Spring naar bijdragen

Woensdag, 12 juli 2017


jowan

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allemaal.

Koffie. Regen op mijn dakje en de deur open.  Na een paar warme dagen vind ik dat altijd heerlijk. 

Ik heb geen doelen meer, eigenlijk al een paar jaar niet, wel een richting. Voorwaarden en beperkingen. Eisen waaraan mijn "leven" minimaal moet voldoen onafhankelijk van het waar en hoe. Daar laat ik dingen voor, daar doe ik dingen voor, en meer kan ik niet, en hoef ik dus ook niet. Wat er uiteindelijk uitkomt Is dan,  gek genoeg, niet eens zo interessant meer. Ik ben tevreden. 

Voor mij Is dát sober leven. Ik weet in grote termen wat ik nodig heb (een thuis (droog en warm en veilig),  rust (stilte, leegte en natuur), structuur (met voldoende ruimte), en een inkomen (eten, drinken, kiezen) zijn daar wat voorbeelden van. Als dat er Is Is het goed en genoeg. En genoeg Is gewoon genoeg. 

Streven, dagelijks en bij alles, naar nietmeerdangenoeg hebben heeft me onwerkelijk vrij gemaakt. Onafhankelijk. 

Wat iets heel anders Is dan niet verbonden trouwens. Ik hou van mensen, er zijn er die van mij houden. En hoewel hun directe aanwezigheid niet altijd moet: ze zijn wel altijd bij mij, in mij. En ik wil ze kunnen zien, voelen, ruiken. En ik lijd als het ze niet goed gaat. 

Emigreren, of lang reizen Was 1 van mijn mogelijkheden, ook onderzocht, maar nee..... ik zou "ze" te veel missen. En daar ben ik blij mee eigenlijk. 

 

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar... concreet.....

Ik werk nu 32 uur. Ben iedere maand een volle week vrij om ergens heen te gaan met mijn bus en in de winter meer dan 10 weken. En zo Is het goed. 

Toch Is ook naar voren kijken voor mij verantwoordelijkheid nemen. Als ik 67 ben heb ik geen pensioen, geen betaalbaar huis en dus (!) misschien wel geen vrijhei om te kiezen meer. En met 55 dringt de tijd om op inkomen een hypotheek te krijgen.  Ik heb dus mijn dienstverband uitgebreid naar 40 uur. Met dat dienstverband kan ik net iets makkelijker kopen. 

Dat Is gisteren goedgekeurd. Betaalbaar iets kopen zodat ik later als ik groot ben veilig, droog en rustig zit. Volgend jaar zomer. 

Dat Is goedgekeurd. En nee, ik ga echt geen 40 uur werken. Die Is gek!!! Puur strategie. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal.

Hier ; regen,regen en nog eens regen

Voorlopig geen yoga (gaan gewoon 8 weken dicht :( )

Bor,
Je ontbijt klinkt heerlijk, en misschien niet eens zo ongezond (Hoewel ik al die honing te zoet zou vinden)

Suiker,
Succes vandaag
Best weer spannend

Jopie,
Je denkt goed na
Top !
Ik ook, straks als ik 67 en 3 maanden ben (tot zo lang werken), dan is mijn huis in elk geval afbetaald, zodat ik dat kan zien als extra pensioen)
En..zo gezond mogelijk proberen te blijven, hoewel je dat niet altijd helemaal in de hand kan houden
Zorg gaat vast heel erg duur worden straks

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo beste mensen,

een mijlpaal vandaag, 2 jaar droog, wat is het ongelofelijk snel gegaan! Ik weet nog goed, in het begin duurde 1 dag al lang en had ik de grootste moeite, om het een week vol te houden.

Het is nu helemaal uit mijn systeem, ik denk er niet meer aan. Ik heb mijn leven weer terug!!!!!! 

 

Groetjesssss:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een heel late aanmelding vandaag. Ik heb vanochtend op bed gelegen en moet van de brijderarts naar de huisarts. Volgens hem hebben de klachten van extreme duizeligheid en de tintelingen niets te maken met afkickverschijnselen. Hij denkt aan hyperventilatie en/ of polyneuropathie. Een medeflatbewoner brengt me naar de huisarts omdat ik niet mag rijden of fietsen. Dat is erg fijn. 

En gelukkig ff genoeg boodschappen in huis. En geen drank! 

Dit kan allemaal veroorzaakt zijn door de enorme spanningen die ik heb gehad en door zeer slechte slapen daardoor volgens de bijderarts. 

Ik ben benieuwd wat de huisarts zegt. 

Ondertussen nu net hier eerst bijgelezen. Ik ben blij met dit forum en de berichten van jullie. Waardevol. 

Vandaag hou ik het droog, zeker weten. Drank voegt niets toe, breekt alleen maar af. Voordelen? Nee niet -buiten die lullige eerste vijfminuten van een soort ontspanning-zijn die er niet. Nadelen? Te veel om op te noemen. 

Suiker: veel succes met appartementen bekijken

lars: hopelijk een prettiger, relaxtere, taartenbakdag. 

Ik meld me later weer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemiddag!

Groeit bij jullie het gras ook ineens zo snel? :blink: 

En nu steekt er ook nog een flinke wind op!
Net natuurlijk, terwijl ik plannen had voor in de tuin.
Dat wordt bankhangen met een filmpje of een dutje.

Ik ben blij dat de yoga hier gewoon doorgaat in een aangepast rooster Rapilos.
Zou het niet willen missen! Mag dus vanavond weer.

Honing en kaneel, een goede combi, en dan door de havermout 's morgens, met amandelmelk.
 

fijne dag allemaal!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na het eten in slaap gedonderd. Droomde dat ik op begrafenis was van iemand. Voelde eerst verdriet. Toen zat ik naast iemand die me een fles drank gaf ik zoop hem leeg en ik had me toch een lol. Ik was wel de enigste die lol had. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...