Spring naar bijdragen

Vrijdag 6 april 2018

Yvonne

Aanbevolen berichten

4 minuten geleden zei Lente:

Ik rrvaar dit nu als een enorme trigger, mijn lijf gilt om verdoving, maar dat wil ik uiteraard niet. Raar om om deze tijd zo getriggerd te zijn. Ik ben behoorlijk door van slag. Tips? 

Vervelend @Lente. Had ik ze maar. Omdat je je zo beroerd voelt kom ik niet verder dan films kijken, lekkere dingen eten, badderen / douchen en lekker een raam open gooien en de heerlijke lente lucht door je huisje laten. Sterkte 

bewerkt door Senna33
Tikfout
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op één loopt er een programma dat noemt Taboe. Phillipe Geubels gaat elke week op bezoek bij mensen waar je normaal niet mee mag lachen om er vervolgens met hen samen om te lachen. Zo gaat hij langs bij mensen met een beperking of terminale mensen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanavond bezorgt de picnic. En zonder drank. Dat doe ik al expres zo. Ja in bed hangen helpt ook niet, ik probeer inderdaad maar afleiding te gaan zoeken. Dank je wel. Nog maar even met het hondje eruit. Dan maar kleine stukjes want het lopen gaat nu nogal rottig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb nog een voordeel toch. Mijn hulp komt van 3 tot 6. Normaal komt ze eerder. Kan ik niet weg en ook zou ik heel erg de wind van voren krijgen als ik rond vijven een fles zou Opentrekken. Nu eigenlijk wel heel goed dat ze dan komt:blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zonnetje triggert niet hoor. Juist wel goed voor me. En mn hondje. Ik ga mezelf bij de kladden pakken. Dit werkt zo dus niet. De pijn en het beroerd voelen wordt ook echt niet beter van dat bedhangen. Ik weet het, maar ja. 

Komaan ik ga afleiding zoeken. Bedankt iig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei jowan:

Het is niet zozeer dat ik me ergens aan stoor, dat ik de mores van anderen afkeur. Ik raak verbijsterd en verdrietig als ik zie dat mensen zich goed willen voelen ten koste van anderen.
Daarom stel ik een vraag. Als ik een standpunt zou verkondigen leidt dat waarschijnlijk tot een welles/niets en worden er alweer mensen als minkukel weggezet. Dat schiet in mijn ogen niet op. Misschien moet je mijn kijk op gevoel voor eigenwaarde en ego nog eens nalezen.

Wauw, dus met jouw gebrek aan ego denk je wel even in te kunnen voelen dat ik (of iemand anders) opmerkingen maakt om zich goed te voelen ten koste van iemand anders. Wat een arrogantie. En nee, ik heb niet de behoefte jouw kijk op eigenwaarde en ego nog weet een keer te lezen. Het kost al tijd genoeg om daar elke dag overheen te scrollen.

@Lente sterkte, ook met het niet lekker zijn. Heb je lekkere dingen om te eten in huis? Kun je wat schilderen voor jezelf als afleiding misschien?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook. Daar komt de koppijn en extreme duizeligheid nog vandaan. Maar ik mankeerde al het e e a. Ik heb een hartkwaal en spierziektes en had 3 x kanker. Maar ik ben er nog:). Had heel anders kunnen aflopen. Ze dachten eerst een gebroken nek. Ik voel me een verwende troel, hoor dankbaar te zijn. Mekker ik over kwaaltjes. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lief! Bedankt dat ik ff kon "praten" ! Nee ik geef niet toe. De boel gewoon doorstaan. En misschien even bellen met mede aa er. Ik zie wel.nu eerst maar aan de best aparte soep die ik gister kookte. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

32 minuten geleden zei fleurtje:

Is er niemand waar je even langs kan? Of zorgt dat voor een averechts effect? T zonnetje schijnt wat leuk is maar kan me voorstellen dat dat mensen extra kan triggeren

Dat heb je goed. In mijn geval dan. Voel me happy en opgewekt, en in een roesje wordt deze mood sterker. Heerlijk op het terras met een wijntje. Maar ik wil niét. Ik geef niét toe. Ik ben al een ruime week droog voorbij en dat bevalt beter. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij mij dus niet. Drinken was voor mij verdoven, niet willen of durven voelen, niet bepaalde narigheid verwerken etc. ik ga een extra rondje met het hondje doen en dan soep eten. Ik had bamisoep gemaakt met enorm veel groente. Wel een gezonde hap nu. Dat is goed. Ik heb net even met iemand van mijn groep gebeld. Die weet ook van een bepaalde heel nare ervaring waar ik mee worstel. Heeft me even goed gedaan. Ook zij kwam met de toverwoorden afleiding en actie. 

En ik ben blij dat ik tussen 3 en 6 niet alleen ben! Extra stok achter de deur. Ik zorg dat ik gekookt heb voor mn hulp weggaat. Kan ik daarna direct eten. Dat helpt ook meestal. 

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed bezig Lente!! Afleiding en actie! Moeilijk in gang te zetten als je pijn hebt, maar je bent begonnen!

@jowan, ik zou graag heel positief en respectvol reageren, maar ik kan het niet. Ik vind jou "vraag" suggestief en niet open en wel oordelend. Het lijkt wel of jij denkt dat jij ons moreel kompas bent en daar heb ik geen behoefte aan. Ik zie heus ook je goede bedoelingen wel, maar soms denk ik kom eens van die kansel af....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ommetje gelopen, bord soep gegeten. Pijnstillers genomen. Nu maar even een uurtje lezen . Ik herlees even een gezellig, simpel boek met leuke honden- en kattenanekdotes. Zware kost gaat nu niet. Straks als de hulp komt rommel ik wel wat mee met kleine klusjes. Mezelf het maar even zo makkelijk mogelijk maken om deze dag door te komen, en vooral dat uiterst irritante drankstemmetje het zwijgen op te leggen. Want die gilt al vanaf gisteravond, vannacht ( geen oog dicht gedaan) en nu ook de hele dag. Ik meld me vandaag maar een beetje vaak hier, want dat helpt wel. 

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik geloof ook niet dat @jowan het kwaad bedoelt. Maar de grapjes die er over gemaakt worden zijn ook niet kwaad of lelijk bedoelt. Zeker niet als bijvoorbeeld Bolletje uitleg geeft. Ik snap ook niet zo goed hoe en waarom iemand daar beter van word? Als ik nu mijn voorbeeld van vanmorgen erbij haal. Degene word er niet beter op ze zal mij toch moeten helpen of ze het leuk vind of niet 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...