-
Aantal bijdragen
56.012 -
Geregistreerd
-
Laatst bezocht
-
Gewonnen dagen
356
Soort bijdrage
Profielen
Forums
Kalender
Alles door lady jane geplaatst
-
Het komt vanzelf en het gaat vanzelf kameleon. Maar als je met vakantie gaat zal het wel snel weg zijn, dat lamlendige. Hoort er allemaal bij helaas, maar hee, als je nog dronk had je je nog veel lamlendiger gevoeld. Ik ga lekker een dagje Hofstadten met zussen. Mooie tentoonstelling, strandwandeling en terrasje pakken. Hopen dat die zon nog komt, beetje voorbruinen voor al die stranddagen die we vanaf morgen krijgen. En nu de werklui van koffie en thee voorzien, en van een sleutel van mijn huis, ik vind dat maar niks, maar ja wat moet dat moet. Het schijnt meer te gebeuren hier en je kunt er niet voor thuisblijven als ze een nieuwe gasmetersysteem moeten gaan inbouwen. Fijne droge dag allemaal voor wie dat wil:rose:
-
het smaakte me niet meer zo en zonder bevalt nu zo goed dat ik het maar zo houd.
-
Woorddomino, deel II
discussie antwoordde op een lady jane van lady jane in Ditjes, datjes & dagdraad
viespeuken vind je overal. -
:musicnote::present::moon::heart::musicnote::present::moon::heart::musicnote::present::moon::heart::musicnote::present::moon::heart::musicnote::present::moon: gefeliciflapstaart Tiger dat er nog vele maanden volgen mogen!!!! en goeiemorgen frummers voor Jen op afstand: TOI TOI TOI meis.
-
Woorddomino, deel II
discussie antwoordde op een lady jane van lady jane in Ditjes, datjes & dagdraad
meloenen daar zit geen vet in dus die kunnen niet ranzig worden, wel smaken -
Ik hoopte op iemand via msn of facebook maar dan wachten we maar af. hopelijk gata het goed verder. Ik ga ook mn bedje opzoeken met een spannend boek welterusten allemaal:lips:
-
Woorddomino, deel II
discussie antwoordde op een lady jane van lady jane in Ditjes, datjes & dagdraad
krijg ik van dat woord; hier heet het friemelen -
Heeft iemand nog iets van lenie gehoord?
-
Woorddomino, deel II
discussie antwoordde op een lady jane van lady jane in Ditjes, datjes & dagdraad
voelen in het donker moet je ook niet doen viespeuk:D -
Dat gevoel dat als je niet op de klok kijkt je vakantie ook nooit ophoudt. Loesje
-
Woorddomino, deel II
discussie antwoordde op een lady jane van lady jane in Ditjes, datjes & dagdraad
mee-eters had ik vandaag en niet die, die je uit kunt knijpen:D -
Wie missen we al een tijdje?
discussie antwoordde op een smart van lady jane in Thema's rondom alcohol
Sailor. Ik las net dat het heel slecht gaat met hem, hij krijgt 30 x chemo en kan niet meer lopen. Dacht dat ik het hier wel mag vermelden, voor hen die hem ook op onze meeting in zandvoort hebben ontmoet. Mocht je meelezen Sailor; heel veel sterkte!!! -
Woorddomino, deel II
discussie antwoordde op een lady jane van lady jane in Ditjes, datjes & dagdraad
regenboogbrug is een mooie plek voor dieren om te zijn na hun overlijden -
in zo'n goed gepoetst kamertje is het leuk toeven, toch? ik zou je bijna uitnodigen om hier ook te komen poetsen maar dat gaat niet helaas al ben je om op te vreten ik ben een dropverslaafde:P
-
Maraas welkom hier en wat goed dat je deze stap zet nu. je hebt deze week dus 1 of 2 dagen niet gedronken en bent bezig bewustzijn te krijgen over je drinkgedrag en hoe je je daarover voelt. Dat is niet niks. Ik was bijna 2 x zo oud als jij nu. En ik ben er elke dag nog blij om, dus kun je nagaan hoeveel goeie jaren jij nog gaat krijgen. mits je doorzet natuurlijk. Want ja, ik lees dat je niet wilt drinken maar ook niet leeg en verloren zijn en wel trots en fijn. Merk je dat je ongemerkt geen "negatieve"dingen wilt maar wel de positieve? Les i is dus dat het leven uit beiden bestaat en dat je beiden mag voelen en beleven. Je zou het positieve ook niet kunnen waarderen als je de andere kant niet kende. Geen oogsten zonder zaaien en geen leven zonder dood, zo is het in de natuur en zo is het bij ons. Dus daar mag jij ook mee leren omgaan en je zult er sterker door worden. En juist door die "negatieve" dingen aan te gaan zal je trots echt zijn, want het heeft je wat gekost en opgeleverd dan. Ik heb gemerkt dat leven in periodes van 7 jaar gaat. De antroposofie schrijft erover en ik komt het vaker tegen. 1-7 = baby/peuterkleuter/ dan 7 jaren kind, vervolgens puberteit en dan volwassenheid. bij 28 komt er de geestelijke volwassenheid bij en verantwoording leren nemen. In die fase zit/kom jij nu. het betekent vaak iets minder feesten en wat meer aan werk en/of gezin/kinderen werken. Zoals ik jou lees ben je eraan toe en ik gun je dit keerpunt van harte; veel succes en schrijf maar vaak en deel maar veel. Er valt veel te halen hier, anoniem en gratis:)
-
alle goeie dingen gaan in drieen dus why not?? vertrouwen Em.
