te tuin, nu heb ik me gefocust op mooie taarten bakken. Liefst had ik helemaal geen alcohol gehaald, ik voelde weerstand.  Omdat ik dat gevoel had heb ik iemand anders gevraagd wat bier en wijn te halen en ook weer meenemen naderhand. Al kan ik er prima vanaf blijven, vorige week heb ik fles rode wijn gekregen in een goody bag:(. Eerst was ik van mijn stuk, toen heb ik hem in de kast gezet voor de verjaardag vast. Hij heeft me niet meer getrokken.

@Lars is dit een herkenbaar patroon, dat vervelende gevoel? Wat je zo sluipend lastig valt? Zou je iemand kunnen bellen om het door te praten? 

@Lente ik las dat je ook worstelde, Goed om te lezen hoe je daarmee omgaat, goed bezig!!

@Smaragd sterkte! Ik hoop dat er na de crisis een goede vervolgstap komt, wat een rotverslaving

@harald kun je je broer bellen? Ik vraag me toch af of een vrijwillige opname niet heel anders is dan je eerdere opnames. Met andere mensen, die zelf de stap hebben genomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei IJsvogel:

Goedemorgen! Vandaag hier een verjaardag, dochter wordt 16! Veel visite. Vind het ook wel weer een momentje. Normaal zaten we flink te pimpelen in te tuin, nu heb ik me gefocust op mooie taarten bakken. Liefst had ik helemaal geen alcohol gehaald, ik voelde weerstand.  Omdat ik dat gevoel had heb ik iemand anders gevraagd wat bier en wijn te halen en ook weer meenemen naderhand. Al kan ik er prima vanaf blijven, vorige week heb ik fles rode wijn gekregen in een goody bag:(. Eerst was ik van mijn stuk, toen heb ik hem in de kast gezet voor de verjaardag vast. Hij heeft me niet meer getrokken.

@Lars is dit een herkenbaar patroon, dat vervelende gevoel? Wat je zo sluipend lastig valt? Zou je iemand kunnen bellen om het door te praten? 

@Lente ik las dat je ook worstelde, Goed om te lezen hoe je daarmee omgaat, goed bezig!!

@Smaragd sterkte! Ik hoop dat er na de crisis een goede vervolgstap komt, wat een rotverslaving

@harald kun je je broer bellen? Ik vraag me toch af of een vrijwillige opname niet heel anders is dan je eerdere opnames. Met andere mensen, die zelf de stap hebben genomen.

Gefeliciteerd!!! Fijn dat je er zo mee om kan gaan. Hier komt er gewoon niets meer in huis maar ik heb ook niet vaak visite dat scheelt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je @Gypsy. Na vandaag moet het ook weer weg want ik wil niet dat ik tijdens een slecht moment toch ga twijfelen. Hoe het monstertje in je hoifd werkt weet je soma niet. Ik zou niet durven war jij doet, bij het eten wat drinken. Ik heb laatst 1 alc vruj biertje genomen. Daarna kreeg ik spanning en trek. Keek ik op het flesje was het 0,5 % alc. Dat is bijna niks maar ik reageerde:(. Dus 0.0 voor mij

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei IJsvogel:

Dank je @Gypsy. Na vandaag moet het ook weer weg want ik wil niet dat ik tijdens een slecht moment toch ga twijfelen. Hoe het monstertje in je hoifd werkt weet je soma niet. Ik zou niet durven war jij doet, bij het eten wat drinken. Ik heb laatst 1 alc vruj biertje genomen. Daarna kreeg ik spanning en trek. Keek ik op het flesje was het 0,5 % alc. Dat is bijna niks maar ik reageerde:(. Dus 0.0 voor mij

Nou anders durfde ik het etentje niet aan dus het was even kiezen tussen 2 kwaden. Het is gelukkig goed gegaan en nu niets meer dus ik ben wel tevreden. Groei harder dan verwacht. Maar ik moet ook niets in huis halen hoor dan gaat het fout. Mijn sponsor komt mij gelukkig vaak controleren dus dan is het wel makkelijker. Het volgende etentje ga ik proberen zonder iets maar daar zie ik nog wel tegenop hoor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jarig @IJsvogel? Gefeliciteerd! Als cadeautje heb ik een zonnetje jouw kant op gestuurt. Is hij er al? Update, nee dus jij niet jarig! Gefeliciteerd met je dochter!! :lips:

@Smaragd heel veel sterkte! Wat een heftige dag gisteren. Fijn dat je nu veilig bent.

