Spring naar bijdragen

Dinsdag, 16 januari 2018

jowan

Aanbevolen berichten

Ja, ik mis Koh ook wel. 
Is al een paar dagen helemaal niet geweest:(

En las in het voorbijgaan nog even Fleurtje over haar dochter... 
@fleurtje, ik geloof niet dat de manier waarop zij met proefwerken en examens omgaat een gevolg
is van jouw 'strenge' opvoeding hoor. Ik heb/had net zo'n exemplaar... het zit gewoon in de genen denk ik, 
heb haar zelfs beloofd de vlag uit te hangen als ze eindelijk eens een keer een onvoldoende zou halen... 
Pfff... wat kon dat kind het te kwaad hebben... en het ergste wat ooit zou kunnen gebeuren in het aller- allerzwartste 
rampscenario was dat ze zou blijven zitten.... ook geen probleem leek mij...  maar neen... alleen maar negens en tienen:blink:
Het is nooit echt overgegaan.... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen:rose:

Dagpact:

jowan

Lars

Ansie

Amethist

@jowan en @Lika succes bij de tandarts! Ook zo niet mijn hobby:face-icon-small-shocked: 

Vandaag een rommeldagje. Moet wat dingen regelen, boodschappen halen, studeren en vanavond repeteren met de band. Kom tussendoor hier nog wel ff langs. Grappig hoe of dat werkt: ik drink niet, maar wel nu verslaafd aan alles bijhouden op mijn mobiel. Bang dat ik iets mis of zo? De ene verslaving gewisseld met de andere. Herkenbaar?

Fijne dinsdag allen! :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een hele goede morgen allemaal,

Het valt me op, dat het nog steeds maar zo laat licht wordt
Wanneer wordt het ooit zomer :(?

Wat is er met Koh,
Komt hij niet meer dan 
Hoezo ??
Hoort hier toch gewoon bij het meubilair (zeker niet onaardig bedoeld hoor Koh, ik hoor ook een beetje bij het meubilair:))

Ga een bakkie van Von nemen
(Dank je Yvonne:) )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Herkenbaar @Yvonne, ik heb ook zo'n dochter. Mijn jongens zijn veel relaxter, of moet ik zeggen nonchalant? Ik hoor het van veel moeders. Misschien is het wat meer een meidending. Meer in control willen zijn of hogere eisen stellen aan zichzelf? Mijn jongens vinden een 5 prima, mijn dochter hangt boven haar boeken en "moet" een 7.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach Amethist... mijn oudste dochter was compleet het tegenovergestelde.. .
Meer zoiets van 'komt het vandaag niet dan morgen wel, of ach..... dan maar niet'... 
De dames zijn overigens in veel meer dan één ding elkaars tegenstelling, ook uiterlijk, 
en aan de andere kant hebben ze weer heel veel van elkaar. 
Zo grappig... 

Ja, Rapi, het is vandaag wel heeeel lang donker... de lucht is dan ook inktzwart.... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hm, kan me niet indenken dat Koh zich door hen van de wijs laat brengen Adri. 
Maar ja, ik kán er natuurlijk ook naast zitten.... 
en nu..... wegwezen Von... hoogste tijd.... rennen. 
Mensen maak er een mooie 16 januari 2018 van, hij komt nooit meer terug... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 minuten geleden zei Amethist:

Grappig hoe of dat werkt: ik drink niet, maar wel nu verslaafd aan alles bijhouden op mijn mobiel. Bang dat ik iets mis of zo? De ene verslaving gewisseld met de andere. Herkenbaar?