-
Woorddomino, deel II
discussie antwoordde op een lady jane van lady jane in Ditjes, datjes & dagdraad
werken met de dominoregels valt op je verjaardag niet mee dus maak er maar een vrije feestdag van -
lieve :rose: wat zwaar voor je:heart: via je kind(eren) ben je als moeder en als vader vast ook, het meest kwetsbaar. ik denk dat beide waar zijn. je drinkt om problemen van buitenaf en bij problemen drinken maakt de alcohol het erger. als kind en jonge vrouw dronk ik niet, ik was ook op dat gebied een laatbloeier, maar het leven was toen ook problematisch en soms traumatisch. waarom ik teveel ben gaan drinken weet ik niet echt, waarom ik ermee gestopt ben gelukkig wel. nu voelt het alsof ik weer regie heb over mijn eigen leven en op de invloeden van buitenaf in elk geval optimaal kan reageren. ziekte, noodlot, geweld, recessie, kinderen, relaties, werk er zijn legio problemen die blijven en blijven komen en gaan en zonder drank kan ik in elk geval stevig op mn eigen benen staan
-
hi Sky mooi dat de training en hier lezen je al helpen minderen. Wees wel realistisch, ook zonder deze heb je waarschijnlijk ooit op je wilskrachtr dat gekund. ik wel tenminste jaar na jaar en met wisselend succes. het beste wat me is overkomen is dat ik nu er geen behoefte meer aan heb. ook dat kan weer veranderen ben ik bang, dus ik blijf nog adb-verslaafd als substituut, maar dat bevalt me wel, een virtuele plek waar ik mijn verwaarloosde sociale leven weer kan oefenen en dat stukje bij beetje in het echie, en in het klein, weer op pak. Drinken zelf is ver naar de achtergrond verdwenen en dat is bevrijdend geweest. Alles wat ik wegdronk kom ik nu wel tegen en dat is ook oefenen om daarmee om te leren gaan. Als het me tijdelijk niet lukt ga ik meer eten en snoepen en dat wordt dan met meer sporten weer wat in evenwicht gebracht. En ooit denk ik, hoop ik, ook met die onderliggende tekorten om te leren gaan zonder kompenseren. of minder dan toch. Ik heb er wel vertrouwen in. En hoop dat alles hier jou net zo veel brengt als mij. Succes!
-
Woorddomino, deel II
discussie antwoordde op een lady jane van lady jane in Ditjes, datjes & dagdraad
opgetrokken heb ik mezelf uit een hele diepe depressie, omhooggeklauterd uit het diepe dal dat niet meer weten hoe te leven is, en eenmaal boven leert het leven zelf mij dat weer. -
Nona, als je nu drinkt kijk dan of je dat kunt weggooien en vervangen door veel water dan ff gaan slapen en misschien een vriendin bellen. Je moet nu eigenlijk niet alleen zijn. het kost vaak teveel discipline om dan op het forum te zijn en goeie beslissingen te nemen. dat kan morgen ook. Nu is het prioriteit om te durven stoppen. En dan weer verder. succes meis:present:
-
soooo heeee wat een overwinning alweer Em 2e kans op 2 vlakken dus en vast op nog wel meer ook :musicnote::musicnote::musicnote::musicnote::musicnote::musicnote:
-
als je op You-tube verschijnt mogen we wel meegenieten, hoop ik? nou het wolkendek trek rap dicht ik pak mn fiets even, dan kan ik nog ff struinen tussen de koopjes en met verse broodjes thuis komen voor pubertje opstaat. dag dag
-
Die Soothe: Freudiaans op je ouwe dag? Dubbeltje en Teveel van harte en een bijzonder mooie dag zo droog als je hem zelf wenst :light::sun::light::sun::light::sun::light::sun::light::sun::light::sun::light::sun::light::sun::light::sun::light::sun::light::sun::light::sun::light::sun::light::sun:
-
goeie zonnige morgen weer. voor wat er voorspeld is, zou je regen verwachten, maar bijna elke dag begint zonnig en warm hier. even gauw bijlezen en naar de markt, voor het omslaat.
