Klassement
Populaire bijdragen
Inhoud met de hoogste waardering op 10-05-26 in Berichten tonen
-
Zondag 10 mei 2026
IJsvogel en 5 anderen reageerde op Kohtje voor een discussie
haha.. klinkt als een lekkere pottendag. Moederdag is gewoon een doordeweekse zondag hier. Moeders hebben we niet meer, kinderen nooit gehad, dus gewoon zondag. Nou ja, de enige moeder die we hier in huis hebben is ons hondje dat anderhalf jaar geleden bij ons is komen wonen. Ze is een gepensioneerd fokteefje en heeft in totaal 16 kindertjes (drie nestjes) voortgebracht. Dat heeft geen bosje bloemen, bosje honing of kaartje opgeleverd deze moederdag. Wel heeft ze van ons vanmorgen een extra kauwstaafje gehad. En vooruit, omdat onze reu daar een beetje sneu naar zat te kijken heeft hij er ook een gekregen, ook al heeft hij nooit aan nageslacht gedaan.. Ik heb eigenlijk niets interessants te vertellen. ik lees hier nog (onregelmatig) mee en vandaag had ik gewoon even zin om in te loggen. Bij deze dus. Ik wil nog wel even de serieuze strijders tegen eigen alcoholgebruik succes wensen. Als je het droogstaan maar lang genoeg volhoudt, komt er vanzelf een tijd dat niet-drinken normaal voor je wordt. En dan voer je dus geen strijd meer. Tenminste niet tegen eigen alcoholgebruik. Kun je weer tegen andere dingen gaan strijden. Er is altijd wel wat... 🙂💚6 punten -
Wat vervelend voelt, daar willen we graag vanaf, we duwen het weg en proberen er uit alle macht vandaan te komen. Maar hoe meer je vecht tegen gedachten of emoties hoe sterker ze worden. Hoe harder je ontwijkt en wegloopt, hoe meer ze zich opdringen. Carl Jung zei het al: "What you resist not only persists, but will grow in size". Ik probeer er anders mee om te gaan door even te gaan zitten met de trek, het te omarmen, er naartoe te bewegen en er een meditatiemoment van te maken. Even totaal voelen hoe het voelt, misschien geeft het ook een sensatie in mijn lichaam, waar zit dat, hoe voelt het. Ik praat er ook tegen: "je bent welkom, ik zal niet van je weglopen, wat wil je me vertellen?" Soms zitten er emoties onder de trek die gevoeld willen worden, dan laat ik die even toe. Bij mij loste de trek dan vaak op in het grote niets, maar ook als dat niet gebeurt is accepteren en er met je volledige aandacht naartoe gaan het beste wat je doen kunt. Je doet dit 5 minuten of 20 minuten en dan laat je het los... neem een groot glas water en ga verder met je leven. Niet rond blijven lopen met "oh, oh, wat heb ik een trek, wat is dit vreselijk", nee, je geeft het oprechte aandacht en dan laat je het los. Ik heb nooit echt iets gelezen van Geurts maar het lijkt me dat hij ook zoiets aanraadt?4 punten
-
Succes @Quinn. Spannend kan lastig zijn, maar ook fijn. Gisteren had ik het ook lastig. Zo’n dag dat ik normaal sowieso wijn zou gedronken hebben om nare gevoelens en onrust te dempen. M’n dochter wou chips maar ik ben er speciaal niet omgegaan want dan zou ik ook een fles wijn hebben meegenomen. Meerdere gelegenheden om wijn te bestellen toch weerstaan, ondanks die stemmetjes die hun best deden om me te lokken. In de plaats heb ik nuchter en goed met mijn man kunnen praten over alle (toch vele) dingen die in mijn hoofd rondraasden en waar ik nu wat geruststelling in gevonden heb. Vroeg gaan slapen en gedroomd zoals ik dat precies nog nooit gedaan heb. Ik denk dat gisteren een belangrijke dag geweest is in mijn helingsproces.4 punten
-
Goedemorgen! Vandaag een week alcoholvrij! 🥳 trots op mezelf dat ik de zaterdag ook zonder drank doorgekomen ben. Ga nu lekker verder op mijn alcoholvrije pad!3 punten
-
Zondag 10 mei 2026
