Spring naar bijdragen

Zaterdag 29 juli


Tinto

Aanbevolen berichten

Dat verdient een bloemetje.... post-1140-0-30989400-1400997028_thumb.jpgTop!! 

 

Goedemorgen overigens... 
Nat en winderig hier, maar binnen is het lekker droog. 
Ik heb zo het gevoel dat het een dagje binnen zitten wordt. 
Ook wel weer eens leuk voor de verandering.
Koffie en thee staat in ieder geval klaar, 
lekker rustig beginnen maar even. 
post-1140-0-21437600-1389158804_thumb.jpgpost-1140-0-39715400-1457161005_thumb.jpgpost-1140-0-54836100-1460092413_thumb.jpg

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen. Lijkt hier 'om de hoek' ook herfst, maar misschien ben ik nu wel vlakbij jullie....

Blij dat ik even Vol las van de week.

Lieve, Stekker en Zeilbootbewoner: waar zijn jullie? @Quinn en @Singbluesilver : :heart:

Dagje niets voor de boeg. Lezen, wandelingetje. Etc.

Heb alleen hielspoor volgens mij. Zo'n pijn in mijn rechterhiel als ik opsta. Dat gaat een beetje weg als ik doorloop, maar is na rust weer heftig. Heb ik al een tijdje, ik negeer dat soort dingen eerst. Dan hink ik wat, maar valt nu niet meer te negeren. Nu hink ik officieel.... Iemand ervaring met hielspoor-achtige-klachten? Tips?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lika, mij heeft shock-wave therapie geholpen, dit is een pijnlijke behandeling maar stimuleert het zelfhelend vermogen.Maar het kan een langdurige kwestie worden als het echt hielspoor is. Bij mij zaten de klachten meer in en rond de achillespees, maar de fysio benoemde het als soortgelijk aan hielspoor-klachten en behandelde het ook zo. sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor de reacties. Lika heeft een lappenmand jaar en haar huis ook....gek is dat soms. Alles lijkt zich te stapelen. Nou ja, misschien geef ik eerder gehoor aan dingen. In ieder geval is die pijnlijke voet een heel goede stimulans om af te vallen. Twintig kilo minder loopt toch anders..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Lika:

Goedemorgen. Lijkt hier 'om de hoek' ook herfst, maar misschien ben ik nu wel vlakbij jullie....

Blij dat ik even Vol las van de week.

Lieve, Stekker en Zeilbootbewoner: waar zijn jullie? @Quinn en @Singbluesilver : :heart:

Dagje niets voor de boeg. Lezen, wandelingetje. Etc.

Heb alleen hielspoor volgens mij. Zo'n pijn in mijn rechterhiel als ik opsta. Dat gaat een beetje weg als ik doorloop, maar is na rust weer heftig. Heb ik al een tijdje, ik negeer dat soort dingen eerst. Dan hink ik wat, maar valt nu niet meer te negeren. Nu hink ik officieel.... Iemand ervaring met hielspoor-achtige-klachten? Tips?

 

Collega van mij heeft het ook gehad.....zij kreeg 1 of andere therapie met Electro schokken.....klinkt middeleeuws maar dat was het niet.....

Pijnlijk dat wel....maar ze had dat er wel voor over.

Hoop dat je snel iets vind....bezoekje aan de huisarts?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

51 minuten geleden zei lieve:

Hoi allemaal. Vakantie geweest, genoten en natuurlijk zonder drank. Was eigenlijk niet zo moeilijk af en toe zie je mensen 's avonds een glas wijn drinken en denk je tja zou nu ook wel lekker zijn, maar ja..

Inderdaad herfst hier :-(, maar hoop doet leven. Ben dan maar aan de keukenkasten begonnen. Wel blij om terug te zijn bij jullie. Thnx Lika

Hoi Lieve,

Goede om te horen..Ik ga maandag op vakantie....mijn eerste vakantie in ik denk 24 jaar zonder alcohol. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal. 

Nog steeds in de "even niets doen en hergroeperen-mood". Ik werk weer en dat helpt ook: in wat voor stemming ik ook ben, hoe druk het in mijn kop ook Is,  daar hoef ik niets behalve veilig mijn rondjes rijden, daar kan ik niets behalve naast concentratie op de weg wat "gedachtenfladderen", en ondertussen verdien ik mijn geld, doe wat ik geacht word te doen. Gouden greep, dit werk. 

