Vasja Geplaatst 27 februari 2017 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2017 (bewerkt) En toen was het weer maandag How are you doing? ^^ 27 februari 2017 bewerkt door Vasja Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Goedehoop Geplaatst 27 februari 2017 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2017 Ja Lotje, vertel? Hoe is je weekend gegaan??? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 27 februari 2017 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2017 Lieselotje is verstrikt geraakt in de polonaise denk ik. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieselotje Geplaatst 27 februari 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 februari 2017 Haha Reacher! Gelukkig niet verstrikt geraakt . Hier gaat het goed! Beetje nat weer en veel gelopen in Amersfoort maar weinig carnaval! Dus missie geslaagd. Net thuis met de familie chinees gegeten, not my kind of food, maar het was wel gezellig met een alcohol vrije radler !! Lika, Reacher en Phaedra reageerden hierop 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vasja Geplaatst 28 februari 2017 Rapport Share Geplaatst 28 februari 2017 Aaaah goedzo!!! Je kunt TROTS zijn op jezelf!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 28 februari 2017 Rapport Share Geplaatst 28 februari 2017 Handig weten te ontlopen dus, dat carnaval. Ik zou het carnaval in Brazilië of de Mardi Gras in New Orleans nog wel eens willen meemaken, maar dat schijnt ook aan elkaar te hangen van drank.. Maar jij niet! Want jij hebt niet gedronken! Proficiat! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bert1953 Geplaatst 28 februari 2017 Rapport Share Geplaatst 28 februari 2017 Effe voor het geval dat je het was vergeten (vast niet) het is al weer ruim een maand geleden dat je hebt besloten niet meer te drinken. Top prestatie niet!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieselotje Geplaatst 1 maart 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 1 maart 2017 Klopt 5 weken geleden heb ik me ingeschreven op het forum en ik ben ook zeker trots op de vele dagen zonder drank. Het ging juist te goed in het begin dat je weer overmoedigd wordt dat het met mate dan toch ook wel moet lukken , nou dat is moeilijker als gedacht. Anyway je leert ervan en ik bekijk het van dag tot dag, elke dag die ik niet drink is een dag! Liefs! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vasja Geplaatst 2 maart 2017 Rapport Share Geplaatst 2 maart 2017 Zo is dat ^^ Hoe is het nu met je? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieselotje Geplaatst 3 maart 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 3 maart 2017 Lief Vasja! Ik slaap al de hele week slecht, gistermiddag was ik zooooo moe! 2 slaaptabletten gepakt en in slaap gevallen.. misschien niet zo slim want vannacht plafond staren daarna wel nog eventjes lekker kunnen slapen! En nu schijnt het zonnetje en is het bijna weekend. Maar eerst ontbijten! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vasja Geplaatst 3 maart 2017 Rapport Share Geplaatst 3 maart 2017 Oh balen weet je hoe het komt dat je slecht slaapt? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Smok Geplaatst 3 maart 2017 Rapport Share Geplaatst 3 maart 2017 Wat kan slapen een drama zijn he? Ik weet daar helaas ook alles van, en probeerde ook dat met alcohol op te lossen. Gelukkig weten we allemaal hier wel dat dat de oplossing niet is. Veel tips zijn algemeen bekend, als het telefoontje niet mee naar bed etc, die ik niet zal geven. Maar ik wil je graag twee tips meegeven die mij hebben geholpen door de jaren heen met zware slaapproblematieken. Wellicht is het gezeur, maar misschien heb je er iets aan. PRO tip: Zorg ervoor dat je 's nachts niet weet hoe laat het is. Juist het weten dat je nog maar X aantal uur aan rust over hebt veroorzaakt onrust waardoor je niet meer in slaap zult vallen. Weg met het zicht op welke klok dan ook! Weleens een slaapmasker overwogen? En dan niet zo'n reisding, maar één die niet direct op je ogen rust? Dit kan enorm helpen op dagen dat je vroeger moet gaan slapen dan het donker is, of juist om door te slapen als het alweer licht is. Zeker nu de lente weer gaat beginnen wellicht het overwegen waard. (Mocht je dit willen, ik ga komende week weer een partijtje goedkope maskers uit China kopen, ik bestel met alle plezier er ook één voor jou. Gratis uiteraard.) