Spring naar bijdragen

Hier ben ik

Amethist

Aanbevolen berichten

Bedankt voor de rozen @IJsvogel, ze zijn prachtig! Wanneer ik plaatjes erbij wil plakken bij mijn berichten dan lukt het niet: bestand te groot. Hoe doe jij dat? En ja die kilo's, het zijn er niet veel. Maar ik eet heel veel chocolade sinds ik ben gestopt. In het begin vond ik dat ok, alles beter dan drinken. Maar nu mag ook de chocolade moeven ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is denk ik toevallig goed gegaan :-) Ik heb plaatjes online opgezocht, opgeslagen, en daarna geplakt met de paperclip onder dit tekstveld. Als ik op de c schijf kijk zijn ze maar 32 en 13 kb dus dat is niet zo groot.

Hoe is jou stemming verder Amethist? Ik was een maandje terug heel enthousiast en energiek, maar nu ben ik een beetje mat en moe. Misschien ook nog nasleep van de griep maar het voelt alsof ik aan het wachten ben tot het leuk wordt. En ik weet wel dat dat gevaarlijk is omdat dat onvermijdelijk het moment komt dat je echt wilt drinken. Terwijl ik dat echt niet meer wil!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik voel me op zich wel redelijk. Lichamelijk nog niet helemaal fit door restje griep. Maar op zich maar 3 dagen echt ziek geweest, dus mag niet klagen. Dat je je nu wat minder voelt kan er helaas bijhoren Ijsvogel. Door het stoppen en het feit dat het lukt kom je in een soort rush denk ik. Je krijgt energie ervan. Daarna "zak" je weer terug in de normale dagelijkse gang van zaken...alleen nu zonder je drank. Dat maakt (voor mij in ieder geval) dat deze periode lastig is. Je "gewone" leven, maar zonder je vaste gewoonte om te drinken terwijl je nieuwe gewoontes er nog niet ingesleten zitten. De alcohol zit nog in je hoofd en trekt. Mijn ervaring is dat het na een paar maanden beter wordt @IJsvogel. Dan heb je je nieuwe gewoontes meer eigen gemaakt (wat je drinkt, wat je doet bij stress, verdriet, onrust of alle andere alcoholgerelateerde situaties die je hebt moeten veranderen) en dan voel je je geheid beter!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gefeliciteerd Amethist!

Zestig dagen! Wat een prestatie!!! Ik heb hier ergens gelezen dat het drie maanden duurt om een gewoonte af te leren. Je zit dus al op 2/3! Ik dacht zelf ook dat ik na het stoppen met drinken wel wat af zou vallen, maar helaas snak ik nu in de avond naar andere lekkere dingen zoals chips, toastjes etc. Voor mij is het niet drinken nu prioriteit nummer 1 en dat afvallen komt wel weer, probeer het wel in de gaten te houden natuurlijk. Vanmiddag heb ik verjaardag en ik ga dus echt wel gewoon taart eten! :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 1 month later...

Vandaag 90 dagen droog, blij mee! De eerste 3 maanden vind ik altijd het lastigst. Daar had ik toen ik eerder stopte ook mijn terugvallen. Dit keer ging het gewoon lekker in 1 keer van 0 naar 90. Ik weet dat ik er nog niet ben, je bent er nooit. Iedere dag is er 1 en ik zit maar 1 glas verwijderd van terug bij af (zo ervaar ik het dan). Ik ga vanaf nu wat minder komen, in ieder geval niet meer dagelijks. Maar ik verdwijn niet hoor. Gewoon niet meer iedere dag. Het touwtje mag iets meer los ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

gefeliciteerd! en blijf alert meis.
het woordje altijd, impliceert dat je toch ook rekening houdt met een terugval.
Er komen meer moeilijke fases waarin terugvallen plaatsvinden, ook die kun je
best met frummers samen tegemoet zien als het forum je helpt.
Elke dag er even stil bij staan dat niet drinken niet vanzelfsprekend is en wel drinken al helemaal niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar even m'n verhaaltje van de dagdraad ook hier neerzetten:

Bij NA (Narcotics Anonymous) zou je nu je vierde sleutelhanger op mogen halen.
De eerste (Welkom) krijg je bij binnenkomst, als je voor het eerst komt.
De tweede krijg je voor dertig dagen clean & serene.
De derde voor zestig dagen clean & serene.
De vierde dus voor 90 dagen clean & serene.
Bij NA wordt er op aangedrongen terug te blijven komen. Het werkt als je er aan werkt. En het werkt het best als je er sámen aan werkt.
We kunnen elkaar blijven inspireren, voorbeelden voor elkaar blijven.. tot in lengte van jaren.
De NA-sleutelhangerserie gaat ook nog even door omdat juist die eerste jaren de gevolgen van clean leven nog zo merkbaar zijn.
Na zes maanden kun je weer een sleutelhanger ophalen, net als na negen maanden, een jaar, anderhalf en dan twee jaar..
Eigenlijk stopt het nooit, dat stilstaan bij zgn. mijlpalen. Tenminste niet als je je bewust bent van wat voor allesvernietigende levensstijl je achter je
gelaten hebt. Misschien niet meer zo bewust als die eerste tijd, maar goed beschouwd is stoppen met gebruiken nadat je verslaafd bent geraakt
een wedergeboorte.. Daar af en toe bij stilstaan is net zoiets als de dodenherdenking op 4 mei.. we zouden nooit mogen vergeten hoe we geweest zijn,
hoe we dus ook (weer) kúnnen zijn.

Dat je hier niet meer dagelijks zult komen is niet zo verontrustend. Het touwtje mag iets meer los ook niet, zolang je je maar bewust bent en blijft
van je kwetsbaarheid. Ik hoop dat je inderdaad niet verdwijnt, of in elk geval érgens contact houdt met 'lotgenoten' of 'soortgenoten', of hoe je ze
ook noemen wilt. Kan natuurlijk ook in een zelfhulpgroep waarvan er vele 'soorten en maten' zijn.
Het is het aankondigen: ''ik ga vanaf nu wat minder komen'' waar ik een beetje het gevoel bij krijg dat je het weer helemaal alleen wilt gaan doen
en blij zult zijn als je deze 'forumfase' achter de rug hebt..

Maar hoe dan ook... gefeliciteerd met je 90 dagen. (klapklapklapklapklapklapklapklapklapklapklapklapklapklapklapklapklapklapklapklapklap)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...