Spring naar bijdragen

Voorstellen


Senna33

Aanbevolen berichten

Morgen is het een week geleden dat ik mij zo gedragen heb. Niks meer gedronken. Ik wil de verhalen echt niet horen, want ik kan nog steeds zo door de grond zakken. Ik steek mijn hoofd in het zand en ben door het gaan. Een beetje trots dat ik hierna niet meer gedronken heb, des te vreselijker ik mij voel over wat is gebeurd. Het erge is, de visite vergeet zoiets echter niet. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

‘Gelukkig’ ben ik niet de enige, dat verzacht iets. Ik begrijp jij was op dat moment ook in gezelschap? Ik schijn zulke onzin te hebben uitgekraamd. Ik weet niks meer, een black out. Nieteens meer hoe ik in bed ben gekomen. Heb geslapen tot de dag erna 

bewerkt door Senna33
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat bedoel ik niet zo. Niet voor jou persoonlijk. Mocht er iemand die bij het voorval van vorige week was hier mijn stuk lezen, en mij herkennen. Daar ben ik bang voor. Niks mis met jouw manier van schrijven, maar wel met mijn schaamte. En mócht een van die personen mij hier herkennen, dan besef ik ook wel dat hij / zij hier niet voor hun zweetvoeten komen. Het stukje tekst wat ik verwijderd heb, is echt niet te linken aan jou :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Na weken niets, helaas gisteren weer een terugval. Voel me alweer schuldig maar daar schiet ik niks mee op. Twee paracetamol genomen tegen de hoofdpijn. Wat voelt die kater ellendig. Wilde het toch even delen. En weer verder gaan zonder drank

liefs Senna 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had vrij, mooi weer. Goed in mijn vel. Het was echt trek, en ik dacht ach één. Eigenlijk geen negatieve triggers of prikkels. Zojuist vanuit mijn werk de supermarkt gepasseerd. Niets gekocht, maar ik heb wel even getwijfeld. Ik wil mij eigen de baas zijn, niet andersom. Nu slaat een beetje twijfel toe, had ik toch maar iets gekocht. Maar ik hou voet bij stuk. Niet gedacht dat het opeens weer even zo lastig kon worden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Senna , moeilijk ik weet het . Je wil alcohol de baas zijn , dus ook zeker zelf bepalen of je het wel of niet neemt of koopt . Maar dat is het m nu juist . Dat ben je niet (meer) en dat is heel erg zuur . Maar je bent je bewust en gaat de strijd aan . Met vallen en opstaan . Sterkte en succes met het proces meid 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jouw Pavlov reactie wordt aangeboord; vrij, mooi weer.... ontspannen en genieten. Heb je ervan genoten, dan is daar niks mis mee. Ik haal uit jouw verhaal dat je ervan baalt en dat je de controle kwijtraakt en dat is nou net wat je niet wilt.

Maak een planning met dingen waar je van ontspant en geniet en voorkom dat je terugvalt in je patronen. Geef alcohol geen kans om de controle over jou te krijgen. 

Succes en sterkte! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dankjulliewel 

ik heb het gelaten voor wat het is. Het was echt een trek moment donderdag. Helaas zonder rem. Gisterenavond is het alleen maar bij de gedachten gebleven en de trek is weg. Voel me nu ook een stuk beter weer. Gelukkig. Het is beter er vanaf te blijven. Zijn er meer mensen hier die besloten hebben nooit meer te drinken, en lukt dat? Ik lees zoveel over mensen die het ook moeilijk hebben

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Senna, ik ben in de afgelopen maanden koploper in struikelen en weer opnieuw beginnen;). 1 ding weet ik nu zeker: ik moet dit mezelf niet willen aandoen. De drank blijft zo een centrale rol in mijn leven spelen en het kost me heel veel energie om iedere keer weer opnieuw de afstand in te bouwen. Ja dus, ik weet dat ik nooit meer moet drinken. Zoals Francoise altijd zegt: de rem is echt kapot. Dus gewoon even een kwestie van iedere dag niet doen. Even voor mij heel belangrijk: de focus op al die andere dingen leggen die ook lekker, leuk, mooi en uitdagend zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