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Goedehoop Geplaatst 3 maart 2017 Rapport Share Geplaatst 3 maart 2017 Hi Lotje!! Hoe gaat het nu met je? Ik hoop dat je door de slaappillen in elk geval beetje bent uitgerust. Nu weekend! En je weet het he, vandaag drinken we niet!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieselotje Geplaatst 4 maart 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 4 maart 2017 (bewerkt) Slapen is inderdaad een drama! Lief dat jullie meedenken. Het is met name veel en vaak piekeren in de nacht. @Smok ik heb wel een wekker maar die staat van me afgedraaid wel kijk ik nog vaak op mijn telefoon voor het slapen of ga een spelletje doen op de telefoon. Het is vrij donker op de slaapkamer, aangezien ik een verduisterend rolgordijn heb. Ik heb wel van die slaapmaskers die je krijgt in het vliegtuig dus inderdaad van die reis dingen maar gebruik ik nooit. Wat voor iets bedoel jij dan? Weet dus niet of dit een oplossing is want ik lig niet wakker door het licht. Gisteravond fles witte wijn gedronken. In de weekenden blijft het moeilijk voor me... Als ik nu wijn in huis zou hebben had ik al een glas staan om het gammele gevoel weg te drinken en zo was het cirkeltje elke keer weer rond 7 maart 2017 bewerkt door Lieselotje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 4 maart 2017 Rapport Share Geplaatst 4 maart 2017 Misschien eerst de achterdeur even helemaal sluiten? Ik las eerder dat je bij bijzondere gelegenheden wel mag drinken iom partner. Of in het weekend. En dan geen maat weten te houden.... ik ken het! Jarenlang. Je wilt kinderen op den duur. Helpt dit als liefdevolle (!) motivatie om nu even een tijd helemaal te stoppen. Als in: NIETS. Voorlopig, deze dag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 4 maart 2017 Rapport Share Geplaatst 4 maart 2017 Alternatieve routes zoals acupunctuur? Tegelijkertijd de achterliggende redenen onderzoeken, samen met het stoppen. Ik zit bij een psycho coach. Daar heb je geen verwijzing voor nodig. Ook als depressies meer biologisch zijn dan dat ze veroorzaakt worden door omgevingsfactoren dan kun je veel gereedschap aangereikt krijgen waardoor je enen andere beslissing gaat maken op het moment dat het fout loopt. Grijp alle boeien die het leven je toewerpt Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vasja Geplaatst 4 maart 2017 Rapport Share Geplaatst 4 maart 2017 Kun je helder krijgen hoe het komt dat je toch aan die fles begonnen bent? Waarom was die fles daar? Of heb je die gehaald? Hoe voel jeje erover nu? Volgens mij kun jij dit zonder refusal ook hoor ^^ dat heeft toch ook bijwerkingen of niet? Knuffel!!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Goedehoop Geplaatst 4 maart 2017 Rapport Share Geplaatst 4 maart 2017 HI Lotje, balen dat je toch weer aan die fles wijn begonnen bent en hme gelijk helemaal hebt opgedronken. Inderdaad, waarom koop je het als je weet dat je het zo moeilijk vind in het weekend? Refusal gaat je niet helpen als je wil minderen, met refusal kan je echt niet drinken, doe je het wel wordt je doodziek!! Geloof me, ik moest natuurlijk ook een keer uitproberen of dat wel echt zo was. Je moet het echt zelf doen, met wilskracht. Waarom wil je stoppen? Bedenk dat eens echt? Je nu wat brak voelen is geen goede reden want inderdaad dan neem je nog een wijntje en dan voel je je weer beter. Er moet een "echte" reden zijn. Volgens mij weet jij die best wel en die moet voldoende zijn om echt te stoppen. Ik zeg het tegen iedereen, je moet ondervinden of minderen bij je past. Maar hoeveel mensen op dit forum heb jij gelezen waarbij het is gelukt? Kom op Lotje, je bent veel sterker dan die stomme fles wijn of drank! Je kan het!