Klassement
Populaire bijdragen
Inhoud met de hoogste waardering op 17-04-26 in Berichten tonen
-
Laatste poging
bumperjim en 3 anderen reageerde op hub02 voor een discussie
Mijn vierde week 24/6 gaat vandaag in. Dus het gaat eigenlijk wel goed tot nu toe. Gisteren was 3/4 fles over en ik heb dat netjes door de gootsteen gegooid toen mijn vriend weg was. Komende donderdag komt mijn vriend niet. Dus nu maar eens kijken of het me lukt de komende 2 weken helemaal niet te drinken.4 punten -
O jee lieverd. Ik heb koninklijk bloed in mijn aders. Ik ben de eerste die hem smeert als er gevochten moet worden. Maar voor jou zal ik Ouinn eens even een lesje leren waar hij niet van terug heeft! Quinn, let op: ik vond dat wat je zei misschien niet helemaal lief van jou. Kijk @Reacher. Daar heeft ie niet van terug. Zo lossen echte kerels zoals ik dat even op. Je ziet, ik ga door het vuur voor jou. Stel je eens voor wat Quinn allemaal tegen mij had kunnen zeggen. Maar ik schuw de strijd niet, dat zie je wel.3 punten
-
Dankjewel. Als ik eerlijk ben, was ik zelf ook niet overtuigd. Maar toch, die 24/6 manier gaat nu de 4de week in. Ik probeer nu 24/13. Ik zie dit als een soort vuurproef om mijn drinkdag te koppelen aan het bezoek van mijn vriend, en dus niet aan de dag waarop ik "mag drinken". Mijn vriend zei gisteren dat ik heel wat fitter overkwam na deze week niet drinken. Is wel leuk om te horen, vind ik.3 punten
-
Woorddomino III
lady jane' data-ipsDialog data-ipsDialog-size='medium' data-ipsDialog-destructOnClose data-ipsDialog-size='narrow' data-ipsDialog-title='Alle leden' title='Toon alle leden' data-ipsTooltip>een andere reageerde op Quinn voor een discussie
Liefjes bed als ik daarover begin, krijg ik een permanente ban.2 punten -
Laatste poging
Quinn' data-ipsDialog data-ipsDialog-size='medium' data-ipsDialog-destructOnClose data-ipsDialog-size='narrow' data-ipsDialog-title='Alle leden' title='Toon alle leden' data-ipsTooltip>een andere reageerde op hub02 voor een discussie
Dankjewel. Kostte me wel moeite, dat leegkiepen. Hier lezen en schrijven helpt me enorm. Ik was zelfs aan het twijfelen of ik zou vermelden dat mijn vriend volgende week niet komt. Maar nu ik dat verteld heb hier schept het toch wel een verplichting om in ieder geval een serieuze poging te doen om nu 2 weken nuchter te blijven. Ik ben nog wel erg in gevecht met mezelf af en toe. Maar ja, ik heb een leuke week achter de rug, en dat is in ieder geval meegenomen.2 punten -
Laatste poging
Yana' data-ipsDialog data-ipsDialog-size='medium' data-ipsDialog-destructOnClose data-ipsDialog-size='narrow' data-ipsDialog-title='Alle leden' title='Toon alle leden' data-ipsTooltip>een andere reageerde op Reacher voor een discussie
MIJN HELD! 😍😍😍😍 Kijk ik kan hartjes maken van mijn ogen dankzij mijn gespierde oogleden!2 punten -
Wauw Ik heb een app en volgens die app heb ik 3590 calorieën vermeden 😅 Ik wordt al jaren om 5 uur wakker na onrustig slapen en gebroken brak wakker te zijn geworden, vanmorgen werd ik voor het eerst in jaren wakker van de wekker en heb die nog 2 x gesnoozed om vervolgens om half 8 op te staan 🤭 wel veel gedroomd overigens wat ik normaal ook nooit meer deed zo dronk ik me in coma. Ik heb 40 euro uitgespaard en ik zit pas op dag 5 🤑 WAUW ik ben benieuwd wat me nog meer staat te wachten. Ik had overigens gisteren toen ik thuis kwam van een late dienst wel een crave moment...maar dacht toen hoe slecht ik me lichamelijk voelde de afgelopen tijd, ik ben gaan douchen en naar bed gegaan, wel even liggen woelen maar toen heerlijk in slaap gevallen. Liefs C00tje2 punten
-
Woensdag 15 April 2026
spirit' data-ipsDialog data-ipsDialog-size='medium' data-ipsDialog-destructOnClose data-ipsDialog-size='narrow' data-ipsDialog-title='Alle leden' title='Toon alle leden' data-ipsTooltip>een andere reageerde op Yana voor een discussie
Wat geweldig dat het nog steeds goed met hem gaat. Dat vind ik het mooiste, als je hier mensen jarenlang ziet worstelen en dat ze dan toch hun weg vinden. Ontzettend knap @Zbb!2 punten -
Donderdag 16 april 2026
lady jane' data-ipsDialog data-ipsDialog-size='medium' data-ipsDialog-destructOnClose data-ipsDialog-size='narrow' data-ipsDialog-title='Alle leden' title='Toon alle leden' data-ipsTooltip>een andere reageerde op bumperjim voor een discussie