En thuis..... thuis maak ik grootse plannen voor enorme fietstochten door Noorwegen en 5 minuten later voor een wandeltocht door de Alpen en tenslotte "besluit" ik helemaal te stoppen met werken of te emigreren.  En lach om mezelf vanwege het enorme fantasie-gehalte. Een teken van de onrust, meer Is het niet. Ik ken t van mezelf. 

In een hoekje wachten tot het voorbij Is. En vooral: niet delen. Er komt wel iets uit, vanzelf, wat wel klopt en wel weloverwogen Is.    

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

"Als je niet weet wat te doen, doe niets!"

en

"Het moet moeten". 

Leuk detail: zo rijd ik ook op de bus. Je zal mij nooit gas bij zien geven om een verkeerslicht te halen of "er nog net voorlangs" te kunnen. Het moet moeten, en netto gaat t daarmee niet alleen vele malen rustiger, maar ook (hear hear) sneller. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lika,

Dat lijkt inderdaad verdacht veel op een hielspoor
Alle bij behorende symptomen kloppen

Ik heb het ook gehad

Eerst linkervoet ; 9 maanden

Toen rechtervoet : 8 maanden
Vorig jaar de wandelvakantie ervoor moeten afzeggen
Alles geprobeerd ; dagelijks oefeningen, aangepaste steunzolen, shock-wafe enz.
Niets hielp
Uiteindelijk, toen ik stopte met alles, ging het na een paar maanden vanzelf over
Ik benijd je niet, want het duurt zooooo lang
De steunzolen draag ik overgens nog wel voor wat steun, maar mijn hielspoor is er niet van over gegaan

Nu is het wel zo goed als weg
Heel soms in de ochtend nog wat gevoelig, maar trekt heel snel weer weg
Wel de angst, van oh, als het maar niet weer terug komt
Ik wens je heel veel sterkte, en misschien heb jij wel baat bij genoemde middelen

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet gezien. Dank voor de tip Lika.  

Ik vind veel metaforen in het verkeer en op de bus voor hoe ik in het gewone leven sta.  Het onderscheid tussen recht hebben op (het wvr en rvv Is het enige wetsdeel in nederland waarin dat domweg niet bestaat) en de plicht hebben om (een ander voorrang te verlenen, voorzichtigheid te betrachten Etc etc) is daar wel het mooiste voorbeeld van. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal!

Oeh Lika dat is helemaal niet fijn.Tegen de pijn: Diclofenac 50 mg 2-3 x per dag. Je kunt een bepaalde dosering zonder recept kopen en die dosering doe je dan x2 (2-3 maal). Ik weet dat omdat mijn man het ook net heeft en naar de dokter is geweest. Met 3 maal heeft hij geen pijn, is met 2x begonnen. Hij gaat binnenkort naar de fysio. Je kunt ook je huisarts even bellen voor een telefonisch consult. Sterkte!

Tinto :rose:

Dagpact:

Tinto
Sita

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Lika:

Heb alleen hielspoor volgens mij. Zo'n pijn in mijn rechterhiel als ik opsta. Dat gaat een beetje weg als ik doorloop, maar is na rust weer heftig. Heb ik al een tijdje, ik negeer dat soort dingen eerst. Dan hink ik wat, maar valt nu niet meer te negeren. Nu hink ik officieel.... Iemand ervaring met hielspoor-achtige-klachten? Tips?

Hielspoor moet je mee oppassen en zeker niet negeren dat had ik nml ook gedaan dat heb ik geweten,fysio , met krukken lopen al met al heeft het zeker 2 jaar geduurd 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb het ongeveer door wat de hielspoor betreft:-( Ik neem mezelf in acht. Vanochtend eerst voetoefeningen gedaan voor het opstaan. Dat leek iets te helpen bij opstaan. Verder even rust. Dat zag ik ook bij de adviezen staan.... Dus man wandelt en ik heb thee gezet en ga met mijn neus in de boeken.

Net boodschappen gedaan in vakantiedorpje. Leuk vind ik dat. Lekker aardbeientaart bij de plaatselijke bakker vandaan als toetje en zulke heerlijke kaas gekocht.... (bij de kaaswinkel). Ben altijd een vermogen kwijt aan al die kleine winkeltjes, maar wil graag dat ze blijven. En de producten zijn de moeite waard. Dan maar iets minder en hé.... ik drink en rook niet!

ik had trouwens schoenpoets gekocht , want ik zag opeens hoe het met mijn schoeisel was gesteld, en jongste dochter helemaal blij. Lekker poetsen...!!! 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...