Fijne dinsdag allen! :rose:

Nou, grappig.....
Wat ik geloof, en ook de NA en AA, is dat verslaving niet je middel is maar een ziekte in je hoofd. Daar wordt ergens in het 'beloningscentrum' fout geschakeld. Ik zie bij veel verslaafden dat als ze stoppen met hun 'drug of choice' (zoals dat blijkbaar moet heten...) de verslaving een uitweg zoekt in allerlei andere gebieden: chocola eten, overmatig Cola Light consumeren, overbodige zaken kopen, veel te veel eten, buitenmatig sporten en ga zo nog maar een eind door.
Google een op "Els Noorlander' , dan kom je bij een aardige en zeer informatieve U-tube presentatie die aangeeft waar het om gaat.
(Dat is overigens niet de enige visie op verslaving. Zo nu en dan duiken er steeds weer theorieën op die bestrijden dat verslaving een ziekte is. Ik geloof daar wel in omdat dat tot nog toe al mijn vragen beantwoordt, ik kan er goed mee leven.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou moest Ko wegblijven om iets dat ik heb geschreven heb spijt me dat. Maar ik blijf erbij dat t niet aan ieder ander is om te bepalen wanneer iemand anders een drankprobleem heeft. Uiteraard zijn er duidelijke gevallen.

Stellen dat iedereen die dronken met de auto rijdt een alcoholist is vind ik eerder een projectie van jezelf dan de realiteit.

T is niet omdat ik van een andere mening ben gediend dat ik onzin verkoop. 

Tis niet omdat ik geen geheelonthouder ben dat ik geen evenredige stem heb. Drank definieert mij niet.

bewerkt door fleurtje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Amethist:

Goedemorgen:rose:

Dagpact:

jowan

Lars

Ansie

Amethist

Francoise 

Mis ook Koh, had veel aan hem . Reageerde altijd op je , was fijn.  En ook zit Renate steeds in mijn hoofd.  Zou graag van haar horen. Ik hoop echt dat ze binnenkort weer terug komt 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik refereer graag even naar wat johan eerder schreef.

"Drankdenkers  zijn mensen die alles redeneren op hun eigen hoop. Ze willen steeds het grootste gelijk hebben en als het in de buurt van alcohol komt wordt het gebagatelisseerd. Ze blijven ook aanhouden tot het laatste woord.
De gedachtengangen van verslaafden zijn erop gericht het middel te bemachtigen, te misbruiken en de hele situatie zo in te richten dat er een vergoeilijking voor het middelengebruik lijkt te onstaan. Het enigste belang lijkt te zijn ongestoord te kunnen drinken. Dat gevoel daar recht op te hebben is zo ontzettend sterk dat alcoholisten die zeggen sociaal te kunnen drinken die geconfronteerd worden met mensen die abstinent zijn vaak meteen op hun achterste poten gaan staan. Het trieste is dat ze niet zien dat alcohol de dienst uitmaakt en niet zijzelf."

Ik wil nog even zeggen dat ik geen drankdenker ben. Toch zeker niet zoals deze wordt gedefinieerd hierboven.
AA kent maar twee soorten " alcoholisten". Dat is deze die zijn probleem erkent en geheelonthouding als de enigste uitweg ziet. En deze die dit niet doet, denkt sociaal te kunnen drinken maar waar alcohol eigenlijk nog steeds de dienst uitmaakt. Zij reageren en functioneren enkel in functie van drank.
Kan je wel gecontroleerd drinken, ben je geen alcoholist.

Ik zie daar weinig erkenning in voor mezelf. Deze manier van denken maakt dat of ik in eerste instantie geen probleem had of dat ik in ontkenning leef. Ik neem daar aanstoot aan. 
Ik zie alcoholisme niet als een ziekte, eerder als een stoornis. En hoewel het niet voor iedereen is weggelegd, geloof ik zeker (en er zijn gevallen die het bewijzen) dat sommige mensen (afhankelijk van een aantal factoren), wel gecontroleerd kan leren drinken. Gebeurt dit natuurlijk? Tja...dat is bij ieder persoon vast anders. Is dat bagatelisseren?

Dat iemand ,die AA ademt, mij omwille van dit en mijn kijk op dingen bestempeld als een drankdenker vind ik uitermate beledigend en kleinerend. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...