Kaatjemama' data-ipsDialog data-ipsDialog-size='medium' data-ipsDialog-destructOnClose data-ipsDialog-size='narrow' data-ipsDialog-title='Alle leden' title='Toon alle leden' data-ipsTooltip>een andere reageerde op Quinn voor een discussie
Er zat een Milka reep in m'n tas.2 punten -
Zondag 10 mei 2026
Kaatjemama' data-ipsDialog data-ipsDialog-size='medium' data-ipsDialog-destructOnClose data-ipsDialog-size='narrow' data-ipsDialog-title='Alle leden' title='Toon alle leden' data-ipsTooltip>een andere reageerde op lady jane voor een discussie
Lekkere pot chai, goeie pot volley op npo1 en een geurende pot rendang die staat te pruttelen. life is good2 punten -
Draadje van Kaatje 🌺
spirit' data-ipsDialog data-ipsDialog-size='medium' data-ipsDialog-destructOnClose data-ipsDialog-size='narrow' data-ipsDialog-title='Alle leden' title='Toon alle leden' data-ipsTooltip>een andere reageerde op Kaatjemama voor een discussie
even als reminder voor me zelf Heerlijk gefietst met me oudste zoon. Even naar me moeder daarna richting een terras bij ons in buurt midden in een natuurgebied. En ze hadden daar Heerlijke alcoholvrije drankjes super veel 👏😍 we hebben samen gekozen voor de pornstar martini 🍸 super lekker en uiteraard ook lekker gegeten. mijn Moederdag kan niet meer stuk 🥰 zag de glazen wijn echt wel voorbij gaan op het terras ben niet blind maar ik was echt oké zo samen zo’n lekker drankje is veel leuker. hij wil namelijk ook geen alcohol2 punten -
Zondag 10 mei 2026
spirit' data-ipsDialog data-ipsDialog-size='medium' data-ipsDialog-destructOnClose data-ipsDialog-size='narrow' data-ipsDialog-title='Alle leden' title='Toon alle leden' data-ipsTooltip>een andere reageerde op Kaatjemama voor een discussie
Hier Moederdag😍 man lief gaat naar pretpark met z’n dochter handig gepland 😂 ik ga eerst koffie drinken bij me moeder. Dan in de middag fietsen met oudste zoon en ergens lunchen denk ik2 punten -
Tegelijk! Voor jullie is het nu een dubbele nuchtere nacht Kaatje en Jane!!!1 punt
-
Nachtpact: Quinn Reacher kaatje🌺 Jane1 punt
-
Nachtpact: Quinn Reacher Kaatje Jane1 punt
-
1 punt
-
Zondag 10 mei 2026
Kaatjemama reageerde op Quinn voor een discussie
Nachtpact: Quinn Leuk? De dag is gelukt. Ik schrijf er bij mezelf wel meer over.1 punt -
Weinig op het forum geweest. Ben een beetje aan het minderen omdat ik het soms niet kan bijhouden. Krijg niet alles bijgelezen en ook gewoon weinig tijd meer. Dat is alleen maar goed. Ik heb het leuk druk. Kleindochter geweest van vrijdag op zaterdag. Daarna optreden. Nog even op ziekenbezoek geweest bij mijn zwager. Zo mag ik hem wel noemen, het is tenslotte de broer van mijn vriend. Hij was wat verslagen en boos. Donderdagnacht opgenomen en dan nog niets weten. Lig je daar. Morgen gaan ze pas onderzoeken. Tegenwoordig heb je geen hartmonitor meer naast je bed, maar gewoon een kastje onder je shirt. Tijd niet in een ziekenhuis op bezoek geweest. Er zit waarschijnlijk toch een flinke vernauwing en waarschijnlijk word het weer een open hartoperatie. Sneu, die jongen heeft altijd pech en dat gun ik hem niet. Ook zijn relatie loopt niet zo lekker. Vriendin doet bijna niets voor hem. Hij heeft 2 katten en ook tropische vissen. Zij is bang voor katten. Gelukkig heeft hij nog een goede kennis die dat doet, anders had ik het gedaan. Kleine moeite en zover woont hij hier niet vandaan. Beetje sneu allemaal. Afwachten dus tot morgen. Wij zijn druk bezig met de tuin en dat gaat heel netjes worden. De poepjes van de teckels worden meteen opgeruimd. Meestal doe ik dat. Even met een stuk keukenrol oppakken, emmer bleek eroverheen en klaar. Mijn labrador laten we natuurlijk gewoon buiten uit, zoals het hoort. De teckeltjes hebben een behoorlijk rugzakje en het buiten pissen en poepen krijg je er niet meer uit. We hebben een