Spring naar bijdragen

Voorstellen


Senna33

Aanbevolen berichten

Hallo Senna,

Mijn echtgenoot was er ook klaar mee, het was de drank of hij. Zijn koffers had hij gepakt, Ik wist natuurlijk wel langer dat ik wilde stoppen, maar achteraf bekeken toch ook weer niet, en waarom, ook mede omdat mijn echtgenoot me elke keer weer vergaf, en medelijden met mij had. Deze keer niet, en dat was goed, dat had ik nodig, samen met mijn eigen wil van echt te willen stoppen en niet zoals alle andere keren te denken ik stop, en in dezelfde gedachte eraan toe te voegen tot wanneer. Ik geloofde mijn eigen leugens, zo erg was het, ik geloofde mijn eigen als ik zei dat ik gestopt was, met een fles rum in mijn rugzak, man man, hoe erg is dat toch. Er staan voor de moment 2 blikjes bier in de koelkast voor mijn man, en daar blijf ik af, dronk ik sowieso niet graag, maar als de zin erg was dronk ik alles, maar t liefst van al rode wijn, of beter nog,iets teek, dat me snel een roes gaf. 

Komaan, stop ermee, zeg, ik drink niet meer en geloof jezelf daarin, en verder, samen komen we der wel. 

Nancy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt, en wat herkenbaar. Als de zucht enorm is drink je echt alles. 

Op naar de eerste alcohol vrije dag. Slechte nacht gehad. Ik weet dat de triggers nog gaan komen. Het thuiskomen van werken. Als ik verlof heb of weekend. Zo ver zal ik nu niet denken. Voor jullie ook sterkte

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Senna33:

Wat ik mij afvraag, ik lees hier veel positieve dingen. Als ik andere verhalen lees op internet lees je vaker dat de afkick moet gebeuren binnen de muren van een kliniek, hoe gevaarlijk het kan zijn. Niet om bepaald vrolijk van te worden. Eerder bang 

Ja als je 6 flessen whisky per dag drinkt van 's ochtends vroeg tot je in coma bent, en dan ineens stopt dat is heftig en kan beter onder strakke begeleiding. Maar dan nog, niks is erger dan doordrinken. 

Als je "gewoon" 1 of 2 flessen wijn drinkt per dag dan moet je die smoezen niet gebruiken. Dan moet je gewoon stoppen en dat kan gewoon thuis hè. Als je maar overtuigd bent. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Senna, dat is weer een minder fraaie zaterdag geweest dus. In elk geval goed dat je de moed had het hier te melden. Je bent inderdaad wat karig met de omschrijving waarom het "makkelijker" was er aan toe te geven, maar dat is jouw keuze. Dat mag. Is toegeven trouwens niet altijd de makkelijkste weg? 

De kerstdagen staan nu voor de deur. Volgend wekend komt oud en nieuw. Ik wil je even twee scenario's schetsen.

Scenario één: het blijft aanmodderen, het gaat weer niet goed. Ruzies. Spijt. Wroeging. Onderdrukte angstgevoelens maar voorlopig nog geen oplossing in zicht. Misschien goede voornemens voor het nieuwe jaar? Met andere woorden, je schuift het verder voor je uit.

Scenario twee: Wat er gister gebeurde maakt je duidelijk dat je dit echt niet meer wilt. De knop gaat om, samen met je echtgenoot neem je de beslissing de feestdagen verder tot een feest te maken. Jullie gaan gezellige dingen doen tijdens de kerst en tijdens oud en nieuw. Jij drinkt geen druppel alcohol meer. Misschien doet je echtgenoot wel mee en kunnen jullie samen zorgen dat er helemaal geen drank in huis is.

Aan jou de keus.

Komen er angstgevoelens, dan komen ze. Dat gebeurt meer mensen. Onderdrukken is één optie, maar niet zonder meer de enige of zelfs de beste. Je kunt ook analyseren waarvoor je nu eigenlijk zo bang bent, of dat realistisch is, en of je misschien een of meer oorzaken voor die angst kunt wegnemen. Je mag dat onderzoek ook uitstellen tot een moment dat je er rustig de tijd voor kunt nemen. Alleen dat voornemen kan de pijn al verlichten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt, doet mij goed! Vandaag dag twee weer en ik besluit niet op te geven. Wel weer doodmoe tijdens ook nog drukke dagen, maar dat zie ik als mijn eigen schuld. De dag dat ik weer voor de bij ging ben ik ook even goed ziek ervan geweest. Het kwam er allemaal weer uit zo slecht voelde ik mij. Duidelijk dat ik zo niet verder wil. Feestdagen of niet, ik houdt het bij lekker eten en sapjes. Met partner is de boel weer wat gesust. We hadden woorden, waardoor ik toegaf aan mijn drang. Ik heb mij voor even goed gevoeld, maar ben zo onredelijk geworden weer. Ik ging nog uitbundiger op onze ruzie in omdat ik zo aangeschoten was. 

 

Ik laat het er niet bij. Ik ga vol goede moed verder. Dank voor jullie steun! En voor degenen die het ook even zwaar hebben, sterkte en fijne feestdagen 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...