@harald Refusal al geslikt? Of een ander plan voor vandaag? Succes!

Iedereen goedemorgen! Heerlijke dag vandaag met zon en blauwe lucht. En ik hoor al getallen van 27 graden voorbij komen! De badpakken kunnen de kast uit!:D

bewerkt door Amethist
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gefeliciteerd met je dochter Ijsvogel! Op zich goed opgelost toch? Met de drank? Hoop dat jullie een fijne dag hebben!

Hier is ook niets meer in huis qua alcohol en eigenlijk ben ik ook niet meer van plan het in huis te halen. De mensen die alcohol drinken zijn ook in de minderheid en vinden het ook geen enkel probleem om een kop thee of fris te drinken. Trouwens, de alcoholvrije radler liep hier op dochters verjaardag harder dan 'gewoon' bier. En ik heb ook maar heel zelden visite dus ik heb besloten om me er niet meer druk om te maken. En als dat dan als ongastvrij wordt gezien, jammer dan. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Amethist:

Jarig @IJsvogel? Gefeliciteerd! Als cadeautje heb ik een zonnetje jouw kant op gestuurt. Is hij er al? Update, nee dus jij niet jarig! Gefeliciteerd met je dochter!! :lips:

@Smaragd heel veel sterkte! Wat een heftige dag gisteren. Fijn dat je nu veilig bent.

@harald Refusal al geslikt? Of een ander plan voor vandaag? Succes!

Iedereen goedemorgen! Heerlijke dag vandaag met zon en blauwe lucht. En ik hoor al getallen van 27 graden voorbij komen! De badpakken kunnen de kast uit!:D

Hij heeft al gedronken dus refusal zit er niet in voor vandaag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

29 minuten geleden zei IJsvogel:

Dank je @Gypsy. Na vandaag moet het ook weer weg want ik wil niet dat ik tijdens een slecht moment toch ga twijfelen. Hoe het monstertje in je hoifd werkt weet je soma niet. Ik zou niet durven war jij doet, bij het eten wat drinken. Ik heb laatst 1 alc vruj biertje genomen. Daarna kreeg ik spanning en trek. Keek ik op het flesje was het 0,5 % alc. Dat is bijna niks maar ik reageerde:(. Dus 0.0 voor mij

@IJsvogel , ik denk dat je je toetsenbord een klein stukje naar links moet opschuiven. Je typt vaak net 1 toets teveel naar links..:P

Gefeliciteerd met de verjaardag van je dochter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Bor:

Ik ben gisteravond (ook) uit eten geweest. En ik heb als afsluiter daarvan 1 Iris Coffee gehad. 

Daarna naar huis gegaan en niets geen alc meer. Zo op die manier heb ik geen probleem met dat ik af en toe wat drink. 

Netjes! Als het zo kan is het mooi ja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Prima dan toch Bor. Als dat zo werkt voor jou. Ik vind dat soort drankjes niet lekker dus dan is het ook geen issue. Ik geloof dat ik mijn wijn ook alleen maar lekker vond als het véél kon zijn. Als ik maar 1 fles in huis had, liet ik het staan. Dan hoefde ik niet. Idioot eigenlijk:blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Amethist:

Dat Harald al gedronken heeft lees ik nergens, maar dan ik zal iets gemist hebben @Gypsy. Wel jammer, hoopte op een herstart vandaag.

Op zijn eigen draad had hij dat verteld. Jammer ja maar niets meer aan te doen. Als hij begint stopt hij niet meer wat ik tot nu toe heb gezien. Ben wel blij dat ik nog steeds niets op heb en ook niet van plan ben

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...