Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Sing, het is ook zwaar en het valt vaak zo ontzettend tegen. Dagen blijven moeizaam voorbijgaan, alles blijft maar kolken en dat stoppen met drinken heeft niet als bij toverslag alles opgelost. Sterker nog, dat stoppen met drinken heeft bij sommigen de problemen alleen maar dichter naar de oppervlakte gebracht. En dan lijkt de oplossing zo simpel, "gewoon" weer gaan drinken. Maar zo werkt het niet. Het enige wat dat drinken gaat doen, is de problemen nog weer veel groter maken. Die stappen die je intussen wel degelijk hebt gezet, weer wegvagen. Je schuldgevoel vergroten. En het ergste, drank vraagt om meer drank, dus ga je in een spiraal naar beneden, in plaats van omhoog. Drank lost niets op. Je zegt net ik heb het idee dat ik dat (de psychische gevolgen van leven ondergaan) niet kan. Misschien kun je dat hier en nu niet. Maar je bent bezig het te leren en je hebt er hulp bij. Je gaat goed, houd koers.

Die fles, tja, die fles... als je het aankunt, geef hem dan aan je man. Die helpt je veel en veel meer dan die fles.

Geplaatst

Go go go Etty! Bikkel!

Zeg wie is er met drank en roken gestopt en hoe ervaren jullie dit? Ik denk dat voor vele drank lastiger is als roken toch?

Stoppen met roken is iets wat ik niet eens probeer op het moment. Ik speel op dat gebied struisvogel. Maar ooit, ooit moet het toch echt van mezelf. Als ik ga piepen tijdens het traplopen ofzo.

Die psych van mij zat steeds maar te hameren op

waarom ik drink, dat moesten we weten. Waarom geen idee

maar nu weten we het dan eindelijk. Het is haar gelukt om door me heen te prikken,

joepie!

It hurts en verzacht dan maar eens niet, daar waar ik het juist altijd wel deed.

Waarom moet dit nou :(

Klinkt alsof je nu de juiste psych voor jou te pakken hebt Bor, eentje die raakt en doordringt. Succes.

Geplaatst (bewerkt)

Fles wijn aan man gegeven en die heeft 'm op zijn beurt in de auto gelegd. Hij werd eerst wat boos. Wat ik hier nou mee wil dan? Gaat straks schaatsen wil dat ik meega, er even uit zijn zegt ie.

Maar ik ben zo moe. Lig ingerold in een dekentje op de bank en wil eigenlijk nooit meer eruit.

Ga vandaag niet drinken ook al zou ik het willen lukt toch niet. Big brother is watching me. Misschien wel goed ook. Niet alleen zijn en vandaag was ik ook niet alleen. Dank forum mensjes.

bewerkt door Singbluesilver
Geplaatst

Goed gedaan Sing. Misschien is het goed om er straks even uit te zijn, even wat afleiding te hebben van het samen in een andere omgeving wat actiefs doen. Maar soms is een dekentje op de bank ook prima.

Geplaatst

Top aangepakt Sbs. Petje af. Het valt ook niet mee. Maar met wat je nu hebt gedaan vandaag, heb je alles klaar gezet om te zorgen dat het straks wel mee kan vallen. Drinken had iets heel anders opgeleverd. Misschien is wat afleiding toch wel een goed idee? Kun je zelf terug als je het niet trekt?

Geplaatst

Nee Lika niet top aangepakt echt waardeloos eigenlijk hoe ik me nu voel. Baal nu alleen maar nog meer dat ik het überhaupt overwogen heb of eigenlijk nog steeds overweeg maar heb nu geen gelegenheid meer. Dus daarmee direct gevaar geweken voor vandaag. Misschien toch maar even schaatsen na het eten. Pfffft weet het gewoon niet meer. De koek is gewoon op.

Geplaatst

Stapje voor stapje SBS, super dat je de fles hebt afgegeven en nu komt er geen meer in huis.

Anders ga je toch mee en aan de kant zitten op een campingstoeltje met een plaidje, toch frisse lucht en er even uit en bij je man?

Fijn dat het forum er is, bewijst nu maar weer in je situatie. 

@Quinn ik las je draadje ook, pittige dag dus. Je blijft vechten! Goed dat je de begeleiding hebt. 

Geplaatst

Goedenavond,

Goede maaltijd in de mik. Geen trek of niet helpende gedachten gehad... alleen helpende:

Als ik ga drinken, dan ben ik binnen drie dagen weer depressief, voel ik me schuldig en

waardeloos, enz. Het enige wat ik dagelijks hoef te doen is... Niet die eerste nemen.

Ik meld me overigens af voor de dagpact... en ook nog voor gisteren ;)

Geplaatst

mooi, jopie.

ik wilde met mijn berichtje ook niet doen voorkomen dat ik van de ene op de andere dag

ineens wist hoe ik met m'n leven moet omgaan.

jouw 'aanvulling', jouw antwoord op 'De psychische gevolgen van leven ondergaan' zoals je dat benoemt Kohtje. Ik heb het idee dat ik dat dus juist niet kan.

is wat ik eigenlijk duidelijk wilde maken.

die in eerste instantie onaantrekkelijke weg van 'leren met vallen en opstaan' is verre te verkiezen boven de weg

van het bekende wegvluchten in een alcoholverdoving.

blij dat je niet helemaal weg bent, jopie.