mooi tuinset gekocht. Een 2 en 3 zitter met een tafel. Erg blij mee. Een pan kippensoep in de maak. Makkelijk voor straks. Boterham erbij en klaar. Voel me goed de laatste tijd. Ben wat rustiger geworden. Minder opstandig. Gewoon lekker in mijn vel. Wel nog wel de neiging tot hypochondrie. Nog steeds mijn linkerbeen en ook die voet die gebroken is geweest. Nu gaan ze een CT scan maken. Toch weer de angst dat ze wat vinden. Het is onzin en ik vertel dat ook steeds tegen mezelf. Ik mankeer niets. Het zijn gewoon spieren die niet goed zitten. Dat is de meest logische verklaring. Mijn conditie is nog nooit zo goed geweest. Wat zeur ik toch. Morgen een dagje sauna met m'n schoondochter. Zie ernaar uit, maar waarschijnlijk ben ik niet op tijd voor de repetitie. We rijden liever na de spits terug en eten daar dan wat. Afijn, geen zorgen nog voor morgen. Mijn vriend kan ook een keer zonder mij gaan repeteren. We zien wel hoe het loopt. Nog steeds droog natuurlijk. Ik taal er niet naar. Geen trek momenten meer. Vriend ook niet. Volgende week word ook een lekker druk weekje. Hemelvaartdag zit er ook tussen. Lekker veel vrij.1 punt
-
Draadje van Kaatje 🌺
Kaatjemama reageerde op spirit voor een discussie
Super @Kaatjemama. Wat ga je goed! Wat is een pornstar martini 🙃. Ik las pornostar 😃.1 punt -
Zondag 10 mei 2026
rapilos reageerde op Kaatjemama voor een discussie
Heerlijk gefietst met me oudste zoon. Even naar me moeder daarna richting een terras bij ons in buurt midden in een natuurgebied. En ze hadden daar Heerlijke alcoholvrije drankjes super veel 👏😍 we hebben samen gekozen voor de pornstar martini 🍸 super lekker en uiteraard ook lekker gegeten. mijn Moederdag kan niet meer stuk 🥰 zag de glazen wijn echt wel voorbij gaan op het terras ben niet blind maar ik was echt oké zo samen zo’n lekker drankje is veel leuker. hij wil namelijk ook geen alcohol1 punt -
Mischien is het forum Paprika de baas iets? Misschien is het forum paprika de baas iets? Maar ik snap natuurlijk wat je bedoelt hoor. Onze vriendschap is eigenlijk nooit veranderd. We hebben beiden wel dingen uitgespookt, ik meer dan hij denk ik. Dat zelfbeeld is wel een lastige. Toen ik na heel lang heel veel drinken mijn eerste stoppoging deed deed ik dat van de ene op de andere dag, zonder hulp. Ik stopte toen ook met roken trouwens. Na meer dan 10 jaar viel mijn nuchtere wereld in duigen, omdat ik het nut van alles niet meer inzag. Wat ik toen kon, kan ik nu niet meer opbrengen. Ik ben ouder, mijn resterende leven korter, en ik ben niet meer degene die ik toen was. Misschien laat ik me te vlug en teveel hangen, misschien gebruik ik dingen onterecht als excuus, om iets goed te praten of zo. Ik denk heus nog wel aan de tijd hoe ik vroeger was, over dingen die ik toen wèl op kon brengen. Mijn zelfbeeld is er idd niet bepaald op vooruit gegaan. Maar ik ben gelukkig wel altijd even mooi gebleven.1 punt
-
Nee, ik vind het mijn probleem. En ik zie dan al de verschrikkelijkste ongelukken voor mijn geestesoog. Hij op de grond, de hele weg vol wijn en scherven. Omstaanders die tegen elkaar mompelen (vooral die ouwe met petjes op) "moet ie maar niet zoveel zuipen". Zijn vriendin in paniek, maakt op weg naar het ziekenhuis brokken op de autoweg, ik voel me verplicht zijn tuin te gaan verzorgen. Op de vuist met zijn buurman omdat die de radio te hard heeft staan en die daarna stenen naar zijn ramen gaat gooien. Brandstichting sluit ik ook niet uit trouwens. Ik zou dat echt allemaal niet willen.1 punt
-
Jaaa ze is geweldig, haar septum piercing viel eruit, we hebben de halve middag gezocht naar het bolletje wat het vastzet. Moest ze op een gegeven moment zo hard lachen dat ie uit haar neus vloog. Katten erachteraan. Zij gillen. Wat haak je?1 punt
