Spring naar bijdragen

Zondag, 4 maart 2018


jowan

Aanbevolen berichten

Goedemorgen,

Ondanks alles gisteren niet gedronken en goed geslapen. Vandaag ga ik het dus weer proberen. 

Dagpact 

jowan

Lars

Zbb

@Lars Ik hoop voor je dat het aanslaat.

@zeilbootbewoner Voor mij zijn het ook kleine stapjes, dag voor dag. Ieder zijn eigen tempo en manier.

@jowan Succes bij de aa, ik zou dat nooit durven vrees ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Gypsy:  Ik kan me voorstellen dat de eerste keer iets doen spannend is. Maar zoals Pippi Langkous zei:" Ik heb het nog nooit gedaan, ik denk dus dat ik het wel kan!".
Bij AA zitten allemaal mensen met hetzelfde probleem en dezelfde ziekte, bovendien willen ze er allemaal aan werken. Ik kan me geen betere omgeving voor mezelf voorstellen. Ik stel me voor met 'jowan, verslaafd' en ik hoef verder niets meer uit te leggen, iedereen begrijpt me. Ik zou het gewoon eens proberen, desnoods ga je met iemand anders mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn ervaringen zijn dat je steeds minder last van 'autisme' gaat hebben des te langer je niet drinkt.
Verder hoef je op zo'n bijeenkomst he-le-maal niets. Als je alleen komt om te luisteren is dat helemaal goed, ook tien of twintig keer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen frummers, 
Nog maar -2 hier op de thermometer... beter dan gisteren, gaat de goede kant op. 
Vandaag een lekker rommeldagje, ik hoef de deur niet uit, behalve dan om lekker te wandelen met de hond, 
en geen dingen die echt móeten.... 
Eerst maar eens een lekker bakje. 
1122248.jpgAfbeeldingsresultaat voor douwe egberts moccamasterAfbeeldingsresultaat voor zero cola

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

och mijn mateloosheid heeft mij weer eens meegetrokken in veel te veel te werken en verder voor niets en niemand tijd te hebben. Tot ik plots (op tijd) in

de gaten had dat het risico op een terugval zeer dichtbij kwam. Sinds 2 weken antabuse om de dag en hier weer wat steun zoeken. Ik besef gewoon dat bij momenten

die klik in mijn hoofd zo gemaakt is, eng.. dus een goed of slecht teken, het is in elk geval een teken 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op zich vind het wel een goed teken dat je het herkend en actie onderneemt, dus lof daarvoor! Wat doet die antabuse? De trek wegnemen of word je ziek als je wel neemt? Ik heb me er nog niet echt in verdiept. Zit er wel aan te denken om misschien wat te gaan nemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Sandro:

Mogguh. Heb een uur of 10 geslapen maar voel me alsof ik gisteren een kratje leeg gedronken heb terwijl dat geensinds het geval is...

Zo, dan had je het even nodig. Even naar buiten misschien, kan je wat van opknappen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op antabuse (refusal) kun je niet drinken, als je dan maar 1 slok neemt krijg je het heel benauwd, rood gezicht en kun je echt heel ziek worden. Daarbij neemt het ook de trek weg en is het risico van ik neem er eentje weg. Mij helpt het wel 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei lieve:

Op antabuse (refusal) kun je niet drinken, als je dan maar 1 slok neemt krijg je het heel benauwd, rood gezicht en kun je echt heel ziek worden. Daarbij neemt het ook de trek weg en is het risico van ik neem er eentje weg. Mij helpt het wel 

Ok, dank je wel. Neem je dat elke dag? Of mag je dat zelf bepalen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allen.

Ik zag en zie ook altijd enorme drempels voor me. Alcoholgerelateerde drempels waren o.a. -Besluiten te stoppen met drinken, -Naar de
huisarts gaan om m'n probleem voor te leggen, -Eerste keer opname in een verslavingskliniek, -De eerste keer naar een zelfhulpgroep gaan,
-Tweede keer opname in een verslavingskliniek, -Derde keer opname in een verslavingskliniek, -Overstap van de ene naar een andere behandeling
in een verslavingskliniek, -Hier als deelnemer aan dit forum aanmelden, -Na een terugval na een lange tijd droogstaan wéér aanmelden voor een
behandeling, -De eerste keer naar AA, -De eerste keer naar NA, -De eerste keer naar CA, -Niet te vergeten de eerste keer het woord nemen in
elk van die zelfhulpgroepen.... en zo zullen er nog wel veel meer zijn die ik nu even over het hoofd zie. Ik leef feitelijk steeds naar drempels toe
om ze dan tóch maar 'te nemen' omdat ik anders nooit nergens ooit zal komen. M.a.w. ik ben best een 'skietert' als het er op aankomt om 'gewoon' leven.

Het vreemde is echter dat ik wel héél vaak drempels, soms zelfs bergen, vóór me zie die ik dan met ogen, oren en neus dicht over ga en als ik dan
even later terugkijk, dan zie ik een vlak landschap. Geen hobbeltje te zien dus... Waar zijn al die drempels, die overwinningen, die angsten?

Tja, ik zou willen dat ik er lering uit kon trekken. In zoverre dat ik door ervaring nu eens kon zeggen dat ik géén drempels voor me zie, dat ik het me
verbeeld. Helaas werkt dat niet zo bij mij. Ik ben nog steeds een 'skietert'. Het enige dat de ervaring me meegeeft is dat ik die enorme drempels
het best maar altijd moet nemen omdat ze meestal waarschijnlijk het voor mij juiste pad markeren. Als ik terugkijk is er weinig méér dat ik overwonnen
heb dan alleen mijn angsten. Géén heroïsche daden of records verbroken, geen 'vijanden' verslagen, niet de wereld verbeterd of zelfs gered,
alleen mijn angsten opzij geschoven en er langs gegaan.. Alleen zo kom ik verder en ga ik m'n vrijheid tegemoet.


En nu moet ik nog even terug naar de dagdraad van gisteren om iets af te maken.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...