Geplaatst

Ik ben ook blij je weer te lezen, Jopie!

Ben ook benieuwd hoe het met je gaat en of de kleine al geboren is. Zal wel, is al weer een tijdje geleden dat je schreef dat er een kleinkind in aantocht was. Ik mis vooral je bespiegelingen hier.

Ik hoop dat het goed met je gaat.

Geplaatst

Hoi Jopie!

Ja, we kwamen inderdaad van ver..

Wat goed om te lezen dat je zo geniet van je kleindochters, en dat het leven zo'n keer neemt met de komst van die kleintjes!

Heerlijk toch, zingen met ze, en alle andere dingen die je met ze kunt doen zonder die verantwoordelijkheid van vroeger.

Ik ga morgen eendjes voeren, haha, ook weer zo leuk! Goh, een leven zonder drank, het gaat gewoon door.

Je klinkt gelukkig Joop!

Geplaatst (bewerkt)

Rapilos van harte gefeliciteerd met jouw verjaardag! Singbluesilver enorm indrukwekkend jouw postings van vandaag. Knap dat je toch hier bent gekomen en je die fles aan jouw man hebt af gegeven. Herken het deel van weer terug willen naar een bepaalde hoeveelheid, hoe vaak ik dat wel niet heb gedacht en geprobeerd om vervolgens binnen no time op zelfde hoeveelheid te zitten of meer...Dodelijk vermoeiend. En niet goed voor mijn zelfbeeld, gevolg door blijven drinken. Heb het geluk dat ik mij na een paar weken wel significant beter ging voelen na het stoppen. Als dat er niet meteen of blijvend is lijkt me dat heel lastig. Ik vind je nogmaals wel enorm sterk dat jij je hebt geuit. Blijf dat alsjeblieft doen!

bewerkt door Smaragd
Geplaatst (bewerkt)

Opeens herinner ik mij weer dat ik op dag 1 van mijn stoppen mijn dagelijkse wandeling deed voor mijn hoge bloeddruk toen, op mijn telefoon het nummer wat Jopie net gepost heeft. Heel hard zingend met mijn oordopjes in.... ".....veel banger dan ik was toen ik nog stilstond maar ik kom eindelijk vooruit" Dat was dat moment van spuugzat zijn en trots dat ik op weg ging zonder het vluchten. Komen allerlei herinneringen terug die ik serieus vergeten was. Dank je Jopie. En ook ik ben blij je naam weer te lezen. Vond het zo jammer dat je account helemaal weg was opeens. Sinds kort zie ik af en toe je naam weer opduiken....

@SBS

Dubbeltrots mag je zijn op jezelf. Omdat je niet bent gaan drinken maar zeker ook omdat je de fles aan je man gaf terwijl je de fles net zo makkelijk stiekem kon laten verdwijnen als die fles ook in je huis gekomen is. Ook al wist je dat je man teleurgesteld en boos kon worden was je open en eerlijk. Los van dat het super is dat je die fles gelaten hebt vind ik het juist heel goed dat je het in alle openheid zo gedaan hebt. Niks meer stiekem en liegen bedriegen en verstoppen was voor mij heel belangrijk. Open eerlijk kwetsbaar mezelf zijn en niks meer van dat stiekeme gedoe. Ik vond dat oneerlijk zijn tegen mensen die dichtbij me staan en oneerlijk en niet mezelf naar mezelf zijn onuitstaanbaar aan mezelf.

Roken en vies vinden. Ik hoop niet dat ik iemand trigger maar dat kan ik niet zeggen. Ik vind de geur na 2 jaar stoppen nog niet vies, wel die oude rook in kleding maar net uitgeademde rook....dan adem ik die even in en besef dat ik het lekker vind. Met drank heb ik iets vergelijkbaars ook, ik ga mezelf niet wijsmaken dat het vies is want de smaak verlang ik nog wel eens naar. Maar ik wil het niet meer en ik ben blij dat ik niet meer de hele dag aan roken en drank denk.

bewerkt door erik
Geplaatst

Trots ben ik zeker niet erik. Misschien komt dat ooit nog eens. Nu niet.

Ben toch mee gaan schaatsen. Manlief hard de rondjes door en dochters met vrienden en vriendinnen rondhangen en ik in een sorteer therapeutische cadans langzaam rondjes schaatsen. Alleen. Maar dat wilde ik ook. Ondertussen de hele dag inclusief tranen herbelevend.

De leegte in mezelf voelen en het was wel even fijn in de frisse lucht. Me wel afvragend of ik dat nou echt wil die zelfdestructie of dat ik daar later anders over denk. Ik ben moe ik ben op. ik ga daar morgen verder mee aan de slag. Het zal wel moeten.

Ik meld me af. Droog.

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...