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieselotje Geplaatst 5 maart 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 5 maart 2017 (bewerkt) Dankjewel lieve lotgenoten voor de bemoedigende woorden. Ik ben weer opgekrabbeld en vandaag drinken we niet!! Van dag tot dag Vanochtend me aangemeld voor een nieuwe studie, praktijk diploma boekhouden, begint al over 1.5 week als het goed is. Ik wacht nog op verdere informatie. Zal wel wennen worden weer studeren na 10 jaar. Hoop dat het niveau te doen is maar daar komen we alleen maar achter door te beginnen! Wel zo fijn om ook fris te zijn met de hersentjes dus Ik heb helemaal geen ervaring met refusal als wat ik op internet vindt. Klopt je moet het toch zelf doen maar een extra stok achter de deur kan me wellicht helpen zeker richting de weekenden. @Hoopje hoe lang werkt 1 tablet van 250mg? 7 maart 2017 bewerkt door Lieselotje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vasja Geplaatst 5 maart 2017 Rapport Share Geplaatst 5 maart 2017 Oh wauw een nieuwe studie beginnen! Goed bezig ^^ dat wil je wel fris in de hersentjes voor zijn want anders komt er he-le-maal niks van kan ik je vertellen xD Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 5 maart 2017 Rapport Share Geplaatst 5 maart 2017 Zo hee! Wat een goed initiatief! Lekker aan de studie! En als je dan nog daar de drank grijpt krijg je van deze strenge juffrouw met een liniaal op je hand Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Goedehoop Geplaatst 6 maart 2017 Rapport Share Geplaatst 6 maart 2017 Hi Lotje, daar kan ik helaas niet zo veel zinnigs over zeggen. Het is echt een medicijn wat je in het begin moet opbouwen en voor iedereen verschillend is. Ik ben ooit begonnen met dagelijks 2 tabletten en dat voor 2 weken ofzo, Ik weet ook niet hoeveel mg mijn tabletten zijn. (ga ik voor je bekijken) Bij de ene werkt het 3 dagen, de ander heeft er tot maximaal 20 dagen last van. Het zijn echt wel heftige tabletten dus je moet er wel voorzichtig mee zijn. Als je bv een kersenbonbon neemt kan je al behoorlijk ziek worden! hartkloppingen etc. wees dus voorzichtig als je er zonder dokter aan wil beginnen! Vraag is natuurlijk als je er 1 neemt, ga je dan uitproberen of hij nog werkt na 3 dagen? Of hoe lang ga je er dan tussen laten zitten? Is het niet een idee om voor de weekenden geen wijn te kopen? (ik weet het , het klinkt simpel) maar als je de weekenden niet wil drinken moet je volgens mij beginnen met het niet te kopen? Zet hem op lotje, je kan het!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieselotje Geplaatst 6 maart 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 6 maart 2017 Ik zou zeker niet gaan experimenten of gaan proberen of het wel werkt met drank . Het is die extra ruggensteun zoals het voor vele is hier op het forum zoals al aangegeven, maar bedankt voor je bezorgdheid Hoopje! Jaaa weer aan de studie, ik denk dat het erg wennen gaat worden en best pittig, maar leuk doel! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 7 maart 2017 Rapport Share Geplaatst 7 maart 2017 Ik vind het een goed back-up plan Lieselotje, inderdaad, als je de neiging niet hebt om toch te proberen, whatever it takes! Misschien helpt het je door moeilijke momenten. En inderdaad, geen drank in huis Wel chocolade! Op te halen bij Wanhoopje als je er vriendelijk om vraagt. De mijne is op Wanhoopje, had ik dat al gezegd? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vasja Geplaatst 7 maart 2017 Rapport Share Geplaatst 7 maart 2017 Ik wil ook chocola!! XD Hoe zie je het komende weekend voor je? ^^ Bosje bloemen voor jou ^^ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden