Spring naar bijdragen

Voorstellen


Senna33

Aanbevolen berichten

Ik vrees het ergste. Ik ga mijn man verliezen. De feestdagen wilt hij nog doorbrengen samen. Niet het juiste moment. Wij gaan op visite, er komt visite. En derde kerstdag ben ik weer aan het werk. Hij heeft het gehad en geen vertrouwen meer :(

bewerkt door Senna33
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 18-12-2017 om 06:29 zei Senna33:

Ook slik ik diazepam een kleine week of zes, gemiddeld 5 Mg op een dag.

Ik heb voor het eerst je verhaal even snel doorgescrolled.
Met die diazepam moet je naar mijn idee zo snel mogelijk stoppen of afbouwen.
Voordat jouw lichaam daar aan gewend is.
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ojee , dat is wel rigoureus. Hoelang zijn jullie al samen ? En is het puur vanwege drankmisbruik of speelt er nog veel meer? Veel vragen, omdat ik zelf ook al heel lang in een huwelijk zit , waarin ik volgens mij niet goed gehoord ben en van daaruit ook teveel ben gaan drinken (Die conclusie trek ik nu nuchter ) . Veel sterkte Senna.  En zoals je weet drank is nooit de oplossing . Zeker nu niet . Hou vol meid 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ruim zes jaar, drankmisbruik is (in mijn ogen) nog niet zo extreem. Ik heb het over een x tal maanden met poses. Het is in Oktober wel wat erger geworden. Maar het zorgt er wel voor dat ik niet meer de vrouw ben die ik was (zijn woorden) overigens lijkt hij iets te zijn bijgedraaid. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat begrijp ik wel. Zo lang jij in je drankroes zit, ben je voor hem afwezig. Maar weet je, als je stopt en je werkt echt aan je relatie, dan kan dat oude gevoel heel intens weer terugkomen. Niet de hele tijd, het is geen beginperiode van veliefdheid meer, maar wel ruimschoots genoeg.

Zn alarmsignaal moet je natuurlijk serieus nemen maar je moet niet in paniek raken. Werk gewoon aan je eigen “klus” het stoppen en laat hem zien dat het deze keer serieus is.

En in de tussentijd moet je ook ingaan op wat je zelf eigen aan het wegdrinken was al die tijd. Want iedereen hier is iets aan het verzuipen (geweest). Als dat een aspect van je relatie was, wat je altijd verzoop, dan zal je zien dat dat probleem nu op de voorgrond gaat treden en dan moet je ermee aan de slag. Als dat lukt, dan kan je je relatie vernieuwen en komen jullie met zn 2en een “leveltje hoger”. Think about it...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ondertussen twee dagen verder, een klein slokje wodka gehad verder glas gemixed met cola. Dat was gisteren. Man heeft de fles ver uit mijn bereik gezet. Korte update. Ben ook nog voorzichtig het stoppen / afbouwen van de diazepam, maar om zinnig te kunnen zeggen over hoe ik mij voel is het nu nog te vroeg

groetjes Senna 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Senna, als ik alles van jou lees komt het op mij een beetje chaotisch over.
Ik begrijp ook dat je hier niets zinnigs over kunt zeggen, over hoe je je nu voelt.
Ik lees allemaal fragmenten.
Alcoholmisbruik, diazepam, angsten, ruzies, et cetera.
Misschien is het een idee om eerst alles eens goed op een rijtje te zetten?
Dat kan hier op dit forum of thuis op papier.

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat klopt Roberto, het is een zooitje. Ik weet goed wat ik wil. Van die alcohol af voorgoed. Nu heb ik om de twee a drie dagen een dag erbij dat ik een glas drink. Al dan gemixed. Droog staan langer dan dat lukt nog niet maar het verbeterd. De diazepam ja daar moet ik echt vlug vanaf. Ruzies ontstaan als ik teveel drink dat is nu niet van toepassing. Gisteravond voelde ik me ontzettend ziek. Op tijd naar bed gegaan, koude rillingen en een keer spugend boven het toilet gehangen. Het is aan mezelf om mijn doel te laten slagen. Op momenten dat ik niet drink voel ik me ‘saai’ maar dat is beter dan ruzie zoeken. Fijn dat ik hier van mij af kan schrijven. Vandaag werken, en de trigger zien te ontlopen. Dat is mijn thuiskomst. Zal zeker lukken aangezien ik op dit moment nergens aan kom. Op dit moment gelukkig geen drang. Eerder weer spijt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Senna, ik gun je dat je het wat langer kunt drooghouden.