Taalgrapje 👌🏼 Maar inhoudelijk, nee wij zijn niet van die ouders die de studerende/werkende kinderen op een houtje laten bijten om ze "met geld te leren omgaan". Dat kunnen ze al als ze 21 zijn, of je hebt het 10 jaar eerder fout gedaan. Ze sparen voor hun eigen pleziertjes, concerten en zo, maar als vlinder ineens een nieuwe laptop zou nodig hebben dan betalen wij die gewoon. Anders moeten ze straks erfbelasting betalen 🤣 Toen wij net waren samenwonen gingen mn ouders voor 20000 ballen de tuin verbouwen. Die boomers hadden geen kids meer in huis en dan ga je dat soort dingen doen. Shit dat hadden we best kunnen gebruiken, dacht ik toen, maar je kijkt wel uit om dat te zeggen natuurlijk 🙈 Mijn moeder kreeg me al toen ze 23 was, als ik straks erf kan ik het net zo goed meteen doorgeven aan de kids want dan ben ik alweer zo oud dat ik alleen nog nutteloze dingen kan kopen, een nieuwe auto of zo 😝 Soms zie je een vent van 70 in een nieuwe Porsche rijden en dan weet je dat zn kids dagelijks met hun tweeën moeten kromliggen om de baby aan te kleden en misschien een bankstelletje te kopen. Niet echt aardig vind ik. Ik geef steeds minder om geld. Zo gauw je er genoeg van hebt om niet in de zorgen te zitten is het OK, en alles wat daar dan nog bovenop komt dat maakt je niet gelukkiger. Ook dat is een drug, rupsje nooitgenoeg.2 punten -
Draadje van Kaatje 🌺
Kaatjemama reageerde op Quinn voor een discussie
Wat minder diep de depressie in is ook verbetering.1 punt -
Hahahaha, ik zit hier hardop te lachen om jullie geflirt, heerlijk... En verder ook petje af voor jou hoor Hub zoals je gisteren de fles leeg gekieperd hebt..1 punt
-
1 punt
-
1 punt
-
Ik heb een heel mooie groen paarse zijden das uit Milan voor je. Meer dan dat kan niet gevraagd worden hoor.1 punt
-
Die date gaat echt wel door! Ik ga er al drie keer per week voor naar de sportschool om vanuit de kantine toe te kijken hoe anderen sporten. Allemaal voor jou!1 punt
-
Draadje van Kaatje 🌺
Kaatjemama reageerde op Quinn voor een discussie
Dat is zeker spannend @Kaatjemama. Goed dat je nu al bezig bent met je dagen anders invullen. Het blijft op de loer liggen, maar je hebt een kist vol gereedschap liggen nu.1 punt -
Craving duurt meestal niet langer dan 20 min. Meestal korter als je leuke afleiding zoekt, of wat te eten klaar maakt. En het trotse gevoel daarna, wanneer je daar doorheen bent gegaan, dat alleen is het al waard, toch? En de rest is bonus. Zo gaat het voorlopig zijn. Oogsten maar!1 punt
-
wat heb ik toch goede begeleiding in de broeders ik werd wakker van de pijn en heb hun gebeld we hebben even gepraat en ze zeiden als het ni beter gaat van terug te bellen het enige voordeel aan deze situatie is dat ik zo veel pijn heb dat ik totaal geen zin heb om te drinken normaal is het het omgekeerde maar bij mij dus niet nu moet ik toch nuchter blijven die ontstekingen genezen ni vlug en komen terug als je terug begint te drinken maar ik wil ook niet meer drinken de bijwerkingen zijn te groot1 punt
-
Denk niet dat je moet zoeken naar de definitie van verslaving, maar vooral moet kijken wanneer verslaving schadelijk wordt voor de persoon zelf of anderen.1 punt
-
Vandaag geappt met hem, hij komt binnenkort even updaten.1 punt
-
@Zbb schreef op 12 april op rokendebaas dat hij inmiddels ook al 8 maanden gestopt is met roken.1 punt
-
@kruidenthee67 en @karin1231 punt
-
Het is lastig dat de dingen die je hier deelt niet alleen door zachtaardige mensen gelezen worden, er zitten ook dronken hufters tussen. Gelukkig kun jij met overtuiging zeggen dat het niet jouw schuld was! Soms is het waarschijnlijk beter om je kwaad te maken dan in een hoekje weg te kruipen. Er zit kracht in jou en moed en liefde en een vrije geest! Dat kunnen wij hier dagelijks lezen.1 punt
-
Wauw. En dan serieus vinden dat ik vervelend reageer op iemand? Maar goed, je kunt je zo gewenste antwoorden krijgen. Nee, mijn uiting is geen weerspiegeling van mijn eigen gedachten. Nee, ik heb niet zelf uitgelokt te worden misbruikt door mijn pa. Nee, ik vond het niet leuk dat hij dingen in me stopte. En nee, dat verlangen heb ik zelf niet. Ik blijf liever weg van mensen die mijn driftbuien aanwakkeren, maar dat lukt me helaas niet altijd. En ik sta momenteel inderdaad niet sterk in m'n schoenen. Ze proberen me hier juist te leren dat het niet mijn schuld was, dat ik zelfs beter verdiende. Ik probeer om te gaan met mijn suïcidale gedachten en drang naar automutilatie. En dat knalde allemaal keihard terug en ontplofte in m'n gezicht. Ik weet niet wat ik hier nog kan en wil delen, vandaar mijn out of order bordje. Ik wil niet wegblijven, niet gaan drinken, niet alleen oppervlakkig kletsen, maar ook niet triggeren. Tegelijkertijd wil ik ook niet zo getriggerd worden. Gekwetst tot diep in mijn kern, al dan niet met opzet. En al helemaal niet achteruit geholpen worden in mijn vechten voor mijn leven. Dus, ik weet het even niet. Wat is wijsheid, wat is onvermijdelijk. Maar het gaat nu om de vraag hoe ik staande kan blijven. Dat is egoïstisch en in dit stadium mag dat. Daarom mag ik er ook voor kiezen de rest van de smerige en kwetsende en pertinent onware discussie te negeren. Ik ben Quinn. Ik worstel, maak fouten en probeer het beter te doen.1 punt