't Zijn juist die moeilijke momenten waarop je kunt aantonen alcohol de baas te zijn. Als het allemaal 'als vanzelf' gaat, en dat gaat het
op den duur steeds meer, dan is 'de baas zijn' niet meer zo'n strijd maar een gegeven. Waarmee niet gezegd is dat het vanzelfsprekend is geworden
want verslaving is iets dat levenslang zomaar weer de kop op kan steken. Maar alcohol de baas zijn, baas zijn over je eigen leven, betekent
dat je op moeilijke momenten voor jezelf kiest en niet zwicht voor die 'drankduivel'.
En even antwoord op je vraag: ja, ik heb besloten nooit meer te drinken, of liever gezegd, ik heb besloten dat ik geen drank meer nodig heb
om de antwoorden in het leven te ontwijken of te 'vinden'. In het moeilijke, of liever gezegd onwennige begin heb ik me heel erg laten leiden door
het 12-stappen programma, samen met 'lotgenoten' en een sponsor in NA (Narcotics Anonymous). Daardoor kreeg ik een andere kijk op m'n manier
van met het leven omgaan.. niet meer mezelf als middelpunt van het leven zien maar als druppel in een stromende beek.. 'Go with the fow'.
Nu ruim negen jaar droog en geen angst meer voor drank en/of terugvallen in drankgebruik. Wel zelfkritisch.. :rose::sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Kohtje:

In het moeilijke, of liever gezegd onwennige begin heb ik me heel erg laten leiden door
het 12-stappen programma, samen met 'lotgenoten' en een sponsor in NA (Narcotics Anonymous). Daardoor kreeg ik een andere kijk op m'n manier
van met het leven omgaan.. niet meer mezelf als middelpunt van het leven zien maar als druppel in een stromende beek.. 'Go with the flow'.
Nu ruim negen jaar droog en geen angst meer voor drank en/of terugvallen in drankgebruik. Wel zelfkritisch.. :rose::sun:

Dat klinkt voor mij ook erg interessant. Precies wat ik nodig heb. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb net het topic gelezen van alle negatieve ervaringen en gebeurtenissen van leden met drank op. Je daarna zo ontzettend schamen. Van het schaamtegevoel heb ik wel nog last. Ik ga even lekker uitwaaien. Het is gebeurd. Straks nog boodschappen doen, en de flessen voorbij lopen. Denk dat dit wel lukken gaat

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Senna,

de schaamte heb je al eens eerder benoemd. Ik ken m ook. Het is een emotie die je in de vicieuze cirkel houdt. Wat gebeurt is kun je niet meer veranderen. Wel kun je nu dingen anders doen, zodat er geen schaamte meer hoeft te zijn. Ik heb daarvoor het besluit genomen dat ik niet meer wil drinken. Dat is niet van de één op de andere dag gebeurt, met vallen en opstaan. Maar toen proberen te stoppen een besluit werd, nu 7 maanden geleden gaat het prima. Ik heb daarvoor hulp ingeschakeld, naast bezoeken van het forum. En langzaam maar zeker kan ik ook wat meer 'gaan met the flow'. Dat is winst, pure winst. Het leven wordt niet perse makkelijker als je nuchter bent, maar met wat er op mijn pad komt kan ik steeds beter dealen. Dat wil ik niet meer anders. 

 

Succes Senna.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen, 

Klopt, dat weet je nog goed. Vreselijk is dat gevoel. Veel verhalen van schrijvers herken ik. Bijvoorbeeld de telefoon pakken, bellen. Ik heb me daar tijdens mijn uitglijder afgelopen week ook schuldig aan gemaakt. En afgesproken dat ik vandaag op vitiste kom bij die persoon. Al met al dit was prima. Dus ik moet straks maar even op mijn blaren zitten door mij aan mijn afspraak te houden. Gewoon gezellig koffie visite. Zal wel goedkomen denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is het dan de bedoeling het "daar " over te gaan hebben Senna of word er gewoon overheen gepraat? Ik ben daar nieuwsgierig naar , omdat ook ik soms mensen onder ogen moet komen daar dan heel erg tegen op zie en ontzettend opgelucht ben als er niet over gesproken word , als of het niet gebeurd is . 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee deze persoon weet van niets gelukkig. Ik heb de mensen, van van partner overigens niet meer gezien sinds het voorval wat ik een tijd terug postte. Ooit zal het er toch van moeten komen maar ik moet er niet aan denken zeg.. ik begrijp dat jij wel bepaalde mensen weer tegen bent gekomen ‘na het gebeuren’? Of zit ik verkeerd? Misschien kan ik er wat van opsteken. Enige wat ik hopen kan, is dat als het er van komt. Dat het allemaal meevalt en niet zo erg is als ik telkens vrees

liefs Senna 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Senna , meestal hoor je er niks meer van en ik zal er alvast zeker niet over beginnen.  Durf zelfs niet aan mijn man te vragen wat hij zich precies allemaal nog herinnert. Ik ben nu zelfs blij dat we op vakantie zijn wanneer dit jaar die verjaardag weer is ..... Ik weet gewoon totaal niet wat ik allemaal gezegd en gedaan heb en ben als de dood al die mensen weer onder ogen te moeten komen.  Het kan dus misschen allemaal best meevallen maar tja dat weet ik dus niet 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...