Elke keer als je na een paar dagen een glas drinkt,  wordt je lijf getriggerd en roept  'meer'. De cirkel blijft bestaan.

Wat doe je normaal als je thuiskomt...wat is de trigger? Daar iets anders voor in de plaats, patronen doorbreken, heel bewust.

En spijt en schuld daardoor omzetten in actie?

Succes!!

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, wat Kruidenthee schrijft zat ik ook al te denken.
Als je weet wat je trigger(s) is/zijn dan kun je je daar op voorbereiden.
In plaats van dat het het je alleen maar  'overkomt'.
Wat te doen ... als ...?

Los daarvan zie ik jouw alcoholmisbruik met bijbehorend gedrag ook weer als een trigger voor jouw man om te gaan ruziën.
Of wijn weggooien, of wodka verstoppen, of ...
Wat natuurlijk geen enkele zin heeft, dat maakt het alleen maar erger.
Ook jouw man moet naar mijn idee leren met zijn triggers om te gaan.
 

 

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn trigger is voornamelijk thuiskomen, van een lange hectische dag. Een sigaretje en een glaasje. Even afschakelen voor het eten en de avond in gaan. Maar soms ook al in het weekend, gewoon midden op de dag onder het motto ‘het kan’ vooral dat laatste eindigt in veel ruzies. Vanavond besloten samen te gaan praten, omdat dit niet langer meer kan 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 uur geleden zei Senna33:

Mijn trigger is voornamelijk thuiskomen, van een lange hectische dag. Een sigaretje en een glaasje. Even afschakelen voor het eten en de avond in gaan. Maar soms ook al in het weekend, gewoon midden op de dag onder het motto ‘het kan’ vooral dat laatste eindigt in veel ruzies. Vanavond besloten samen te gaan praten, omdat dit niet langer meer kan 

Vervangen door een nieuwe gewoonte. Thuiskomen: lekker een pot thee ;) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen en de beste wensen !!

Toch nog wat gedronken, en besloten er definitief vanaf te blijven per vandaag, voorgoed! Die ene laatste gelegenheid, waarom niet. Ben me er zeker van bewust er blijven gelegenheden komen. Ik moet alleen geen smoezen weer verzinnen om het wel te doen. 

Het is uit de hand gaan lopen toen ik van baan wisselde. Mijn droombaan. Maar al vlug kwam ik er achter dat het mijn droombaan van vroeger niet meer is. Er is zoveel veranderd en de werkdruk is vele malen hoger. Onregelmatige tijden, kinderen. Een man die in ploegen werkt. En weekenden werk ik ook regelmatig. Ik voelde me steeds meer gespannen. Spijt van de keuze die ik gemaakt heb enzovoorts. Thuis op de bank ploffen met een wijntje zorgde voor te ontladen en was wel een van de makkelijkste dingen die ik kon bedenken in plaats van wandelen of iets dergelijks. Immers moet gekookt worden enzovoorts. Dit is eigenlijk de oorsprong van hoe mijn probleem is ontstaan. Terwijl ik hoorde te slapen kon ik mij met gemak uren zorgen lopen maken om vanalles en met name over mijn werk. Dat laatste is onderandere een reden geweest om diazepam te slikken. Nu weten jullie een beetje hoe de ellende is ontstaan. Verder ben ik ook nooit ongelukkig geweest of wat dan ook dus een echte reden had ik nieteens. Vandaag dag 1 zonder alcohol en dag 2 zonder diazepam. Het moet me lukken, anders voor dat laatste een afbouw. Gelukkig kan ik daarvoor in het ander subforum hier terecht. 

Heel veel succes met jullie goede voornemens en hou vol!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jij ook de beste wensen Senna en heel veel succes! Probeer voor je vroegere drankmomenten wat anders te verzinnen ter ontspanning. Net als wat Bumperjim zei.

Geldt ook voor de Diazepam. Misschien kan ook een onschuldiger ontspannend middeltje helpen van een drogist? Dat haalt misschien de scherpe randjes er wat van af. 

:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...