Spring naar bijdragen

Dinsdag 3 april


Gast

Aanbevolen berichten

 

Dagpact:

Zbb

AlJo

Sonnetje

Lars

Antoinnette

Lente

goedemorgen allemaal, ieder ondanks eventueel slecht slapen, zorgen, spanning, verdriet etc een toch goede dag gewenst. 

Ik ga vanochtend naar mijn clubje, verder geen woeste plannen. Behalve de intentie van een droge dag. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Lars:

Gelukkig want ik mag je echt wel! Alleen je triggert wel iets bij mij. Maar dat is werk aan de winkel voor mij. Leren om niet overal op te reageren. Zijn we weer vriendjes? :rose:

Ik mag jou ook. Ik weet dat ik best bot kan zijn. Meen het niet zo.:rose: 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen iedereen.

Ik zit steeds te dubben over wel of niet op het dagpact. Toen een tijdje wel elke dag, nu weer een tijdje niet.. 't Is een beetje wat Fleurtje gisteren zei:
'ik plan m'n niet-drinken niet'.. daar zit ik een beetje tegen aan te hikken.
Door mezelf op het dagpact te zetten maak ik met mezelf de afspraak om vandaag niet te drinken. En daar zit 'm de kneep. Ik spreek eigenlijk helemaal
niks meer af met mezelf, het overkomt me gewoon. Dat is natuurlijk wel anders geweest toen ik net gestopt was, maar niet drinken is 'gewoon' geworden.
Dat werkt wel zónder afspraak, daar hoef ik mezelf 's morgens niet aan te herinneren.
Maar aan de andere kant zijn er hier genoeg mensen die steun vinden in het 'niet-alleen-staan-gevoel', daar is dit forum zelfs voor bedoeld.
Zelf ben ik gek op lijstjes, getalletjes (geen rekenwonder hoor, gewoon een tic) en schrijf elke dag in mijn agenda het aantal dagen bij die ik oud ben, niet meer
drink en niet meer rook. Die eerste twee zijn gewoon min of meer dwangmatig.. "het brengt ongeluk als ik daarmee stop.." :wacko:. Het aantal dagen niet-roken
sterkt me nog altijd wel een beetje omdat ik het roken nog steeds niet met gemak kan laten.
Een paar dagen geleden zei ik dat ik het "samen" gevoel hier een beetje kwijt was. En dat kan, het is hier de ene keer wat saamhoriger dan de andere keer,
niets menselijks is ook dit forum vreemd. Daarom ga ik me (voorlopig(?)) toch maar weer op het dagpact zetten. Niet zozeer om mezelf er
van te overtuigen dat ik niet moet drinken maar om ons samen-gevoel een beetje te voeden. Dat is belangrijker dan of ik wel of niet die afspraak werkelijk maak.
De intentie is er in elk geval wel, al dan niet bewust.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei hub:

Picard? Archer? Hoop dat de moderatoren ingrijpen voordat er ook nog iemand die namaak-Spock uit The next generation  begint op te hemelen.

Picard viel wel mee joh :D

Maar mocht ik kiezen ging ik 100% voor de Spock van Kirk. Geen twijfel! Ie is hoo---ooot!! Niet zo hooo-ooot als Thranduil 

No no no 

Aaaahhh

Thranduil :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hele goede morgen allemaal,

Gelukkig, hier een goede slaper (vannacht dan tenminste)

Alleen vanmiddag een paar uurtjes werken, dus dat is te overzien

Kohtje,
Moet altijd een beetje glimlachen, om jou getalletjes en het opschrijven daarvan
Maar voor jou werkt dat, 
Prima toch !:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Kohtje, hoe sta je dan nu tegenover deelname aan het jaarpact? Je was daar voorheen niet echt van gecharmeerd, begreep ik, maar misschien ligt dat inmiddels anders. Ben wel benieuwd want ik interesseer me voor dit soort processen en gevoelens bij adb'ers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal 

Hier zijn de boodschappen al gedaan, slaapkamers en badkamer schoon, wasmachine draait al. Even tempo want dan heb ik lekker de rest vd dag vrij. Zonnetje begint hier net veelbelovend te schijnen. Dat wordt dus met de pootjes omhoog plus boek in de tuin:sun: Eventjes een momentje voor mezelf. Ben ik wel aan toe

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...