-
Niet specifiek een vrouwending. Als ik naar een vriend ging om lekker samen te zuipen zou ik ervan balen als hij al helemaal lam was. ALS het dan je excuus is om samen te zuipen, doe het dan ook samen 😁 En dan 6 dagen niet, dat is iig al 6/7 van het probleem opgelost.1 punt
-
1 punt
-
1 punt
-
Goh, @bolletje Bijna 18 is super oud voor een hond. ik teken ervoor als de mijne zo oud wordt Maar goed, dat neemt natuurlijk je zorgen niet weg. Sterkte joh1 punt
-
Hopelijk kan de neuroloog nog wat doen @bolletje. veel sterkte1 punt
-
Goedemorgen, ik wil van alles typen maar het komt niet goed op papier. Iets over jou hondje @bolletjebolletje, wat bemoedigende woorden en wat over de leeftijd, 18 jaar, dat is wel flink oud, werkt voor de rest alles nog wel? Wij lieten vroeger als een kind een oud hondje uit, van een oud opaatje in de straat, die was ergens in de 20.. Die wist het rondje uit zijn hoofd, hij was al wat doof en wat blind maar hij wist precies, wanneer het rondje door de helft was en we weer terug gingen. Dan liep hij 2x zo hard 🫡😁1 punt
-
Dat lijkt me verkeerd om. Want mocht dit je niet lukken, dan kun je volgens mij juist heel veel steun en hulp en vriendschap hier krijgen. Je hoeft het alleen maar aan te nemen.1 punt
-
Goeie morgen, Het gaat niet goed met een van m'n hondjes. Ze is bijna 18 en het lopen gaat slecht. Eten en drinken gaat nog steeds wel. Maandag word ik gebeld door een neuroloog van het dierenziekenhuis en dan maar kijken hoe nu verder. Dan is het klote dat ik er alleen voor sta.1 punt
-
Draadje van Kaatje 🌺
spirit reageerde op Kaatjemama voor een discussie
Over 2 dagen 4 maanden gestopt met drinken.👏 na wat gekeken heb ik op internet 3 yoga lessen gevonden voor €25 dacht dat verdien ik wel en ga morgen ochtend Hatha Vinyasa Flow doen. Ben benieuwd heb nu echt het gevoel dat het echt kan werken ofzo 😅🧐had idee toen ik dronk of ik vals speelden en het toch niet zou werken kwa ontspanning.morgen avond een groot feest van me man zn broer en vrouw.ga lekker met de auto de keuze is al dan lekker gemaakt en hoeven er geen gedachtes meer door me hoofd te glippen. mis de groeps therapie wel erg.1 punt -
Voortgangsgesprek. Ik had het voorbereid. Stoppen met drinken: check. Houden aan voorgeschreven medicatie: check. Inzetten en mezelf tonen bij therapie: check. Houden aan afspraken: check. Werken aan eetpatroon: ik werk eraan. Slaapritme: minimaal, maar ik ben het gewend. Wat denk ik zelf? Ben ik klaar om het zelf te doen? Om de wereld weer aan te kijken? Er lijkt maar één goed antwoord; natuurlijk ben ik dat. Maar het antwoord is dat ik het niet weet. Hier is het een beschermde, relatief veilige omgeving. Buiten staan de verleidingen zomaar voor de deur, als ik ze niet eerst al opzoek. Om nog maar te zwijgen over het gemak waarmee een storm opsteekt, alles wat een trigger kan zijn, zomaar ineens. Maar ik ben geen exotisch dierentuinbeestje dat tegen elke prijs beschermd moet worden en waarvoor uit alle macht de vijanden worden geruimd. Ik ben Quinn en ik ben volwassen. En ja, ik heb een rugzak vol gezeik, problematiek en vage labels. Maar ik heb ook een rugzak vol gereedschap, een telefoon vol hulplijnen en de beste vrienden van de wereld. Zelf doen, maar niet alleen. In de afgelopen maanden (zo kort nog maar?) heb ik meer van mezelf prijs gegeven dan in alle jaren daarvoor. Ook, maar niet alleen, aan mezelf. Jezelf beter leren kennen, betekent ook je valkuilen beter herkennen. Als je mensen dichterbij laat komen, zijn ze er ook om je meteen te helpen. Ben ik er klaar voor? Nu? Nee. Maar wel bijna, ik werk eraan, ik werk ernaartoe. Wacht maar, ik kom eraan.1 punt
